2015-07-21, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nybromannen
Trodde polisen med automatik följde upp sådana personer när ett allvarligt brott hänt men har tydligen fel . Nu har de bestämt sig att köra ut alla resurser på Litauerna tills alla de andra spåren blir iskalla...
Kan du länka info om personen namn?
2015-07-21, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nybromannen
Åter igen på landsbygden så springer inte folk till polisen då alla känner alla. Men ett skvaller kan komma i omlopp och så det viset komma fram här på fb. Kan bara nämna pyromanen på Öland som hann bränna inne många offer innan polisen till slut efter några år och några offer senare kunde binda honom till gärningen. Den mannen var ingen som vågade bråka med eller anmäla. Men på fb skrevs det flitigt om honom vilken psykopat han faktiskt var. Så nej på landet är man rädda för att bli inblandade...

Bit inte den hand som föder dig är nog en bra förklaring till detta mänskliga beteende.
2015-07-21, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av glyskolja
Denna mannen är avförd redan dag 4 efter fösvinnandet.(står att läsa i början av tråden) Så varför detta ältande om honom och hans sjuka fantasier. Det är däremot otrevligt att han får gå på gatorna.
Trodde inte polisen talade om vilka som var avförda, är det säker källa som sagt detta?
2015-07-21, 16:30
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av porslinslandet
Någon som kan litauiska?
Jau nustatyta, kad abu Bilevičiai birželio 7-osios vakarą, apie 20 val. 30 min., buvo nuvažiavę į degalinę ir jos parduotuvėje nusipirko picą.
google översatt på svenska:
Redan slagit fast att både Bilevičius 7 juni kväll, ca 20 timmar. 30 min., Hade drivits till en bensinstation och färdigköpta pizza.
Har de varit och tankat bilen kl. 20.30? Förmodligen en dålig översättning. Någon här som är bra på språk?

Det stämmer. Jag fick detta.
Redan slagit fast att både Bilevičius 7 juni kväll, ca 20 timmar. 30 min., Hade drivits till en bensinstation och färdigköpta pizza
2015-07-21, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av greyhoundbus
Kan du länka info om personen namn?

Kolla längre tillbaka i tråden eller med Tomato domen har legat ute på fb vet inte om den ligger kvar...
2015-07-21, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Det känns inte vidare bra att han just verkar vara intresserad av grova och våldsamma gärningar av särskilt hänsynslös art mot flickor i yngre tonåren, som man kan utläsa av domen.
Vilken dom? Var kan man läsa domen?
2015-07-21, 16:34
Medlem
Ydriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grubbelur
var det dom två gödselcisternerna som syns i överkant på första bilden man tömde när eftersökningarna pågick? http://urbotainskrankthet.spotlife.s...-Bod-4-BPA.jpg

Citat:
Ursprungligen postat av grubbelur
Jag citerar mig själv..

Nej, det var gödselcisternerna bakom ladan mittemot caféet de kollade.
Cisternerna på Martorp behövde inte kollas när de funnit LH.
2015-07-21, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av porslinslandet
Bit inte den hand som föder dig är nog en bra förklaring till detta mänskliga beteende.

Ja eller att inte själv bli indragen och jag kan förstå dem. Tur att fb finns som en ventil. Ingen vill ha en lös mördare som kan slå till igen folk är säkert jätterädda i den omgivningen just nu med all respekt...
2015-07-21, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av matematiker

Pedofilens dom han som har en svart suv...
2015-07-21, 16:42
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Du kan inte mena allvar.

Åklagaren: Herr ordförande, som bevisning vill jag framhålla att NB och AB köpte pizza på sin vanliga tid dagen för Lisas försvinnande, och inte bara det, dagen efter kom NB en kvart för tidigt till jobbet. Det kan inte råda någon som helst tvekan om brödernas skuld.
Men läs inläggen INNAN du svarar på de. Om de var och köpte pizza så har det ju naturligtvis inte funnits tid att frakta bort kroppen från Martorp eller hur. Och sen var det ju försent när det kryllade av människor som sökte efter BO i trakten. MGM sökte väl lite själv också för den delen. Och att MGM kom en kvart tidigare till jobbet är en sån sak som kan tyda på att något har hänt. I de flesta mordfall så begår gärningsmannen små misstag eller det finns åtminstone något litet spår som kan få snuten på rätt spår. Det gäller bara att följa upp de.
2015-07-21, 16:43
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matematiker
Tingsrättsdom Tack, #Theforeigner
2015-07-21, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fagro
Om litauerna hade varit skyldiga till Lisas död hade det funnits spår av Lisa i deras bil, bilen togs i beslag för kontroll när litauerna blev anhållna. Inget spår av Lisa har hittats i bilen utan den var helt ren och det medför de har inte kunnat transportera någon kropp eller Lisa, som måste ha skett med bil, eftersom det är ca 1,3 km från stället där mopeden fanns till där kroppen hittades.
Något sexuellt förhållande av litauerna till Lisa har inte förekommit, därför i Litauen har de fått uppgifter från rätten i Sverige att något DNA från båda bröderna fanns inte på Lisa.

De här påståenden om direkt bindande bevis mot litauerna är endast vilda fantasier och saknar all saklig grund.
Det finns inget bindande bevis mot litauerna det är sanningen.
De här litauerna som blev frisläppta har haft ingenting att skylla ifrån sig, utan de har sannolikt berättat sanningen. När tre personer sitter i förhör finns det ingen möjlighet att ljuga sådant skulle genomskådas omedelbart vid förhören.
Det är endast att inse sanningen, litauerna hade ingenting med Lisas död att göra.

Tycker mig känna igen din retorik från andra krimfall och en sak kan jag lova dig, denne häktade man kommer att fällas med acklamation om så skulle behövas av TR och HR om han överklagar, det är en straffspark för rättsväsendet tack vare tekniska bevis och vittnesutsagor som blir verklighet när FUP landar till hösten.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in