2015-07-20, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mac-Arthur

Trådens rekord i inaktivitet - semester?

Alla väntar kanske på att SD blir största partiet i slutet av denna vecka?

Det är inte alls omöjligt. SD rusar i opinionen, och förvånar tom de som trot på stora framgångar. Kanske kan de redan nu utmana... Värt att tänka på är att även Sentio har underskattat SD vid de riktiga valen. Om än inte alls lika mycket som de andra instituten.
2015-07-20, 21:36
Medlem
Mac-Arthurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tompelicious
Jag tycker egentligen att Arnstad håller för låg nivå för att ens kommenteras,men maken till subjektiva bedömningar har jag inte sett på länge. Han har en ovana att se sin egna världsbild som den objektiva och använder sig av nedlåtande termer på motståndarna för att få dem att framstå i dålig dager. Han är inget annat än en bluff och en propagandamaskin. Vänsterextremisterna och godhetsknarkarna som läser ETC är dock

Instämmer! Denna vedervärdiga person, Aschberg och liknande kan knappast i något avseende påverka SD:s oerhörda framgångar i väljarstödet.

Personerna är alldeles för obetydliga klantskallar i relation till Sveriges problem!

Speciellt och lyckligtvis som SD är på god väg att bli Sveriges största parti - kanske redan innevarande vecka!
2015-07-20, 22:01
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av piume
en sinnessjuk artikel av Arnstad
http://www.etc.se/inrikes/sa-ska-sd-gora-svenskarna-till-rasister

I slutet underkänner han YouGov o Sentios mätningar (o dessutom Demoskop isåfall)

Fotnot: I enstaka opinionsmätningar har SD fått uppemot 19 procent av röstandelarna. Floran av opinionsundersökningar är dock notoriskt *opålitliga, vilket konstateras efter varje valrörelse både i Sverige och utomlands
Arnstad har rätt i att opinionsmätningarna varit notoriskt opålitliga, dock glömmer han att de varit notoriskt opålitliga till SD's nackdel

Helvete vad han och andra PKiter skall stå och stamma med röda kinder och blanka ögon nästa valvaka, SD kommer överraska med ett stöd de inte sett ens i sina värsta mardrömmar.
2015-07-20, 22:08
Medlem
Menveds avatar
SD hade 10,6 i medel för alla institut i augusti 2014. Det vore symboliskt viktigt om man fick 21,2 i augusti i år och därmed fördubblar sig på ett år. En viktig signal till DÖ-partierna i alliansen att de aldrig kommer att hinna njuta frukterna av överenskommelsen.

Dock är 21,2 lite för mycket redan i augusti, men kanske i oktober.
Senast redigerad av Menved 2015-07-20 kl. 22:10.
2015-07-20, 22:17
Medlem
Erk Swedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Arnstad har rätt i att opinionsmätningarna varit notoriskt opålitliga, dock glömmer han att de varit notoriskt opålitliga till SD's nackdel

Helvete vad han och andra PKiter skall stå och stamma med röda kinder och blanka ögon nästa valvaka, SD kommer överraska med ett stöd de inte sett ens i sina värsta mardrömmar.

när Arnstad kommer fram med sin dårskap börjar jag alltid tänka på den här scenen ur pulp fiction..
https://www.youtube.com/watch?v=S8kPqAV_74M

Men desperationen är enorm hos sjuklöveranhängarna,så antagligen vet man mycket väl hur stora SD är.
Ska vi gissa på en dryg procent upp för SD ,två procent ner för sossarna ,och kring procenten ner även för M?
2015-07-20, 22:27
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erk Swede
Men desperationen är enorm hos sjuklöveranhängarna,så antagligen vet man mycket väl hur stora SD är.Ska vi gissa på en dryg procent upp för SD ,två procent ner för sossarna ,och kring procenten ner även för M?

Jag kan lova att dom andra vet. Partierna gör egna opinionsmätningar hela tiden, som aldrig publiceras publikt. Jämför vi med ditt scenario S två procentenheter ner, M en procentenhet ner, och en dryg procent upp för SD så är dom nämligen störst.

Då duger inte det standardmässiga modus operandi med "bring out the Arnstad"

Jag kanske visade lite övermod när jag sa att SD skulle bli störst i nästa Sentio, men blir dom inte det nu så kan det mycket väl vara så att M går om och blir större än S. Även det skulle vara en total jävla katastrof för S.
Senast redigerad av Nostradumbass 2015-07-20 kl. 22:30.
2015-07-20, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mac-Arthur

Trådens rekord i inaktivitet - semester?

Alla väntar kanske på att SD blir största partiet i slutet av denna vecka?

Citat:
Ursprungligen postat av RogerMera
Ja naturligtvis och när det händer så blir det en flaska skumpa, sd kommer i varje fall garanterat utan tvekan att bli det största partiet innan det här året är slut.

Tänker fira även om SD bara blir näst största parti vid de kommande mätningarna.
Annars så får man väl trösta sig med några supar.
2015-07-20, 23:08
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erk Swede
när Arnstad kommer fram med sin dårskap börjar jag alltid tänka på den här scenen ur pulp fiction..
https://www.youtube.com/watch?v=S8kPqAV_74M

Men desperationen är enorm hos sjuklöveranhängarna,så antagligen vet man mycket väl hur stora SD är.
Ska vi gissa på en dryg procent upp för SD ,två procent ner för sossarna ,och kring procenten ner även för M?
Jag tror dock att individer som Arnstad lever i en alternativ verklighet så han tror nog på det han säger, det märkliga är att så många andra lyssnar till den enligt mitt tycke inte speciellt friske Arnstad.
2015-07-20, 23:57
Medlem
RingRing2014s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tompelicious
Jag tycker egentligen att Arnstad håller för låg nivå för att ens kommentera, men maken till subjektiva bedömningar har jag inte sett på länge. Han har en ovana att se sin egna världsbild som den objektiva och använder sig av nedlåtande termer på motståndarna för att få dem att framstå i dålig dager. Han är inget annat än en bluff och en propagandamaskin. Vänsterextremisterna och godhetsknarkarna som läser ETC är dock säkert frälsta.

Pinsamt också att han försöker fiffla med siffrorna i OU. Om dessa OU som han kritiserar är så opålitliga, då undrar jag varför de träffade bäst av alla när det gäller SD i valet... Uppemot 19%.. Suck. På sått och vis är det kul om folk underskattar SD för att sen få en käftsmäll i riktiga valet.

* Fria val och pressfrihet är enbart ”liberalmarxism” (Erik Almqvist, Twitter 13 sep 2014).

Skrev Almqvist såhär på Twitter så är han ju ett riksmongo av magnitud. Gjorde han verkligen det? Nu tappade jag lite stridslust bara för det. Urk!!

Då får vi se när OUs trillar in, stor dramatik för svensk politik faktiskt. Är det någon gång som OUs spelar roll för rikspolitiken så är det i dessa tider. SD växer väldigt mycket och det måste alla politiker vara noga med att bevaka såklart.

Heja sunt förnuft!
2015-07-21, 00:07
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RingRing2014
* Fria val och pressfrihet är enbart ”liberalmarxism” (Erik Almqvist, Twitter 13 sep 2014).

Skrev Almqvist såhär på Twitter så är han ju ett riksmongo av magnitud. Gjorde han verkligen det? Nu tappade jag lite stridslust bara för det. Urk!!

Då får vi se när OUs trillar in, stor dramatik för svensk politik faktiskt. Är det någon gång som OUs spelar roll för rikspolitiken så är det i dessa tider. SD växer väldigt mycket och det måste alla politiker vara noga med att bevaka såklart.

Heja sunt förnuft!
Vad jag kan se så skrev han så här:
Citat:
Erik Almqvist
‏@erikalmqvist
@C_Westling “Fria val”, “pressfrihet”, “frihetsindex” osv är alla mått på grad av liberalmarxism. @anderslindberg @Presits
https://twitter.com/erikalmqvist/status/510721268271022080

Det kan man väl tolka lite hur man vill & han skrev ju heller inte så som det citerades.
2015-07-21, 00:25
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Vad jag kan se så skrev han så här:

https://twitter.com/erikalmqvist/status/510721268271022080

Det kan man väl tolka lite hur man vill & han skrev ju heller inte så som det citerades.
Läser man vad Almqvist skriver så är han lite raljant, Arnstad tolkar hans twitter som fan läser bibeln.
2015-07-21, 00:26
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RingRing2014

Heja sunt förnuft!
Läs Almqvist Twitter istället för att tro på psykfallet Arnstads tolkning av verkligheten.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in