2015-07-21, 16:24
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adolf512
Angående kvinnlig rösträtt så har jag själv kommit fram till att den enda rimliga lösningen är att förändra styrelseskicket i grunden så att endast de mest lämpade styr

http://odincoin.boards.net/post/86/thread

Detta innebär att man kan ha allmän rösträtt i vissa frågor medan man har mer auktoritärt styre när det gäller de större frågorna. Rent konkret förespråkar jag alltså elitstyre i toppen och sedan på lägre nivå kan man låta den okunniga massan få rösta så att de tror att de får inflytande(efter att man har reformerat media).

Är det inte just det ni brukar beskylla den nuvarande regimen för, att vara en elit som vilseleder gräsrötterna att tro att de har nån typ av makt?
Citera
2015-07-21, 17:49
Medlem
adolf512s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Är det inte just det ni brukar beskylla den nuvarande regimen för, att vara en elit som vilseleder gräsrötterna att tro att de har nån typ av makt?
Jo tänkte köra liknande system, fast det kommer vara mer tydligt vilka som har makten och lite mer makt åt folket(notera att NMR förespråkar mer verklig demokrati). Problemet är att de som har makten inte vill folket väl, inte avsaknad av demokrati.

Nackdelen med demokratier är att dessa tenderar att utvecklas till Orwell-stater om man inte begränsar de folkvaldas makt. Fördelen med verklig demokrati är att systemet snabbt avskaffar sig självt(blev hyfsat lyckat Tyskland 1930).

Den stora skillnaden är alltså
-jag förespråkar tydlighet mot folket vilka som styr över media, konstitutionsdomstol, osv.
-jag vill ha andra styrande som för en politik jag kan ställa mig bakom.
Senast redigerad av adolf512 2015-07-21 kl. 18:11.
Citera
2015-07-22, 00:35
Medlem
Magnet83s avatar
Citat:
Hells bells! Ni för ju samma tankegods som era älskade "sandnegrer" och annat bakåtsträvande patrask?
Funderat på att flytta till något bergsområde i mellanöstern?
Det är en i grunden rätt normal kvinnosyn som för mindre är hundra år sedan inte var särskilt uppseendeväckande. Kvinnors roll i dagens Västvärld är en artificiell anomali som existerar på grund av judiskt undergrävande av vår kultur. Varför ni vänsterextremister och kvinnodyrkare inbillat er (eller låtsas inbilla er) att nationalistiska dissidenter vill bevara beståndsdelar av den judiska agendan är helt absurt, är man för modern feminism kan man lika gärna vara för massinvandring också.
Senast redigerad av Magnet83 2015-07-22 kl. 00:45.
Citera
2015-07-22, 01:57
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magnet83
Det är en i grunden rätt normal kvinnosyn som för mindre är hundra år sedan inte var särskilt uppseendeväckande. Kvinnors roll i dagens Västvärld är en artificiell anomali som existerar på grund av judiskt undergrävande av vår kultur. Varför ni vänsterextremister och kvinnodyrkare inbillat er (eller låtsas inbilla er) att nationalistiska dissidenter vill bevara beståndsdelar av den judiska agendan är helt absurt, är man för modern feminism kan man lika gärna vara för massinvandring också.

Det är en i grunden helt perverterad människosyn. Ska alltså inte de med högst utbildning av de två könen få rösta? Ska alltså de som tar störst ansvar för familj och barn inte få rösta? Ska de som begår mindre brott inte få rösta?
Förutom att kvinnor inte röstar som du vill, vad är dina argument för dessa tossiga idéer?
Finns det nåt land där kvinnor hålls kort som du tycker verkar vara intressant att studera för att göra Sverige bättre?
Hoppas din mamma och dina systrar skäms över dig. Fy!
Citera
2015-07-22, 02:23
Medlem
Magnet83s avatar
Citat:
Det är en i grunden helt perverterad människosyn. Ska alltså inte de med högst utbildning av de två könen få rösta? Ska alltså de som tar störst ansvar för familj och barn inte få rösta? Ska de som begår mindre brott inte få rösta?
Förutom att kvinnor inte röstar som du vill, vad är dina argument för dessa tossiga idéer?
Finns det nåt land där kvinnor hålls kort som du tycker verkar vara intressant att studera för att göra Sverige bättre?
Hoppas din mamma och dina systrar skäms över dig. Fy!
Jag skrev ju att jag inte var negativ till kvinnlig rösträtt din dumma åsna. Lyckligtvis har jag inga systrar men min mamma är så vitt jag vet stolt över mig. Om du nu är svensk och inte jude eller dylikt så skulle däremot i princip alla dina förfäder skämmas över dig.
Senast redigerad av Magnet83 2015-07-22 kl. 02:25.
Citera
2015-07-22, 02:48
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magnet83
Jag skrev ju att jag inte var negativ till kvinnlig rösträtt din dumma åsna. Lyckligtvis har jag inga systrar men min mamma är så vitt jag vet stolt över mig. Om du nu är svensk och inte jude eller dylikt så skulle däremot i princip alla dina förfäder skämmas över dig.

Det har du rätt i, läste med röven. My bad.
Har suttit och ögnat igenom den här tråden och läste in vad jag ville läsa, det finns ett och annat stolpskott som skrivit tidigare.
Japp, jag är svensk.
Citera
2015-07-23, 07:16
Medlem
Den dagen "männen" i landet är MÄN, den dagen blir nog våra fruntimmer på bättre humör. En MAN värnar om sin familj och sätter den före allt annat, en MAN skyddar sin familj till döden. Nu är det tvärtom, det är oftast KVINNORNA som skyddar familjen, med allt vad det innebär. Glöm inte alla ensamstående mammor som hade "hjälp" av en "man" när barnen blev gjorda, vart är dom "männen" nu?? Håll på er rätt kvinnor!!! Nu lär jag ju bli halshuggen över detta, men det bjuder jag på
Citera
2015-07-23, 07:31
Medlem
Nurjenfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Botobi
Den dagen "männen" i landet är MÄN, den dagen blir nog våra fruntimmer på bättre humör. En MAN värnar om sin familj och sätter den före allt annat, en MAN skyddar sin familj till döden. Nu är det tvärtom, det är oftast KVINNORNA som skyddar familjen, med allt vad det innebär. Glöm inte alla ensamstående mammor som hade "hjälp" av en "man" när barnen blev gjorda, vart är dom "männen" nu?? Håll på er rätt kvinnor!!! Nu lär jag ju bli halshuggen över detta, men det bjuder jag på
håller helt med

man uppfostrar killar från apa till något glåmigt civiliserat medium. - och tjejerna får fortsatt bli till dom egoistiska varelser dom i grunden är, -horor.

ovan är givetvis en generalisering; men ändå en kulör so sitter i alla människor från mellan till mycket... - Men så det faller ju på sin egen rimlighet att om man inte funderar på hur man ska uppfostra jing och jang så blir det heller inget jing och jang.

ganska enkelt egentligen. Och nej. En primitiva hora, *hona., - är inte samma sak som en primitiv man.

Jan Helin
Aftonbladet
Citera
2015-07-23, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Botobi
Glöm inte alla ensamstående mammor som hade "hjälp" av en "man" när barnen blev gjorda, vart är dom "männen" nu??
Det är dock oftare kvinnor som gör slut med männen.

Det har att göra med att kulturmarxistisk/feministisk indoktrinering (som säger att kvinnor ska vara sexuellt "fria", att det är okej att skiljas, att det är okej att mörda barn genom abort, att det är okej att vara en feminin man osv.) och att vi vände ryggen mot Gud och lämnade våra traditionella värden, så som att äktenskap ska vara för evigt. Stabila familjer är väldigt viktiga för att man ska kunna ha ett stabilt samhälle.
Senast redigerad av elsydeon 2015-07-23 kl. 21:21.
Citera
2015-07-23, 21:30
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elsydeon
Det är dock oftare kvinnor som gör slut med männen.

Det har att göra med att kulturmarxistisk/feministisk indoktrinering (som säger att kvinnor ska vara sexuellt "fria", att det är okej att skiljas, att det är okej att mörda barn genom abort, att det är okej att vara en feminin man osv.) och att vi vände ryggen mot Gud och lämnade våra traditionella värden, så som att äktenskap ska vara för evigt. Stabila familjer är väldigt viktiga för att man ska kunna ha ett stabilt samhälle.

Kvinnor skiljer sig för att de inte trivs i förhållandet och idag, ekonomiskt, kan stå på egna ben. Kvinnorna tar hand om jobb, hem och barn i högre grad, sen inser de att de blir lyckligare utan mannen som hängt likt en kvarnsten runt halsen.
Finns massor av män som velat att kvinnan ska göra abort, finns tom män som mördat gravida kvinnor för att de inte velat bli fäder.
Citera
2015-07-23, 21:40
Medlem
Durcherrss avatar
Citat:
Kvinnor skiljer sig för att de inte trivs i förhållandet och idag, ekonomiskt, kan stå på egna ben. Kvinnorna tar hand om jobb, hem och barn i högre grad, sen inser de att de blir lyckligare utan mannen som hängt likt en kvarnsten runt halsen.
Finns massor av män som velat att kvinnan ska göra abort, finns tom män som mördat gravida kvinnor för att de inte velat bli fäder.

Haha, du skojar nu va? Kvinnor har väl aldrig någonsing haft så lite ansvar som de har idag. Kvinnor skiljer sig från sina män för att de har tråkigt eller liknande. Jag vet en kvinna som lämnade sin 3-årige son och man här i Sverige för en strandraggare, bara för att hon hade tråkigt i förhållandet. Vilken man skulle göra nåt sånt?

Kvinnor är generellt värdelösa och irrationella varelser.
Senast redigerad av Durcherrs 2015-07-23 kl. 21:58.
Citera
2015-07-23, 22:03
Medlem
Citat:
Bara för att man inte trivs så är det inte okej att göra slut. Man får försöka lösa det på ett mer ansvarsfullt sätt.

Citat:
Och? Bara för att män säger att de vill göra abort så blir det inte rätt att göra abort.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in