Citat:
Jag tjafsar emot #Xbaser:
Om det finns vatten kan jag ifrågasätta hens påstående om att det inte finns toa.
Om det finns vatten kan jag ifrågasätta hens påstående om att det inte finns toa.
Du är välkommen.
Mitt påstående grundar sig inte på min egen erfarenhet vilket också framkommit tidigare i tråden. Jag har släppt fram information från en individ som uppehållit sig i den byggnad vi kallar "ladan" med tillhörande utbyggnad som förr tjänade som utrymme för mjölktank. Liknande information har även postats av en annan skribent i tråden men som jag inte sett aktiv här på ganska länge nu.
Jag har också gett dig medhåll i att det verkar lite märkligt om inte ens den enklaste kallvattenkran finns att tillgå i mjölkrummet om det dessutom används som slaktrum. Det som uppgiftslämnaren var väldigt tydlig med, var att det inte finns några wc-utrymmen, köksutrymmen eller personalutrymmen med dusch osv.
Det som jag har varit väldigt tydlig med, är att ekonomibyggnader som tjänar som lagerbodar och magasin, ganska sällan har sanitetsutrymmen eller vatten att tillgå även om motsatsen såklart förekommer. Är det däremot byggnader för boskap är det andra förutsättningar. Men det finns undantag där med. Det har förekommit svinhållning och svinslakt i min egen lada men vattensystemet i den delen av ladan har för länge sedan tagits ur bruk.
Men det finns ju vatten i bostäderna bredvid och på samma sätt finns det ju vatten och sanitetsutrymmen i den tidigare spritfabriken och man kan väl inte vara helt hundra på att man inte hade tillgång dit också. Eller åtminstone till ett yttre vattenuttag från den byggnaden.