2015-07-20, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Det vet vi inte; det är som bekant "yppandeförbud" (utom när polisen behöver droppa något).
Tja, både tingsrätt och hovrätt har ansett att den misstänkte ska var häktad på sannolika skäl. Så något har nog hänt efter gripandet även om ingen här vet något.
2015-07-20, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ClaudiaCardinale
Skitsnack Christine Schürrer *host*host*^ fanns ingen teknisk bevisning där och vad jag vet är hon inlåst än idag.

Fast i det fallet fanns en tidigare kärleksrelation mellan CS och den överlevande BO:s sambo. Och CS var besatt av denna relation. Men i det aktuella är det inte visat att det fanns någon relation eller koppling mellan MGM och BO.
2015-07-20, 22:33
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Som vanligt... Du förnekar dig då inte med din djupa misstro.

"Alternativa spår" innebär kanske att man bör förhöra varenda manlig medborgare i landet.
Då kanske du blir nöjd...

Angånde fallet du nämner: det var kanske bäddat för ett misslyckande där emedan
Helenas baneman troligen gjorde det som inte Lisas mördare hann göra. Nämligen grävde ner
kroppen nånstans långt in i någon avlägsen skog eller dumpade den i en sjö eller brände upp
den. Då är det inte heller så lätt att lyckas lösa ett fall under såna omständigheter eller hur?

"Vita män över 50 år","Mental inavel", "Utreder neråt istället för uppåt"...

Om det inte finns konkret anledning att intressera sig i en mordutredning för nåt
som är däruppe där du helst tydligen vill förlägga spaningsfliten, så varför ändå
behöva göra det? Om lösningen tidigt tycks kunna återfinnas på nivåer betydligt längre
ner än vad du så hett åstundar, så bör man väl uppehålla sig där i logikens namn.

Du lär få hoppas förgäves för övrigt om att den icke svenske medborgaren som är aktuell
i det här brutala mordfallet ska bli fri i ett slag och fallet blir av olöst slag.
Det är bara till att svälja förtreten och gå vidare. Fler fall följer. Fler tillfällen följaktligen
att kunna spy mera etter mot lagens män och rättsväsendet i stort och beklaga bristen
på "förutsättningslöshet" vid hanteringen av brottmål.
Hur vet du att Lisas mördare inte hann göra det Helenas baneman gjorde? Lisas mördare kanske ville att kroppen skulle hittas, av hänsyn till anhöriga.
Senast redigerad av XeniaOnatopp 2015-07-20 kl. 22:36.
2015-07-20, 22:36
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Baracken försvunnen från gården Martorp
En barack på gården Martorp - där Lisa Holm, 17, hittades död - finkammades av kriminaltekniker under flera nattliga timmar.
Efter det har baracken försvunnit från platsen.
Polis och åklagare vill inte uppge var den tagit vägen.

Under måndagsmorgonen vill spaningschef Lars Johansson inte berätta några detaljer kring baracken.
– Jag kan inte uttala mig om förundersökningen. Vi väntar på svar från NFC (Nationellt forensiskt centrum reds anm) och på slutsvar från obduktionen. Det kan dröja tre veckor, och det är nog först då mer information kan lossna, säger han.

Den här baracken som har fraktats bort från det här området – har man gjort någon typ av fynd i den som är av intresse för utredningen?
– Det är det svaret som jag lämnat: Vi har inga kommentarer till utredningen.
http://www.expressen.se/gt/baracken-forsvunnen-fran-garden-martorp/

Då kan vi nog säkra att baracken är fyndplatsen för kroppen.

Det har förekommit ett antal stölder och inbrott i och omkring Blomberg med omnejd. Jag är helt säker på att det är en Litauer som stulit baracken. Det som gör att jag är 101 säker beror på att brodern har försatts på fri fot.

De som instämmer kan med fördel fortsätta att följa min signatur.
2015-07-20, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Som vanligt... Du förnekar dig då inte med din djupa misstro.

"Alternativa spår" innebär kanske att man bör förhöra varenda manlig medborgare i landet.
Då kanske du blir nöjd...

Angånde fallet du nämner: det var kanske bäddat för ett misslyckande där emedan
Helenas baneman troligen gjorde det som inte Lisas mördare hann göra. Nämligen grävde ner
kroppen nånstans långt in i någon avlägsen skog eller dumpade den i en sjö eller brände upp
den. Då är det inte heller så lätt att lyckas lösa ett fall under såna omständigheter eller hur?

"Vita män över 50 år","Mental inavel", "Utreder neråt istället för uppåt"...

Om det inte finns konkret anledning att intressera sig i en mordutredning för nåt
som är däruppe där du helst tydligen vill förlägga spaningsfliten, så varför ändå
behöva göra det? Om lösningen tidigt tycks kunna återfinnas på nivåer betydligt längre
ner än vad du så hett åstundar, så bör man väl uppehålla sig där i logikens namn.

Du lär få hoppas förgäves för övrigt om att den icke svenske medborgaren som är aktuell
i det här brutala mordfallet ska bli fri i ett slag och fallet blir av olöst slag.
Det är bara till att svälja förtreten och gå vidare. Fler fall följer. Fler tillfällen följaktligen
att kunna spy mera etter mot lagens män och rättsväsendet i stort och beklaga bristen
på "förutsättningslöshet" vid hanteringen av brottmål.

Till skillnad från dig har jag inga förutfattade meningar.
Det är fastslaget i studier att enhetlighet ger problem. Det bästa är att sätta ihop en grupp med olika kön, ålder och etnicitet för att få ett fritt och förutsättningslöst tänkande. Det kanske du möjligen upplever som ett hot.

För övrigt är det intressant att se att de som tror på "kurdspåret" dvs att litauern/erna är "rätt" man/personer oftast går på person och inte på sak.
Ni andra - hur ska vi tolka det?
Senast redigerad av nopomil 2015-07-20 kl. 22:45.
2015-07-20, 22:40
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Fast att stycka en kropp tar lite tid och sedan städa undan, samtidigt går dussintals poliser runt området, sluta prata trams är du snäll.

Skitsnack.
Det kan gå relativt extremt snabbt med vad du omskriver, speciellt om det utförs slarvigt, med "rätt" verktyg och pumpad av adrenalin.
Det kan potentiellt vara klart, långt innan polis är på plats, vare sig vi pratar ladan mittemot caféet eller Martorp.
2015-07-20, 22:41
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Det har förekommit ett antal stölder och inbrott i och omkring Blomberg med omnejd. Jag är helt säker på att det är en Litauer som stulit baracken. Det som gör att jag är 101 säker beror på att brodern har försatts på fri fot.

Ännu en teori som inte känns helt osannolik. Nej men jag fattar inte riktigt varför Expressen publicerar en artikel om att boden är försvunnen idag för om jag inte minns helt fel så var det deras helikopterbild på Martorp från dagen efter att kroppen hittades som fastställde att boden var bortforslad. Det blir väl lördagen den trettonde juni då så det är ju gamla nyheter.
2015-07-20, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan

Avspärrningarna runt Martorp vaktades av polis fram till på onsdagen, dygnet runt.
2015-07-20, 22:42
Medlem
Ydriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Poppsan
Precis , slå ihjäl henne med ett slag och snabbt köra iväg också gömma kroppen på säkert ställe och hinna hem igen, nästa fråga blir då, varför och varför skita där man äter . Och sen göra röda tråden med hennes ägodelar från sitt jobb till sitt hem , varför inte bara säga det var jag!

Har han dessutom tryckt in henne i sitt klädskåp i boden, som det påstås, har han i princip sagt att "Det var jag!" genom att hon blivit helt kontaminerad med alla hans DNA och micropartiklar som finns där. - Undra på att polis och åklagare är nöjda...
Senast redigerad av Ydrik 2015-07-20 kl. 22:44.
2015-07-20, 22:43
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Skitsnack.
Det kan gå relativt extremt snabbt med vad du omskriver, speciellt om det utförs slarvigt, med "rätt" verktyg och pumpad av adrenalin.
Det kan potentiellt vara klart, långt innan polis är på plats, vare sig vi pratar ladan mittemot caféet eller Martorp.
Har du " styckat" något öht och sedan städat undan det som styckats, eller har du hämtat din kunskap från Hollywood?
Sen får inte anhöriga se kroppen om det är massakrerad.
Identifiering kan skötas på andra sätt.
2015-07-20, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CoreDump
Tja, både tingsrätt och hovrätt har ansett att den misstänkte ska var häktad på sannolika skäl. Så något har nog hänt efter gripandet även om ingen här vet något.

Men inte ens det vet vi. Naturligtvis är det inte bra att det är två f d åklagare som sitter som domare. Det borde i detta fallet vara en annan tingsrätt eftersom även de två domarna tyvärr inte är förutsättningslösa. Den första domaren (o fd kollegan till Wennerholm) har ju gjort bort sig rejält men det tycks av någon anledning du och andra "glömma" bort.
Fortfarande vet vi ingenting om någon faktisk bevisning. Pga av detta bisarra yppandeförbudet (som polisen och åklagare släpper på ibland).
2015-07-20, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Men inte ens det vet vi. Naturligtvis är det inte bra att det är två f d åklagare som sitter som domare. Det borde i detta fallet vara en annan tingsrätt eftersom även de två domarna tyvärr inte är förutsättningslösa. Den första domaren (o fd kollegan till Wennerholm) har ju gjort bort sig rejält men det tycks av någon anledning du och andra "glömma" bort.
Fortfarande vet vi ingenting om någon faktisk bevisning. Pga av detta bisarra yppandeförbudet (som polisen och åklagare släpper på ibland).

Mupp.
det finns dna.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in