2015-07-20, 18:42
Medlem
en sinnessjuk artikel av Arnstad
http://www.etc.se/inrikes/sa-ska-sd-gora-svenskarna-till-rasister

I slutet underkänner han YouGov o Sentios mätningar (o dessutom Demoskop isåfall)

Fotnot: I enstaka opinionsmätningar har SD fått uppemot 19 procent av röstandelarna. Floran av opinionsundersökningar är dock notoriskt *opålitliga, vilket konstateras efter varje valrörelse både i Sverige och utomlands
2015-07-20, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Möllan63
.
Det är väl detta som håller på att ske, här i kommun är en av SDs ledamöter kurd och till på köpet kvinna, helt osårbar för ras/köns-kritik således. Det enda slöddren i S mfl kan åstadkomma är vuxenmobbning vilket visar vilka patetiska as det är.

Tror faktiskt det är mkt enklare för alla andra än vita heteromän att stå för röstandet på SD även om vi är dess största grupp.

Men just nu rasslar vi på i hög takt och får vi nu bara ner stigmat så att fler (vettiga) erkänner sin ståndpunkt är det svårt att sia om var taket ligger.

Nu vill vi ha en OU till kaffet här!
2015-07-20, 18:44
Medlem
Mac-Arthurs avatar

Trådens rekord i inaktivitet - semester?

Alla väntar kanske på att SD blir största partiet i slutet av denna vecka?
2015-07-20, 18:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mac-Arthur

Japp precis så är det, Dåligt med OUs under juli. Alla håller andan för vad Yougov och framförallt Sentio åstadkommer för siffror. Tills dess surplar vi öl och tittar in tuttar och rövar...sommar är för härligt.
2015-07-20, 19:04
Medlem
Tompeliciouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av piume

I slutet underkänner han YouGov o Sentios mätningar (o dessutom Demoskop isåfall)

Fotnot: I enstaka opinionsmätningar har SD fått uppemot 19 procent av röstandelarna. Floran av opinionsundersökningar är dock notoriskt *opålitliga, vilket konstateras efter varje valrörelse både i Sverige och utomlands

Jag tycker egentligen att Arnstad håller för låg nivå för att ens kommentera, men maken till subjektiva bedömningar har jag inte sett på länge. Han har en ovana att se sin egna världsbild som den objektiva och använder sig av nedlåtande termer på motståndarna för att få dem att framstå i dålig dager. Han är inget annat än en bluff och en propagandamaskin. Vänsterextremisterna och godhetsknarkarna som läser ETC är dock säkert frälsta.

Pinsamt också att han försöker fiffla med siffrorna i OU. Om dessa OU som han kritiserar är så opålitliga, då undrar jag varför de träffade bäst av alla när det gäller SD i valet... Uppemot 19%.. Suck. På sått och vis är det kul om folk underskattar SD för att sen få en käftsmäll i riktiga valet.
2015-07-20, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tompelicious
Jag tycker egentligen att Arnstad håller för låg nivå för att ens kommentera, men maken till subjektiva bedömningar har jag inte sett på länge. Han har en ovana att se sin egna världsbild som den objektiva och använder sig av nedlåtande termer på motståndarna för att få dem att framstå i dålig dager. Han är inget annat än en bluff och en propagandamaskin. Vänsterextremisterna och godhetsknarkarna som läser ETC är dock säkert frälsta.

Pinsamt också att han försöker fiffla med siffrorna i OU. Om dessa OU som han kritiserar är så opålitliga, då undrar jag varför de träffade bäst av alla när det gäller SD i valet... Uppemot 19%.. Suck. På sått och vis är det kul om folk underskattar SD för att sen få en käftsmäll i riktiga valet.
Etc läses dock av ett fåtal galningar. Då är det värre med DN, med de har ju också en större kredibilitet att förlora när man enbart refererar till de mätningar som ger SD sämst siffror av alla (gärna ständigt inaktuella SCB).
2015-07-20, 19:14
Medlem
Kausalitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EternalGlory
Japp precis så är det, Dåligt med OUs under juli. Alla håller andan för vad Yougov och framförallt Sentio åstadkommer för siffror. Tills dess surplar vi öl och tittar in tuttar och rövar...sommar är för härligt.

Vad är det för datum på YouGov och Sentio? Har säkert behandlats men frågar ändå.
2015-07-20, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mac-Arthur

Ja naturligtvis och när det händer så blir det en flaska skumpa, sd kommer i varje fall garanterat utan tvekan att bli det största partiet innan det här året är slut.
2015-07-20, 19:25
Medlem
Dreamstates avatar
Jag tror som ni andra att det är naturligt att tråden stannar till lite under sommartiden, när det ändå är lite av en torka av OU's.

2009-2010 så kunde jag aldrig tro att partiet skulle kunna växa så här snabbt. jag var förberedd på att det inte skulle bli något riktigt inflytande förrän kanske sena 2020- tidigare 2030-talet.
Det är kanske en klyscha vid det här laget, men Sverigedemokraterna ger verkligen mening till ordet folksamling.
2015-07-20, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av piume

Citat:
Ursprungligen postat av Tompelicious

Citat:
Ursprungligen postat av Fnysington
Etc läses dock av ett fåtal galningar. Då är det värre med DN, med de har ju också en större kredibilitet att förlora när man enbart refererar till de mätningar som ger SD sämst siffror av alla (gärna ständigt inaktuella SCB).

När MSM bjuder in Arnstad som "expert" i morgonsoffor och statsminister Löfven hänvisar till Arnstad när han kallar ett annat riksdagsparti för fascister bekräftar det hur enormt desperata de är och hur lite fakta de har som stöder deras politik och åsikter.

Kontrasten blir enorm när man väl genomskådat vad de bygger vansinnespolitiken på. Hade det varit nyanser hade det varit svårare men det här är ju så galet att man baxnar.

Det blir ju löjligt när de ska stå och stamma och bortförklara sig när facit kommer. Nu gjorde de det 2010 och två gånger 2014. Många, antagligen var fjärde eller femte väljare har ju fattat. När de berättar för sina ännu ovetandes vänner vad som komma skall baserat på hur det varit, kommer ju ännu fler begripa att det inte är misstag utan rena lögner. Man kan bli arg för att politikerna och journalisterna inte fattar bättre men när de avslöjas att medvetet, systematiskt och under decennier ljugit för folket då jävlar tror jag inte arg är rätt ord att beskriva vilka känslor som kommer komma.
2015-07-20, 19:56
Medlem
Mr.Swedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dreamstate
Jag tror som ni andra att det är naturligt att tråden stannar till lite under sommartiden, när det ändå är lite av en torka av OU's.

2009-2010 så kunde jag aldrig tro att partiet skulle kunna växa så här snabbt. jag var förberedd på att det inte skulle bli något riktigt inflytande förrän kanske sena 2020- tidigare 2030-talet.
Det är kanske en klyscha vid det här laget, men Sverigedemokraterna ger verkligen mening till ordet folksamling.

Det var inte många som trodde det 2009 - 2010. Där ser man vad hotet om invandring motsvarande ett Örebro om året kan åstadkomma.
2015-07-20, 20:34
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av in84ever
När MSM bjuder in Arnstad som "expert" i morgonsoffor och statsminister Löfven hänvisar till Arnstad när han kallar ett annat riksdagsparti för fascister bekräftar det hur enormt desperata de är.

Ja så är det. Jag tror dock att Arnstads dagar i TV-sofforna och bred mainstream (läs DN) är över. Nu skriver han sin dynga på ETC. Det är fler som läser ett inlägg i den här tråden än som läser ETC. Jag tog mig friheten och kolla, hans artikel har 4.2k facebook-delningar, och 206 twitterreaktioner.

Jämför man det med sociala-medier-delningarna vid tiden för "aluminiumprofilsdrevet" och tidigare smutskastningskampanjer så ser man att dom nådde 86.000 facebookdelningar och ett par tusen tweets med den inledande expressen-artikeln.

Så Arnstad skriver för den inre kretsen av närmast sörjande.

Det som är värst (eller bäst, beroende på hur man ser det) är väl att Socialdemokraterna nu inte med någon trovärdighet kan stå i riksdagens kammare och tjata om saker baserade på Arnstads fantasier, för det är politiskt skadligt att ta den här mannen på allvar.

Så vi lurkar i den här tråden till på fredag, och ser om Sentio kommer med "a bööömmb" då. Jag tror att det kan bli så. Då kan vi alla gå ut i våra villa- och radhusträdgårdar och tända grillen och grilla på flintasteken som stolta nazistgrannar.

Nä, po po po po po po pom, nu ska vi ta och sätta igång glöden här litegrann.

Senast redigerad av Nostradumbass 2015-07-20 kl. 20:42.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in