2015-07-21, 08:34
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av kebobb
Läste någonstans att hon hade flera lager med kläder med sig och det kan nog ha tagit tid att klä sig. det var ju blåsigt och lite kylslaget den kvällen och lång väg att åka (4-5 mil?)

mina 50 cent

kan tänka mig att litauerna hade en 'beef' med caféet eftersom ryskan inte fick jobb där denna sommar

det var ju första gången LH åkte moped dit så möjligen tog dom miste på LH och caféägarinnans dotter som också åkte moped

litauerna skulle väl åka tillbaks till hemlandet i juni och ville kanske gnälla av sig lite innan dom åkte

dom tog fel person och fick fel reaktion och så eskalerade det från där?

LH hade väl skolgång under de här (6?) veckorna hon jobbade på caféet
kan tänka mig att hon bara jobbade helger och inte träffat litauerna tidigare?

Nja. Tror inte på den teorin.
2015-07-21, 08:36
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xbaser
Det tramsiga är att du ödslar tid och bemödar dig att besvara något som är helt ointressant för dig.

Särskilt där skribenten du besvarar, inte själv propagerar för det du angriper. Men om du inte ens kom med i sållningen till intelligensreserven, är du ursäktad.

Då kan man inte förvänta sig annat än huvudlösa påhopp.
Snarare ett svar till alla tokar i tråden som låter fantasin spela med endast andra fantasier som grund.
2015-07-21, 08:37
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Le Grand Maître
Men vad tycker du om motiven: "Han fick kåtspel," "Han fick syn på en svensk flicka," "han tålde inte att få höra ett nej," "han var en utländsk predator," "han bara släpade in henne i ladan och våldtog henne." Etc etc etc ...

Tycker du det är så mycket bättre "motiv" då? Det är ju de vanligaste motiven i tråden, från er som blint tror att balten och balterna gjorde det.
VArför tycker du att dessa motiv är så mycket bättre än "kom för sen till kvällsmaten?"
De är ju Exakt precis lika verklighetsfrämmande.

Lyssna väldigt noga på skillnaden mellan pappan och MGM.

FAKTA
- MGM bor i området och har tillgång till alla aktuella lokaler.
- MGM har lokalkännedom gällande alla platser med fynd (lada, enslig grusväg, Martorp)
- Vi vet inte ens om pizzahandlandet är en sanning.
- Oavsett så ger platskännedom en helt annan möjlighet till att hinna saker på en timme.
- Han har teknisk bevisning mot sig och högst troligt besvärande annan bevisning.

FRÅGOR
Har pappan god lokalkännedom och tillträde/kännedom om Martorp (ingen personal söndag kl 18.30)
Vittnar mamman om en äkta oro då han åker iväg?
Finns det nån anledning till att döda sin dotter då han väl kommer fram?
Finns det vetskap om PTSD? Finns det tidigare tecken på detta?
Finns det en tidsspegel som fungerar gällande att hitta till Martorp och sprida fynden på åkrarna?
Lägg sen till samtal med kollegor - när ringde han dessa? Det ger en sjuhelsickes information som polisen garanterat har koll på.

Har du inte fått fram nåt av ovanstående så finns det ingen bärkraft i dina påstående. Det är luftslott enbart för att dina påståenden ska gå i uppfyllelse.

Om det är MGM som är rätt person vet vi inte än - men att du ska försvara honom på pappans bekostnad är bedrövligt.

Edit: Jag har sagt mitt så från och med nu är diskussionen över för min del.
Senast redigerad av develi 2015-07-21 kl. 08:39.
2015-07-21, 08:40
Medlem
Le Grand Maîtres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bengtjerry
30 minuters försening kan vara helt normalt och inget att bry sig om i vissa situationer, medan det i andra situationer är ett uppenbart tecken på problem.

Du inser väl att du idiotförklarar dig själv när du inte förstår en sådan enkel sak?
Som många i tråden påpekat är det snarare du som idiotförklarar dig när du envisas med att det är vanligt, helt normalt.
Det är faktiskt högst onormal, högst anmärkningsvärt. Men det betyder naturligtvis inte att man måste vara mördare för det. Men det betyder att ngot är väldigt annorlunda.

Det är lite underligt att du tycker att detta tydligen är helt normalt. En så extrem reaktion, en så kort tidsrymd.
Men samtidigt så tycker du ju att det är helt normalt och i sin ordning att kunna mörda, våldta och röva bort, gömma lik, på bara ca 50 minuter - från absolut inget.

Så då förstår jag såklart dig. För om du tycker det är helt normalt att gå från en helt normal och fredlig, social personlighet, till en brutal och målmedveten mördarvåldtäktsman på en sekund, och sen kopppla tillbaka till det gamla normala igen efter en halvtimme, 40 minuter ...
Ja, då förstår jag verkligen hur du kan tycka att det är normalt att börja löpa amok efter bara 30 minuters sen ankomst.
2015-07-21, 08:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Artilleriet
Lite kul att läsa i aftonbladet:

"Tidigare under måndagen berättade chefsåklagare Anette Olsson att misstankarna mot 35-åringen stärkts efter att nya analyssvar inkommit.
– Det är väsentliga bevis, det är det, säger hon till Sveriges radio."

Lite senare i artikeln säger försvarsadvokaten: "35-åringens advokat Inger Rönnbäck anser att bevisläget är ”mycket oklart”.
– Som vi ser på det just nu kommer vi att motsätta oss en omhäktning och i så fall begära en omförhandling, säger hon till GP."

Stor skillnad på "väsentliga bevis" och "bevisläget är mycket oklart", någon av dem "ljuger" uppenbarligen.

Det tillhör advokatens uppgift att förringa värdet i bevismaterial, så jag tror inte att advokaten ljuger.
Verkar som att det rullar på bra nu. Enligt åklagaren kan vi förvänta oss ett åtal i september.
2015-07-21, 08:47
Medlem
Le Grand Maîtres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kebobb
Läste någonstans att hon hade flera lager med kläder med sig och det kan nog ha tagit tid att klä sig. det var ju blåsigt och lite kylslaget den kvällen och lång väg att åka (4-5 mil?)

mina 50 cent

kan tänka mig att litauerna hade en 'beef' med caféet eftersom ryskan inte fick jobb där denna sommar

det var ju första gången LH åkte moped dit så möjligen tog dom miste på LH och caféägarinnans dotter som också åkte moped

litauerna skulle väl åka tillbaks till hemlandet i juni och ville kanske gnälla av sig lite innan dom åkte

dom tog fel person och fick fel reaktion och så eskalerade det från där?

LH hade väl skolgång under de här (6?) veckorna hon jobbade på caféet
kan tänka mig att hon bara jobbade helger och inte träffat litauerna tidigare?

Ytterligare snillen som spekulerar.
Här har vi alltså teorin att balterna ville mörda och våldta en främmande tjej bara för att balt-hustrun inte fick sommarjobb där.

Och så har vi det där gamla tröttsamma att det "eskalerar" och så plötsligt så har de mördat och våldtagit en främmande tjej. Tillika forslat bort och stuvat undan hennes lik.

Men om de nu var så upprörda som du föreslår.
Hur kommer det sig att de efer endast ca en halvtimme åkte till byn för att handla frysta pizzor?
1830 stängdes telefonen av. Då var "bråket" i gång alltså.
Men 1930 var balterna i affären i Kjellby.
Det betyder att de under den tiden, från 1830, hade tid att både bråka och mörda Lisa, och våldta (trots alla de lager av kläder), inte lämna spår efter sig, stoppa in hennes lik i bilen och köra till Martorp för att gömma på en bra plats.
Allt det under 30 - 40 minuter alltså. Och Direkt därefter åka iväg (gå eller köra bil vet ingen än) till byn Kjellby för att handla pizzor.

Hur i hela världen hade de fått tid till detta?
2015-07-21, 08:47
Medlem
Citat:
Som många i tråden påpekat är det snarare du som idiotförklarar dig när du envisas med att det är vanligt, helt normalt.
Det är faktiskt högst onormal, högst anmärkningsvärt. Men det betyder naturligtvis inte att man måste vara mördare för det. Men det betyder att ngot är väldigt annorlunda.

Det är lite underligt att du tycker att detta tydligen är helt normalt. En så extrem reaktion, en så kort tidsrymd.
Men samtidigt så tycker du ju att det är helt normalt och i sin ordning att kunna mörda, våldta och röva bort, gömma lik, på bara ca 50 minuter - från absolut inget.

Så då förstår jag såklart dig. För om du tycker det är helt normalt att gå från en helt normal och fredlig, social personlighet, till en brutal och målmedveten mördarvåldtäktsman på en sekund, och sen kopppla tillbaka till det gamla normala igen efter en halvtimme, 40 minuter ...
Ja, då förstår jag verkligen hur du kan tycka att det är normalt att börja löpa amok efter bara 30 minuters sen ankomst.

"Extrem reaktion" dvs ta bilen för att se om hon har fått soppatorsk på vägen eftersom hon inte kom fram. Det är alltså extremt i din värld.

Resten av posten hittade du på själv och har inget med det jag skrev att göra.
2015-07-21, 08:55
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blofeldt
Det tillhör advokatens uppgift att förringa värdet i bevismaterial, så jag tror inte att advokaten ljuger.
Verkar som att det rullar på bra nu. Enligt åklagaren kan vi förvänta oss ett åtal i september.

Ja snaran dras åt kring utlänningarna. Först dinglar den som sitter, sedan dinglar de andra två. Om de inte försvinner längre österut förståss. Putin lär inte lämna ut dem.
2015-07-21, 08:55
Medlem
7.2PaRichterskalans avatar
Citat:
Ytterligare snillen som spekulerar.
Här har vi alltså teorin att balterna ville mörda och våldta en främmande tjej bara för att balt-hustrun inte fick sommarjobb där.

Och så har vi det där gamla tröttsamma att det "eskalerar" och så plötsligt så har de mördat och våldtagit en främmande tjej. Tillika forslat bort och stuvat undan hennes lik.

Men om de nu var så upprörda som du föreslår.
Hur kommer det sig att de efer endast ca en halvtimme åkte till byn för att handla frysta pizzor?
1830 stängdes telefonen av. Då var "bråket" i gång alltså.
Men 1930 var balterna i affären i Kjellby.
Det betyder att de under den tiden, från 1830, hade tid att både bråka och mörda Lisa, och våldta (trots alla de lager av kläder), inte lämna spår efter sig, stoppa in hennes lik i bilen och köra till Martorp för att gömma på en bra plats.
Allt det under 30 - 40 minuter alltså. Och Direkt därefter åka iväg (gå eller köra bil vet ingen än) till byn Kjellby för att handla pizzor.

Hur i hela världen hade de fått tid till detta?

18.30 kan man vara halvvägs till Martorp redan och 18.32 inne i boden(min tro på BP)
Om mgm är rätt så bör han hinna hem till ca 19.00 och då hunnit med det mgm var ute efter.
2015-07-21, 09:08
Medlem
joxarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sara98
Men ett sms tar minst 10 sek.
Iallafall..

De tre gick ut samtidigt.De andra två hann åka iväg men LH blev kvar lite längre vid mopeden för att hon skrev SMS.
2015-07-21, 09:09
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av joxarn
De tre gick ut samtidigt.De andra två hann åka iväg men LH blev kvar lite längre vid mopeden för att hon skrev SMS.

De tar inte 20 min att skicka ett sms.
Hon mötte någon.
2015-07-21, 09:12
Medlem
joxarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sara98
De tar inte 20 min att skicka ett sms.
Hon mötte någon.

Ja givetvis,GM dök upp när hon höll på att skriva förmodligen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in