Citat:
Ursprungligen postat av
develi
Lyssna väldigt noga på skillnaden mellan pappan och MGM.
FAKTA
- MGM bor i området och har tillgång till alla aktuella lokaler.
- MGM har lokalkännedom gällande alla platser med fynd (lada, enslig grusväg, Martorp)
- Vi vet inte ens om pizzahandlandet är en sanning.
- Oavsett så ger platskännedom en helt annan möjlighet till att hinna saker på en timme.
- Han har teknisk bevisning mot sig och högst troligt besvärande annan bevisning.
FRÅGOR
Har pappan god lokalkännedom och tillträde/kännedom om Martorp (ingen personal söndag kl 18.30)
Vittnar mamman om en äkta oro då han åker iväg?
Finns det nån anledning till att döda sin dotter då han väl kommer fram?
Finns det vetskap om PTSD? Finns det tidigare tecken på detta?
Finns det en tidsspegel som fungerar gällande att hitta till Martorp och sprida fynden på åkrarna?
Lägg sen till samtal med kollegor - när ringde han dessa? Det ger en sjuhelsickes information som polisen garanterat har koll på.
Har du inte fått fram nåt av ovanstående så finns det ingen bärkraft i dina påstående. Det är luftslott enbart för att dina påståenden ska gå i uppfyllelse.
Om det är MGM som är rätt person vet vi inte än - men att du ska försvara honom på pappans bekostnad är bedrövligt.
Edit: Jag har sagt mitt så från och med nu är diskussionen över för min del.
Jag "försvarar" ingen - inte på någons bekostnad.
Jag har bara analyserat de olika versionerna. Om Du tycker att det är att "försvara på pappans bekostnad" så får det stå för Dig.
Men du kanske tycker att min analys var så bra att du fick svårt att tro att balterna skulle kunna ha gjort det?
Men det betyder inte att det är på någons bekostnad.
Du kanske tycker att pappans alibi etc ger utrymme för flera frågetecken? Det innebär inte heller att det är på någons bekostnad.
Som jag sa så borde du istället för att bli sur på mig bara för att du inte klarar av att analysera något neutralt istället försöka presentera en Trovärdig bild över hur balterna skule ha kunnat göra det.
Tror du att du hade kunnat göra det?
Hittills har du inte klarat göra det. Istället har du bara anklagat mig för allt möjligt dukan hitta på.
Ge oss en trovärdig version, ett trovärdigt alternativ, så hade du varit hjälpsam och fört diskussionen framåt.
Varför skriver du hela tiden att "polisen garanterat har koll"?
När du j borde veta att sanningen är at poliser väldigt Ofta gör stora fel, misstag och slarv. Ändå förutsätter du att polisen nu, i just detta fall, minsann gör allting rät och korrekt och att de vet allt.
Men de vet ju inte!
De har inte tillräcklgit för åtal, det säger de själv. De Hoppas de ska få tillräckligt. Men det är inte samma sak som att de Har tillräckligt. Det betyder faktiskt att de bara misstänker att han gjort det, och att de hoppas att analyser och fortsatta förhör ska lyckas.
Förstår du vad det betyder?De bara Tror att han gjort det. Det är också allt de har på honom, sin Tro. Som de Hoppas ska bli verklighet.
De letar ju inte efter andra gärningsmän, de kollar inte upp alternativa gärningsmän.
Det är vad de själv säger "Vi fokuserar bara på den häktade i nuläget."
Ingen annan alltså, inga andra versioner.
Det innebär att om de i analysen hittar tex okända tygfibrer eller dna från andra än de kända - då har de ingen möjlighet att koppla.
Polisen har Låst sig på en gärningsman, en teori - bara för att de Tror att det är han, bara pga sin "polisiära intuition" och sin ovilja att ens tänka att de kanske har fel ...
Caféägarinnan tex, hon var tydligen först på scen, före pappan tillomed. Vad har hon för alibi för det? Den svarta SUVen som blev observerad vid Lisa - varför avfärdade polisen den?