Citat:
Ursprungligen postat av
Le Grand Maître
Men vad tycker du om motiven: "Han fick kåtspel," "Han fick syn på en svensk flicka," "han tålde inte att få höra ett nej," "han var en utländsk predator," "han bara släpade in henne i ladan och våldtog henne." Etc etc etc ...
Tycker du det är så mycket bättre "motiv" då? Det är ju de vanligaste motiven i tråden, från er som blint tror att balten och balterna gjorde det.
VArför tycker du att dessa motiv är så mycket bättre än "kom för sen till kvällsmaten?"
De är ju Exakt precis lika verklighetsfrämmande.
Lyssna väldigt noga på skillnaden mellan pappan och MGM.
FAKTA
- MGM bor i området och har tillgång till alla aktuella lokaler.
- MGM har lokalkännedom gällande alla platser med fynd (lada, enslig grusväg, Martorp)
- Vi vet inte ens om pizzahandlandet är en sanning.
- Oavsett så ger platskännedom
en helt annan möjlighet till att hinna saker på en timme.
- Han har teknisk bevisning mot sig och högst troligt besvärande annan bevisning.
FRÅGOR
Har pappan god lokalkännedom och tillträde/kännedom om Martorp (ingen personal söndag kl 18.30)
Vittnar mamman om en äkta oro då han åker iväg?
Finns det nån anledning till att döda sin dotter då han väl kommer fram?
Finns det vetskap om PTSD? Finns det tidigare tecken på detta?
Finns det en tidsspegel som fungerar gällande att hitta till Martorp
och sprida fynden på åkrarna?
Lägg sen till samtal med kollegor - när ringde han dessa? Det ger en sjuhelsickes information som polisen garanterat har koll på.
Har du inte fått fram nåt av ovanstående så finns det ingen bärkraft i dina påstående. Det är luftslott enbart för att dina påståenden ska gå i uppfyllelse.
Om det är MGM som är rätt person
vet vi inte än - men att du ska försvara honom på pappans bekostnad är bedrövligt.
Edit: Jag har sagt mitt så från och med nu är diskussionen över för min del.