2015-07-21, 17:39
Medlem
locknlolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Lisa dödades inte på Martorp. http://www.expressen.se/gt/uppgift-lisa-17-inte-dodad-vid-fyndplatsen/

Sammanträffande, ja. Skumt? Nej.

Jag kan inte finna i varken GP eller GT att Lisa inte dödades på Mantorp.
Däremot står det att hon inte dödades där hon hittades.
Och Mantorp är ju stort.
2015-07-21, 17:42
Medlem
rayraviolis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
men kan ni ta sluta sprida missinformation !!!

Det står ju inte als att "På flickans kropp hittades N.Bilevičiaus DNA spår"

Jag provade att göra en Google-översättning och fick fram detta:

"På flickans kropp hittades N.Bilevičiaus DNA spår. Det gör det möjligt för Litauen att hålla sig uppdaterade i kläm."

http://m.lrytas.lt/naujiena.asp?id=14374210481436492074

Sidan 3.
2015-07-21, 17:42
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boidis12
Har du verkligen varit inne i slaktrummet ?? Eller hur vet du att det inte finns något vatten där ?? I alla gamla mjölkrum jag har varit i har det i alla fall funnits vatten . Hur tror DU annars att man har fått ren all utrustning till mjölkningen , mjölktanken m.m . Då krävs det vatten . Varför skulle det vara borttaget nu ?? Du har väl inte röntgensyn så att du ser genom väggarna när du sitter och tittar på googles vägkartor på datorn . Finns det något du inte vet och tjafsar emot tro ??
Jag tjafsar emot #Xbaser:
Citat:
Ursprungligen postat av Xbaser
Nu vet jag inte exakt hur stort slaktrummet är mer än attt det tidigare stått en mjölktank där och utrymmet inhyser två mindre "rum" om ca 4 kvm var.

Men i relation till att det är traktens jägare som använder det ibland vid hjortjakt, att inget vatten ska finnas tillgängligt och att utrymmet inte ser särskilt stort ut varken i verkligheten eller på bild, känns det inte som det är stället för finstyckning med bandsåg och köttkvarn.

Känns mer avsett för grovstyckning med kniv, köttyxa och liknande redskap och det passar ihop med köttkrokarna som finns i taket. Borde finnas en enkel slaktbänk också.
Att utrymmet borde varit låst kan man tycka men det är inte självklart på långa vägar. Jag minns hen som i tråden utbrast att NU är det nog dags att börja låsa hemmadörren även i Blomberg.
Om det finns vatten kan jag ifrågasätta hens påstående om att det inte finns toa.
2015-07-21, 17:43
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
"Lisa Holm, 17, ska inte ha dödats på den plats som hon hittades." Martorp är en plats.
Jag håller inte med. Men för diskussionens skull så har jag två gissningar på mordplats isf och det är Blomberg 10 eller huset precis i närheten av boden på Martorp. Har för mig att det har framkommit att båda dessa hus står tomma.
2015-07-21, 17:46
Avslutad
Var tror ni hjälmen hittades?

Citat:
Ursprungligen postat av rayravioli
Jag provade att göra en Google-översättning och fick fram detta:

"På flickans kropp hittades N.Bilevičiaus DNA spår. Det gör det möjligt för Litauen att hålla sig uppdaterade i kläm."

http://m.lrytas.lt/naujiena.asp?id=14374210481436492074

Sidan 3.

Jag skrev det några poster tillbaka.. Gäsp.............
2015-07-21, 17:47
Medlem
Konservativ-Mans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sara98
För jag får den känslan att det är gubben eller PC. Jag tror bara inte att de är Lituarena.

En så kallad känsla betyder ingenting och är inget att fästa sig vid, speciellt inte när den som "har känslan" inte har mer fakta än att en flicka har bragts om livet och hon har hittats. Mycket mer fakta av betydelse har inte tråddeltagarna.

Men om en garvad erfaren utredare har en känsla så kan det vara till hjälp, men då bygger känslan lika mycket på dennes gedigna erfarenhet av liknande fall och inte bara det lite "flummiga" känsla...

Det är som om jag säger att jag har en känsla av att du har en gul bil. Totalt meningslöst... Jag känner inte dig, vet ingenting om dig, vet inte ens om du är man eller kvinna, din ålder osv.

Alltså borde jag inte kunna ha en känsla om något jag inte vet ett skvatt om... Jag kan lika gärna fråga en spågumma i Bangladesh om vad hon tror...
Senast redigerad av Konservativ-Man 2015-07-21 kl. 17:51.
2015-07-21, 17:48
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Jag håller inte med. Men för diskussionens skull så har jag två gissningar på mordplats isf och det är Blomberg 10 eller huset precis i närheten av boden på Martorp. Har för mig att det har framkommit att båda dessa hus står tomma.
Och i båda de fallen hade det gått fortare att köra ut kroppen i skogen än att dumpa den på Martorp, eller att helt enkelt lämna kroppen på mordplatsen.
2015-07-21, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av locknloll
Jag kan inte finna i varken GP eller GT att Lisa inte dödades på Mantorp.
Däremot står det att hon inte dödades där hon hittades.
Och Mantorp är ju stort.
Absolut... Korta banan nästan 2 km o långa strax över 3 km
2015-07-21, 17:50
Medlem
Pre 1914s avatar
Givetvis finns vatten indraget till ett gammalt mjölkrum, men också nästan självklart är att vattnet är avstängt under vintern för att slippa värma upp en då oanvänd slaktlokal. I bästa fall kör de i gång vattnet till jaktsäsongens start i augusti, eller så klarar de sig utan.
2015-07-21, 17:51
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Står inget sådant i den artilklen !!!
Så låt bli att hitta på

Konstigt, men jag ser också att det står så, missade du att läsa alla sidorna?
2015-07-21, 17:53
Avslutad
Jag tror BO blev mördad i huset bredvid ladan. Alternativt i fordonet.

Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Konstigt, men jag ser också att det står så, missade du att läsa alla sidorna?

Vissa användare här inne är så jävla stressiga och ska svara fort som fan på varenda jävla inlägg..
2015-07-21, 17:57
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Och i båda de fallen hade det gått fortare att köra ut kroppen i skogen än att dumpa den på Martorp, eller att helt enkelt lämna kroppen på mordplatsen.
Men kroppen gömdes ju för att inte hittas får man väl anta. Kan ju krylla av bevis om man har våldtagit BO. Inte alltid det gör det men risken är ju iaf stor. Sen är jag inte alls så säker på att det hade gått fortare att gömma kroppen i skogen. Isf måste man ju hitta till skogen och sen också gå en bit från vägen till en öde plats. Låter inte helt enkelt om man ska hinna köpa pizza om ett par minuter. Martorp kunde man köra till på ett par minuter och sen var man av med kroppen i ett nafs. MGM kände ju väl till Martorp där han jobbat som vaktmästare i flera år, bla utfodrat djuren.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in