2015-07-21, 18:49
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nybromannen
Eller var det irrationellt handlande då gm blev stängd till platsen.

Tanken kanske var att leda spåren från mordplatsen och hade inte allt sökande kommit igång så snabbt så hade alla bevismaterial säkert
försvunnit för gott...
Vad betyder "då gm blev stängd till platsen"? Vi pratar alltså om tiden mellan mordet och försvinnandet upptäcktes.
2015-07-21, 18:50
Medlem
Konservativ-Mans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sara98
Men jag menar att jag har en känsla om att de är AJ som jag har skrivit mer utförligt i min tråd.
Citat:
Okej, men det känns inte lönsamt då det är min teori och du kommer inte tro mig.

Så du bygger din så kallade teori på en känsla du har? Hur gör man det? Sätter du på orientalisk musik och tänder lite rökelser och mediterar?

Jag skriver inte detta för att vara elak, jag bara funderar på hur man bygger en teori på en känsla man har över något man egentligen inte vet ett skvatt om.

Du är inte ensam i tråden om att bygga teorier på... luft... Så mina inlägg är egentligen inte riktade till enbart dig utan merparten av de som gissar, antar, förmodar och fantiserar om vad som hänt.

Det är som om jag bygger en teori om att du har en gul bil. Ändå vet jag inte ett skvatt om dig, men min teori är faktiskt att du har en gul bil, det är min känsla och den baserar jag på... Ja, vad???
2015-07-21, 18:51
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeoFallmo
Jag har aldrig hört talas om någon mördare som gömt ett lik för att det ska hittas.

Det låter mer som en mördare i stil med "Zodiac" eller "Ripper" där offret är en del av ett budskap. Det är inte fallet i detta fall. Då hade mer hörts från GM.
Har du hört talas om en mördare som har flyttat ett lik från mordplatsen till en annan byggnad? Undantag Vatchareeya, halva hon hittades i ett hus, och där var avsikten tveklöst att hon skulle hittas. Huset var välkänt och ofta besökt.
2015-07-21, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Vad betyder "då gm blev stängd till platsen"? Vi pratar alltså om tiden mellan mordet och försvinnandet upptäcktes.
Nybro menar självklart att pådraget framkallade rädsla el snarare skräck hos mgm
2015-07-21, 18:53
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Konservativ-Man
Så du bygger din så kallade teori på en känsla du har? Hur gör man det? Sätter du på orientalisk musik och tänder lite rökelser och mediterar?

Jag skriver inte detta för att vara elak, jag bara funderar på hur man bygger en teori på en känsla man har över något man egentligen inte vet ett skvatt om.

Du är inte ensam i tråden om att bygga teorier på... luft... Så mina inlägg är egentligen inte riktade till enbart dig utan merparten av de som gissar, antar, förmodar och fantiserar om vad som hänt.

Det är som om jag bygger en teori om att du har en gul bil. Ändå vet jag inte ett skvatt om dig, men min teori är faktiskt att du har en gul bil, det är min känsla och den baserar jag på... Ja, vad???

Ja, kanske fel att uttrycka att jag har en känsla - kanske mer min intuition säger det.
För jag ser ingen bild på att det är Litauerna då de har varit skötsamma i 3 års tid.
2015-07-21, 18:54
Medlem
Citat:
Min intuition säger att det inte är Litauerna.
Utan att det är någon i Lisas krets.
Som LW har själv sagt.
AJ ser inte mysko utan mer vad han har sagt som jag tycker gör fallet skumt/märkligt.

Okej, hur ska man tolka länken här nedan tycker du då?

(FB) 17-åriga Lisa försvann 2015-06-07 i Lidköpingstrakten. (Sammanfattning i trådstart)
2015-07-21, 18:55
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Xbaser
Okej, hur ska man tolka länken här nedan tycker du då?

(FB) 17-åriga Lisa försvann 2015-06-07 i Lidköpingstrakten. (Sammanfattning i trådstart)

Fel sätt att uttrycka. Men jag tycker bara hela detta fall är skumt.
2015-07-21, 18:57
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dripatologi
Nybro menar självklart att pådraget framkallade rädsla el snarare skräck hos mgm
Men det var inget pådrag före 19:30, då MGM skulle hinna bli klar med kroppen för att kunna köpa pizza.
2015-07-21, 18:57
Medlem
angladotters avatar
Citat:
Det stämmer. Jag fick detta.
Redan slagit fast att både Bilevičius 7 juni kväll, ca 20 timmar. 30 min., Hade drivits till en bensinstation och färdigköpta pizza
Bing översätter samma text sålunda: "Redan etablerade att både den 7 juni Bilevičiai kväll, cirka 20 timmar 30 minuter, var på en bensinstation och dess nuvažiavę till affären köpte pizza."

Vad gäller tidpunkten, 20.30 i stället för 19.30, så kanske det kan bero på att man utgår från litauisk tid, dvs + 1 timme?
2015-07-21, 18:59
Medlem
Jag tror mgm döms till livstid, är smala släkten involverad så gissar jag de lurats av mgm... Typ jag körde hjäl hen med några öl i kroppen, hjälp mig för fan
2015-07-21, 19:00
Medlem
Citat:

Ja jag tror ju inte att mördaren ville
att bevismaterial skulle ligga kvar på området tror du själv det?

Alltså så blev mördaren låst på platsen han kom inte därifrån. Stämmer det att Litauerna nu varit iväg till pizzerian då förstår jag inte varför de inte valde en annan plats som slutdestination för Lisa. Därför låter det orimligt...
2015-07-21, 19:01
Medlem
Qwarts avatar
Citat:
Skogen ligger utmed vägen från Blomberg 10 eller precis utanför tomtgränsen till Hovgärde. Kroppen gömdes i en byggnad för att hittas. Människor går väl dit någon gång får man väl anta.

Jag tror den gömdes där så länge, för att t.ex dagen efter flyttas till "säkrare" ställe. Men de hade inte räknat med det otroliga pådrag som blev, så de hade inte möjlighet att flytta på den när "alla i Sverige" hade ögon och öron öppna för misstänksam aktivitet.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in