Andrew Anglin på Daily Stormer har skrivit ytterligare en artikel om feminism och "kvinnors rättigheter". Det jag gillar med Anglin är att han är så stenhårt kompromisslös även om jag tycker att han drar det lite för långt ibland och blir alltför kategorisk.
Citat:
Here we see where the confusion is. When people on the right-wing say “I am not a feminist, but…” they are saying that they do not support the political movement known as feminism. They do, however, support the idea that women should have some sort of social, economic and/or political equality.
If I were put on the spot, I would personally define feminism as such:
Feminism is the process of men anthropomophizing women as men.
So, statements such as:
“I’m not a feminist, but I think women should have equal say in society.”
“I’m not a feminist, but I think women should be able to vote.”
“I’m not a feminist, but I believe a woman has a right to speak back to a grown man in public.”
“I’m not a feminist, but I’m comfortable with a woman interrupting a conversation between men in order to insert her opinion.”
“I’m not a feminist, but there was a tens of thousands of years long conspiracy by men to oppress women and hurt their feelings.”
Are simply false statements. If you believe any of these things are okay, then you are a feminist.
http://www.dailystormer.com/man-up-what-is-feminism/
Även om jag är mer pragmatisk (eller liberal kanske) än Anglin så är jag enligt gängse definition otvivelaktigt sexistisk eller till och med misogyn. Många är ju på goda grunder skeptiska till kvinnlig rösträtt vilket jag också är (och egentligen skeptisk till att en sådan omfattande del av befolkningen ska ha så pass mycket att säga till om i frågor vilka de saknar reell insikt i). Men i lite machiavellisk anda har jag insett att kvinnlig rösträtt faktiskt är en garanti för att behålla ett visst system intakt - så länge goda krafter kontrollerar informationsflödet vill säga - emedan de som grupp är så utbrett konformistiska. Jag är heller inte helt negativ till att kvinnor arbetar utanför hemmet eftersom alternativet är att mannen i relationen kommer att få jobba mycket mer än kvinnan då alla apparater i form av dammsugare, tvättmaskiner, diskmaskiner, mikrovågsugnar, elvispar etc. gör normal skötsel av ett hushåll till en baggis.
Det jag tycker att man borde göra i syfte att förändra situationen till den bättre är att anamma en officiell policy att kvinnor och män inte är jämlikar och har olika roller i samhället. Det ska mestadels existera sociala snarare än juridiska tabun mot att gå mot de normala, naturliga könsrollerna. Möjligen ska det vara svårare för, i synnerhet yngre, kvinnor att resa utomlands själva eftersom de inte uppfört sig lämpligt och visat att det inte går att ha något förtroende för dem i sådana lägen.