2015-07-21, 13:49
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av angladotter
Knappast den första som såg henne - och huruvida han var den sista vet vi absolut ingenting om.

Han sa de själv!
Medlem
Bönans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sara98
Jag är inte född 98. Dahhh.
AJ sa han såg henne första gången och försvann också. Märkligt.
Det skulle stå Sara före 98 my bad!
Vad menar du egentligen med första gången och försvann? utveckla det där bättre om du kan.
Moderator
blomvattnares avatar
Chattande undanbedes. Detta är ett diskussionsforum.

/Mod
2015-07-21, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
Det kan mycket möjligt ha varit han som kört och letat med sin fyrhjuling dagen efter. Han verkar vara ute och köra rätt mycket med sin fyrhjuling. Men vad vill ni komma med det? Letar ni fortfarande andra GM? Trots att misstankarna stärkts och att det med all sannolikhet blir åtal i september?
Det FINNS bevis som knyter 35-åringen till Lisa, vi vet bara inte vad än!

Det är lite intressantare än så, han va där söndagkväll.
Hur fick han reda på vad som hade hänt?
2015-07-21, 13:52
Medlem
Citat:
Sanningen kommer fram senare.
Bara för jag har en teori säg inte att jag ska ge upp..

Din teori får du ha, men att säga att AJ och någon annan vet mer för att de varit där längre är rätt så ogenomtänkt. Som sagt, fynden har inte gjorts på någon konstig plats som talar för att någon med 3 års närvaro inte skulle känna till denna.
2015-07-21, 13:52
Medlem
Citat:
För jag får den känslan att det är gubben eller PC. Jag tror bara inte att de är Lituarena.

Undrar vart gubben och hans närmastes mobil signaler fanns någonstans vid den aktuella tiden då Lisa försvann.

Tänkte på den svarta suven antar att den har gps inbyggd kanske även telefon. Registreras inte färdvägen i en gps?
2015-07-21, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Det är lite intressantare än så, han va där söndagkväll.
Hur fick han reda på vad som hade hänt?

Var han? Han kanske såg uppståndelsen? Eller det var innan polis etc kom?
Isf, var finns den informationen att läsa om? Är det i tråden så känns det som en trådsanning.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Det är troligt att AJ's relativt nya (2011 tror jag det var) hjullastare stod där när de höll på med grävarbeten. Något var säkert tvunget att schaktas/köras bort även bakom ladan.Det finns även en avhängd skopa på aftonbladets bilder vid en avspärrning där kriminaltekniker handgräver.
Som jag trodde att det fanns maskiner med skopa på säteriet.
Smidigt slänga kroppen i skopan häfta jordmassor över kroppen och köra mot bod 4 i lugn och ro
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Bönan
Det skulle stå Sara före 98 my bad!
Vad menar du egentligen med första gången och försvann? utveckla det där bättre om du kan.

Jag hörde i en intervju med AJ att han såg henne första gången o försvann också.
Typ söt flicka.
2015-07-21, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Det var den tidningen som häromveckan rapporterade att det inte fanns DNA från bröderna på Lisas kropp, bara mikropartiklar från NB.
(FB) 17-åriga Lisa försvann 2015-06-07 i Lidköpingstrakten. (Sammanfattning i trådstart)

Med en så otroligt nöjd åklagare så är det självklart att dna har hittats. Litauern är färdig, skicka in en tolk för erkännande.
2015-07-21, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nybromannen
Undrar vart gubben och hans närmastes mobil signaler fanns någonstans vid den aktuella tiden då Lisa försvann.

Tänkte på den svarta suven antar att den har gps inbyggd kanske även telefon. Registreras inte färdvägen i en gps?

Var det planerat så låg nog Mob hemma
2015-07-21, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vallero
Äntligen har bitarna börjat falla på plats. Polisens uttalande idag lämnar inga tvivel om att de har GM, och att de arbetat med rätt teori från början. Förmodligen finns synnerligen graverande, eller rent av direkt bindande tekniska bevis, plus en hel del annat.
Men jag undrar vad som ledde polis och åklagare till slutsatsen att avfärda brodern och frun så pass snabbt? Det känns som att de redan i det läget hade koll på händelseförloppet. Även om den yngre brodern och MGMs fru spräckt hans alibi så räcker inte det. De hade kunnat vara djupt insyltade och försökt skylla ifrån sig, t.ex. (nu är de dessutom inte avfärdade från ett kommande åtal angående skyddande av brottsling, men de har avfärdats som delaktiga i mordet på Lisa). Det måste funnits något annat från början som pekade ut just den äldre brodern som GM.
Om litauerna hade varit skyldiga till Lisas död hade det funnits spår av Lisa i deras bil, bilen togs i beslag för kontroll när litauerna blev anhållna. Inget spår av Lisa har hittats i bilen utan den var helt ren och det medför de har inte kunnat transportera någon kropp eller Lisa, som måste ha skett med bil, eftersom det är ca 1,3 km från stället där mopeden fanns till där kroppen hittades.
Något sexuellt förhållande av litauerna till Lisa har inte förekommit, därför i Litauen har de fått uppgifter från rätten i Sverige att något DNA från båda bröderna fanns inte på Lisa.

De här påståenden om direkt bindande bevis mot litauerna är endast vilda fantasier och saknar all saklig grund.
Det finns inget bindande bevis mot litauerna det är sanningen.
De här litauerna som blev frisläppta har haft ingenting att skylla ifrån sig, utan de har sannolikt berättat sanningen. När tre personer sitter i förhör finns det ingen möjlighet att ljuga sådant skulle genomskådas omedelbart vid förhören.
Det är endast att inse sanningen, litauerna hade ingenting med Lisas död att göra.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in