2015-07-21, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Jag tjafsar emot #Xbaser:

Om det finns vatten kan jag ifrågasätta hens påstående om att det inte finns toa.

Du är välkommen.

Mitt påstående grundar sig inte på min egen erfarenhet vilket också framkommit tidigare i tråden. Jag har släppt fram information från en individ som uppehållit sig i den byggnad vi kallar "ladan" med tillhörande utbyggnad som förr tjänade som utrymme för mjölktank. Liknande information har även postats av en annan skribent i tråden men som jag inte sett aktiv här på ganska länge nu.

Jag har också gett dig medhåll i att det verkar lite märkligt om inte ens den enklaste kallvattenkran finns att tillgå i mjölkrummet om det dessutom används som slaktrum. Det som uppgiftslämnaren var väldigt tydlig med, var att det inte finns några wc-utrymmen, köksutrymmen eller personalutrymmen med dusch osv.

Det som jag har varit väldigt tydlig med, är att ekonomibyggnader som tjänar som lagerbodar och magasin, ganska sällan har sanitetsutrymmen eller vatten att tillgå även om motsatsen såklart förekommer. Är det däremot byggnader för boskap är det andra förutsättningar. Men det finns undantag där med. Det har förekommit svinhållning och svinslakt i min egen lada men vattensystemet i den delen av ladan har för länge sedan tagits ur bruk.
Men det finns ju vatten i bostäderna bredvid och på samma sätt finns det ju vatten och sanitetsutrymmen i den tidigare spritfabriken och man kan väl inte vara helt hundra på att man inte hade tillgång dit också. Eller åtminstone till ett yttre vattenuttag från den byggnaden.
2015-07-21, 18:29
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sara98
Jag minns att det stod mycket om AJ i tråden förut om att han har fått ett miljonbelopp och på Facebook skrev de något om att han lurar på pengar.
Och vad jag vill ha sagt är att dessa trådar på nätet om honom är borta, vem rensar detta? Märkligt fall..

Att AJ lurat någon på pengar finns fortfarande kvar på Blomberg Säteri's facebook:

Skrivts av BIC den June 10 2015 .

https://www.facebook.com/pages/Blomberg-S%C3%A4teri/180246632110439?fref=ts

"Tänk när Arne Jönsson blåste oss så hela firman höll på att gå åt fanders.....mycket pengar att möblera ditt slott Arne..är du stålt över detta?
Sörsågen"
2015-07-21, 18:31
Medlem
Citat:
Skogen ligger utmed vägen från Blomberg 10 eller precis utanför tomtgränsen till Hovgärde. Kroppen gömdes i en byggnad för att hittas. Människor går väl dit någon gång får man väl anta.

Eller var det irrationellt handlande då gm blev stängd till platsen.

Tanken kanske var att leda spåren från mordplatsen och hade inte allt sökande kommit igång så snabbt så hade alla bevismaterial säkert
försvunnit för gott...
Senast redigerad av Nybromannen 2015-07-21 kl. 18:36.
2015-07-21, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeoFallmo
Jag har aldrig hört talas om någon mördare som gömt ett lik för att det ska hittas.

Det låter mer som en mördare i stil med "Zodiac" eller "Ripper" där offret är en del av ett budskap. Det är inte fallet i detta fall. Då hade mer hörts från GM.
Självklart skulle inget av det funna hittats, oväntat snabbt o gigantiskt pådrag ställde till det...Besöket till butik var nog bestämt o återbud hade nog väckt misstanke i släkten
2015-07-21, 18:32
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Konservativ-Man
En så kallad känsla betyder ingenting och är inget att fästa sig vid, speciellt inte när den som "har känslan" inte har mer fakta än att en flicka har bragts om livet och hon har hittats. Mycket mer fakta av betydelse har inte tråddeltagarna.

Men om en garvad erfaren utredare har en känsla så kan det vara till hjälp, men då bygger känslan lika mycket på dennes gedigna erfarenhet av liknande fall och inte bara det lite "flummiga" känsla...

Det är som om jag säger att jag har en känsla av att du har en gul bil. Totalt meningslöst... Jag känner inte dig, vet ingenting om dig, vet inte ens om du är man eller kvinna, din ålder osv.

Alltså borde jag inte kunna ha en känsla om något jag inte vet ett skvatt om... Jag kan lika gärna fråga en spågumma i Bangladesh om vad hon tror...

Men jag menar att jag har en känsla om att de är AJ som jag har skrivit mer utförligt i min tråd.
2015-07-21, 18:34
Medlem
Citat:
Men jag menar att jag har en känsla om att de är AJ som jag har skrivit mer utförligt i min tråd.

Och vad är skillnaden då, sett utifrån analysen du just fick?

Kan du räkna upp hur och vad, som din känsla oftast eller alltid har rätt i, bortsett från rena vardagliga vanor i ditt liv?
2015-07-21, 18:38
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Xbaser
Och vad är skillnaden då, sett utifrån analysen du just fick?

Kan du räkna upp hur och vad, som din känsla oftast eller alltid har rätt i, bortsett från rena vardagliga vanor i ditt liv?

Okej, men det känns inte lönsamt då det är min teori och du kommer inte tro mig.
2015-07-21, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rayravioli
Det feta: En annan tolkning är att det handlar om nyckeln till caféet, alltså att den skulle ha lämnats i ladan för andra anställda, en fråga som diskuterats mycket här. Jag skulle inte bli förvånad om den litauiska tidningen snappat upp saken härifrån.

Jo, så kan man tolka det. Men den andra nyckeln de skriver om i artikeln, har väl aldrig varit uppe i tråden?
2015-07-21, 18:41
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Jodå, bläddra till sidan 3.

Du har rätt
2015-07-21, 18:43
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rayravioli
Jag provade att göra en Google-översättning och fick fram detta:

"På flickans kropp hittades N.Bilevičiaus DNA spår. Det gör det möjligt för Litauen att hålla sig uppdaterade i kläm."

http://m.lrytas.lt/naujiena.asp?id=14374210481436492074

Sidan 3.

Jep jag hade fel sorry
2015-07-21, 18:45
Medlem
Citat:
Okej, men det känns inte lönsamt då det är min teori och du kommer inte tro mig.

Du har precis som alla andra här, rätten att framlägga din egna teori. Men om du om och om igen envisas med att framföra den, måste du har mer belägg än din intuition för att tas på allvar och framförallt för att det ska finnas något att diskutera.

Du tycker att AJ ser mysko ut - Jaha?

Att du sedan kanske är vår tids svar på Saida hör inte hit.
2015-07-21, 18:48
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Xbaser
Du har precis som alla andra här, rätten att framlägga din egna teori. Men om du om och om igen envisas med att framföra den, måste du har mer belägg än din intuition för att tas på allvar och framförallt för att det ska finnas något att diskutera.

Du tycker att AJ ser mysko ut - Jaha?

Att du sedan kanske är vår tids svar på Saida hör inte hit.

Min intuition säger att det inte är Litauerna.
Utan att det är någon i Lisas krets.
Som LW har själv sagt.
AJ ser inte mysko utan mer vad han har sagt som jag tycker gör fallet skumt/märkligt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in