2015-07-20, 22:45
Bannlyst
[quote=Poppsan|54076770]. Har ställt frågan förut och ställer den igen, har inte AJ haft någon bekanta/ bekant som blivit mördad tidigare . Jag tror inte han har gjort det själv men han har hjälpt till efteråt, det är min övertygelse[/QUOTEhttp://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=97&artikel=3856313

Jag TROR att hela gänget
agerat städerskor
och mgm är målvakt. De andra två
sitter i Litauen och väntar på
avlöniningen som aldrig kommer.
I stället gör arbetsgivaren allt för
att de ska
se skyldiga ut. Kanske också
densamme som "råkat" få dem på
bild när distribuerat tillhörigheter..
Någon skrev om ett fynd som trolig
bp ,tecken på strid i gräset på
någon äng
Inte helt osannolikt.
Senast redigerad av stepside88 2015-07-20 kl. 22:52.
2015-07-20, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Men inte ens det vet vi. Naturligtvis är det inte bra att det är två f d åklagare som sitter som domare. Det borde i detta fallet vara en annan tingsrätt eftersom även de två domarna tyvärr inte är förutsättningslösa. Den första domaren (o fd kollegan till Wennerholm) har ju gjort bort sig rejält men det tycks av någon anledning du och andra "glömma" bort.
Fortfarande vet vi ingenting om någon faktisk bevisning. Pga av detta bisarra yppandeförbudet (som polisen och åklagare släpper på ibland).
Nu har jag inte koll på vem som jobbar var, men ditt resonemang gäller även för hovrätten? Eller?
2015-07-20, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av glyskolja
Mupp.
det finns dna.

Jaha! Källa på det? Var hur och när?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Fast att stycka en kropp tar lite tid och sedan städa undan, samtidigt går dussintals poliser runt området, sluta prata trams är du snäll.

Du måste ha problem med pondusen om du känner behov av att avfärda mig som trams för en uttryckligen vag teori som inte alls är helt otänkbar.

Nu är jag iofs tveksam till att styckning förekommit och tror isåfall mer på att hon ev våldtagits där. Men hur lång tid tror du eg att en fulstyckning tar för någon som är ovan men pressad?
Kika gärna i MGB-delen. Jag behöver inte gissa för att konstatera att det går på minutrar eller sekunder med en tilltagen yxa.
Göra rent? Varken du eller jag är insatta i vad för utrustning som fanns nära men kemikalier och vattenslang var nog inte extremt svårt att få tag på där. Snarare tvärtom.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hasselmuz
Var fanns denna dynbox, vet du det?

På gissningsvis i den baracken som är nu borta.

http://www.expressen.se/gt/baracken-forsvunnen-fran-garden-martorp/
2015-07-20, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD

Jag måste säga att denna artikel inte gav något som helst belägg för att saken är klar.
Att bevisningen mot MGM stärkts visste vi ju, här framkommer inte att någon ytterligare bevisning tillkommit.

Nä, som jag fattar det har sommarens nyhetstorka slagit till och tidningarna måste ha något att skriva. Ingenting bekräftas ju av polisen, det är bara en massa rykten som far omkring.

Har jag missat något?
Ja att ditt svar på mitt citat nog inte stämde så bra För det första skrev jag eventuellt.... för det andra är det inte bara den "polisiära" förundersökningsledaren (kriminalkommisarien) som anser detta utan även chefsåklagaren. För det tredje har bevisen stänkts ytterligare :P Läst media idag?

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=6215621
Senast redigerad av ulvan 2015-07-20 kl. 22:53.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MegaTant
Två bilar har varit och undersökts i mordutredningen, brödernas bil och en annan bil. Den andra bilen: "Den har koppling till Blomberg och lämnades in på en verkstad dagarna efter Lisa Holms försvinnande.
– Bilen har undersökts och är avförd från utredningen, säger Lars Johansson."

http://www.expressen.se/gt/sa-viktig-ar-brodernas-bil-for-lisa-holm-fallet/
Det finns ju en fyrhjuling på gården,kanske även en släpkärra till denna med lämnar och en liten pressening över kärran så är transporten löst på dagtid,
Eller varför inte en traktor med fronlastare upplyft, eller en hjullastare kan oxå finnas på gården
Senast redigerad av Gormer 2015-07-20 kl. 22:51.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CoreDump
Nu har jag inte koll på vem som jobbar var, men ditt resonemang gäller även för hovrätten? Eller?

Som du kanske märkte skrev jag TVÅ fd åklagare så: ja.
2015-07-20, 22:50
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Har du " styckat" något öht och sedan städat undan det som styckats, eller har du hämtat din kunskap från Hollywood?
Sen får inte anhöriga se kroppen om det är massakrerad.
Identifiering kan skötas på andra sätt.

Gällande styckning kan det gå väldigt snabbt. Städning tar tid om det ska utföras ordentligt, men det finns ingenting i detta fall som tyder på vare sig det ena eller det andra, speciellt inte att det någonstans är duktigt städat.
Dock, att anföra att händelsen är omöjlig pga polisen var snabbt på plats/platser/området är inte rimligt någonstans.

Gällande identifiering är det inte så att den kan skötas på annat sätt. Den sköts enbart på det viset att rättsmedicin står i kontakt med anhöriga och uppgiftslämnande/DNA-match sker, till den punkt att ID kan fastställas av rättsmedicin.
2015-07-20, 22:50
Medlem
Citat:
Jaha! Källa på det? Var hur och när?

Gå bak i tråden och lyssna min vänn.
2015-07-20, 22:51
Medlem
Om man tänker rent logiskt, med alla tider och händelseförlopp så finns det en del som talr emot för att det är rätt GM som är häktad av vad vi tror och vet hittils.

Jag har funderat lite på att det kan vara troligt att Lisa kan ha mördats bakifrån eller snabbt, direkt framifrån. För om inte så bör GM bära på tecken eller bevis för att det har varit en kamp tex riv eller bitmärken och till och med hudrester under Lisas naglar. Hon bör ha kämpat emot menar jag men av vad vi vet hittils så verkar det mest logiskt att det skett bakifrån.

Om kroppen transporterats så bör bevis finnas i någon av bilarna vilket inte verkar finnas.

Samt att någon dag av alla dagar han suttit häktad så borde han tänkt tanken: "kan jag ha lämnat bevis efter mig?" . Om han nu är skyldig.
2015-07-20, 22:51
Medlem
Citat:
Som du kanske märkte skrev jag TVÅ fd åklagare så: ja.
Jag förstår inte. Det faktum att en av domarna i hovrätten, om det är sant, är en fd åklagare, exakt vad har det för bäring på det aktuella fallet?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in