2015-07-20, 21:52
Medlem
gurkmajjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Och hur ska rätten kunna anse det utan att höra parterna i en förhandling?
Rätten hör i så fall med åklagare respektive försvarare om det framkommit något nytt som de vill åberopa. Har så inte skett har rätten möjligheten att förorda om fortsatt häktning utan att hålla förhandling. Det är dock ovanligt och i ett mordfall där den misstänkte begär förhandling är det troligen i praktiken uteslutet. I vart fall i detta skede av utredningen och m h t att han suttit häktad fyra veckor utan förhandling.

Det bör också noteras möjligheten att hålla förhandling via videolänk, vilket ytterligare minskat domstolars benägenhet att inte hålla förhandling.
Senast redigerad av gurkmajja 2015-07-20 kl. 21:55.
2015-07-20, 21:53
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Och hur ska rätten kunna anse det utan att höra parterna i en förhandling?
Åklagaren skickar in papper till rätten. Man gör så för att spara pengar. Så brukar det gå till när åklagaren har bestämt sig för att väcka åtal. Finns ju ingen anledning att slösa pengar på advokatarvode när omhäktningen bara är en formsak ändå.
2015-07-20, 21:53
Medlem
valleros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kellywoman
Det var en nyhet för mig? Kan du ge mig länken där du läst att brodern är avförd som misstänkt för delaktighet i mordet?
Som jag förståt är det endast graden som ändrats? Dvs han är inte längre Misstänkt på SANNOLIKA SKÄL ....
Ingen länk utan en logisk slutsats. Polisen har haft bra koll på ungefär vad som hänt efter de första förhören, och allt pekade på den äldre brodern. Ingenting pekade på att att den yngre brodern (eller frun) var delaktiga i själva mordet. Dvs de bevis som fanns/presenterades visade ett trovärdigt scenario med en ensam GM. Om de fortfarande var osäkra på vad som hänt och vem som gjort det borde även MGM ha släppts.
2015-07-20, 21:54
Medlem
djembelelles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sara98
Jag har fått mycket kritik och en del som håller med mig. Ni måste väl tycka att de är skumt att AJ såg henne för första gången o sen försvinner hon helt..?
Det var nog fler än AJ som henne för första gången den dan.
2015-07-20, 21:56
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yamaica
Inside-info, (källa: en journalist här i Skövde som är bekant med en av poliserna som var med i spaningsuppdraget)

Lisa Holm hittades styckad i 6 delar i en dynbox, polisen som hittade henne har fortfarande inte kunnat gå till jobbet.

Vet inte om detta tagits upp tidigare, orkar helt enkelt inte bläddra.

Var fanns denna dynbox, vet du det?
Senast redigerad av hasselmuz 2015-07-20 kl. 22:13. Anledning: Dum fråga
2015-07-20, 21:57
Medlem
torstenhingstens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kellywoman
Det var en nyhet för mig? Kan du ge mig länken där du läst att brodern är avförd som misstänkt för delaktighet i mordet?
Som jag förståt är det endast graden som ändrats? Dvs han är inte längre Misstänkt på SANNOLIKA SKÄL ....

Hur var det nu? Har han erkänt den äldre brodern?
2015-07-20, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quishlish
Har du läst vad polisen säger typ varje dag: "Vi jobbar brett".

Att jobba brett betyder "Vi har fan inte en susning. Vi har ändå uppdaterat vår Facebooksida jätteofta men vafan det är ju semestertider och så...".

Att jobba brett betyder att de inte låser sig vid ett mål..... man måste jobba förutsättningslöst. Skulle det visa sig att den anhållna inte kan bindas till något genom alla analyser som gjorts måste de ju ha samlat information om allt som kan röra mordet......
2015-07-20, 21:58
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Varför skulle det vara skumt? Hon var ganska ny på arbetsplatsen. AJ bor i närheten och äger dessutom lokalen där Lisa jobbade. Att han besöker fiket är inte alls konstigt, och inte heller är det konstigt att han då byter några ord med ägaren. Det är heller inte konstigt om ägaren presenterar Lisa.

Jag bara tycker att de är skumt.
2015-07-20, 21:59
Medlem
DenLilleTjockes avatar
Citat:
Jag har fått mycket kritik och en del som håller med mig. Ni måste väl tycka att de är skumt att AJ såg henne för första gången o sen försvinner hon helt..?

Det vet jag inte. Däremot verkar det ju som att AJ har varit inblandad i en hel del skumma affärer, hans rykte bland folket på bygden verkar ju onekligen vara rätt skamfilat.
Men därifrån till att ha delaktighet eller på ett eller annat sätt vara inblandad i ett mord på en oskyldig 17-åring? Nja, väldigt tveksamt.
Men vem vet.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tobbe76
Hörde samma historia för någon vecka sen och skrev då en fråga här, men fick bara att det ej var så enl folk här.
Men ska sägas hörde ej ngt om antal delar men att hon var styckad hörde jag.
Så antagligen ljög den person som sa det till mig och förstår då ej meningen med det överhuvudtaget eller också sa han sanningen, vilket som så kommer sanningen fram för eller senare.

Och då kommer frågetecken 4567 när det gäller häktad GM, när skulle han ha hunnit detta, inte samma dag som LH försvann då det är för kort tid ca 1 timma , att överfalla, våldta , mörda, förflytta och sedan såga kroppen i delar , gömma kroppen och sprida ut ägodelar samt åka och handla och inte veckan efter när hela området var fullt med folk som när som helst kunde köra in huvudet genom dörren på arbetsplatsen. Men att den låg intryckt i skåp eller kärl, kökssoffa mm har vi hört från föra håll så det är nog nära sanningen och alla kroppar med skador efter ett mord , olyckor ser för jävliga ut efter 5 dagar . Speciellt om dom stått intryckta med våld på trång yta och det är illa så det räcker. Har lite tankar på att hon blivit vådaskjuten av någon som saknar licens eller skjuten av någon som verkligen avskydde henne av någon anledning
Bannlyst
Tror inte en sekund på att Lisa hittades styckad. Det borde finnas en slaktplats då med en hel del blodstänk.
2015-07-20, 22:00
Medlem
Citat:

Är det verkligen verifierat att AJ såg henne första och enda gången samma dag hon försvann? Det är hans ord men om det är så vet vi inte. Med tanke på AJ:s tidigare omvittnade järnkoll på allt som sker på hans ägor inklusive byggnader som caféet så undrar jag om det stämmer.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in