2015-07-20, 18:39
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
Har fått för mig att det var en verkstad.
Har jag fel då?

Jag trodde det var den där utbyggnaden i ladan mittemot caféet. Där brottet kanske begicks. Jag kan också ha fel.
2015-07-20, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
Har fått för mig att det var en verkstad.
Har jag fel då?

Gamla mjölkrummet används av jaktlaget som styckrum, enligt uppgift.
2015-07-20, 18:40
Moderator
OYs avatar
Om det visar sig att ett ynka hårstrå ifrån Lisa samt något fingeravtryck finns i den häktades bil så tror jag att det räcker gott för en fällande dom, det sägs ju ifrån myndighetshåll att man redan nu har bevis som pekar åt att den häktade är rätt man, det är min uppfattning.

Helhetsbilden talar förmodligen för att den häktade är skyldig, jag tror att domstolen kommer att fälla honom.
2015-07-20, 18:41
Medlem
OvissFramtids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulf-Utredaren
Precis...
Jag utesluter inte ett dugg att Hjälmen kan ha använts för att utföra ett kraftigt slag mot huvudet i och med det uttalandet.

Hade den varit så ointressant hade han berättat vart den hittades och när. Precis som man gjort med en del av de övriga tillhörigheterna.

Men dock ter sig strypning som det mest sannolika i dagsläget av skäl jag gick in på tidigare.

Att de frisläppta Litauerna tillsammans med familj verkar ha gått under jorden är ett halvt bevis i sig.
Varför ingen intervju?
Varför inte försöka rentvå sin broder??

Varför vill de låta omvärlden tro att 35-åringen är GM såhär länge om fullständigt alibi finnes och de anser att han är oskyldig??

Varför stöttar de inte sin broder? Utan drog på en sekund härifrån.

Hade min brorsa varit oskyldigt anklagad och jag blivit fri hade jag gått till pressen det första jag gjort och berättat hur det var. Satt press på utredningen utifrån.
Men så är ju inte fallet.

De har förmodligen själva pekat ut honom.
Det är också den troligaste orsaken till att sannolikheten ökade på en av dem samtidigt som den minskade på två. Och detta på väldigt kort tid.

Utredningen låter också mer självsäker idag vad gäller bevisläget som de anser vara MYCKET gott.
Den har också stärkt YTTERLIGARE de senaste veckorna och att åtal kommer väckas mot MGM står nu helt klart.

Polisiärt är detta uppklarat. Man har rätt GM, till 100%.
Frågan är bara om han lyckades göra det så snyggt att han kommer undan.

Bra rutet, jag håller helt och hållet med dig. Litauernas beteende talar för sig själv. Satans mördare, 98 % chans att dessa ligger bakom. Hoppas kräken dör en långsam och smärtsam död.
2015-07-20, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av April62
Att det är åklagaren som är förundersökningsledare är av praktiska skäl. Den som sen leder utredningen är biträdande förundersökningsledare och är oftast en krimkommissarie.

Ja det var polisens spaningsledare Lars Johansson som kom med nyheten on hjälmen.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article21137793.ab

Jag har förstått att det är åklagaren som är förundersökningsledare. Det är ju så oftast i Sverige, men att spaningsledare yppade sig mitt i allt, tyckte var lite konstigt. Vad betyder då spaningsledare? Är han åklagarens högra hand, eller? Eller åklagarnes alter ego.
2015-07-20, 18:42
Medlem
Citat:
Precis...
Jag utesluter inte ett dugg att Hjälmen kan ha använts för att utföra ett kraftigt slag mot huvudet i och med det uttalandet.

Hade den varit så ointressant hade han berättat vart den hittades och när. Precis som man gjort med en del av de övriga tillhörigheterna.

Men dock ter sig strypning som det mest sannolika i dagsläget av skäl jag gick in på tidigare.

Att de frisläppta Litauerna tillsammans med familj verkar ha gått under jorden är ett halvt bevis i sig.
Varför ingen intervju?
Varför inte försöka rentvå sin broder??

Varför vill de låta omvärlden tro att 35-åringen är GM såhär länge om fullständigt alibi finnes och de anser att han är oskyldig??

Varför stöttar de inte sin broder? Utan drog på en sekund härifrån.

Hade min brorsa varit oskyldigt anklagad och jag blivit fri hade jag gått till pressen det första jag gjort och berättat hur det var. Satt press på utredningen utifrån.
Men så är ju inte fallet.

De har förmodligen själva pekat ut honom.
Det är också den troligaste orsaken till att sannolikheten ökade på en av dem samtidigt som den minskade på två. Och detta på väldigt kort tid.

Utredningen låter också mer självsäker idag vad gäller bevisläget som de anser vara MYCKET gott.
Den har också stärkt YTTERLIGARE de senaste veckorna och att åtal kommer väckas mot MGM står nu helt klart.

Polisiärt är detta uppklarat. Man har rätt GM, till 100%.
Frågan är bara om han lyckades göra det så snyggt att han kommer undan.

Den yngre brodern och den misstänktes fru har yppande förbud, och då är det opassande att ge intervjuer.
Försök att hänge med om du skall kommentera.
2015-07-20, 18:45
Medlem
MsCredits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fagro
Litauerna hade bil men den togs in för kontroll när de blev anhållna, därför kan du räkna bort den.
Att bära kroppen 1,3 km är orealistiska fantasier.
Att placera in litauerna som gärningsmän faller med transporten, deras bil har blivit kollat och där fanns inga spår efter Lisa.

Bröderna borde väl haft tillgång till arbetsfordon? Måste finnas en del att leta igenom, mycket lite talar väl för att de var så dumma att de använde sin egen om det fanns tillgång till andra.
Medlem
Orsas avatar
Citat:
Så börjar alltsammans klarna.

För de som läst vad jag skrivit om fallet är det inget nytt.

Till skillnad mot idioterna här inne så förstod alla med minsta hjärnverksamhet att mord/dråp-platsen är den närmsta ladan och att kroppen sedan placerats på Martorp.

Det var enkelt att räkna ut endast med hjälp av avspärrningstiden på platserna. Och det lilla som sagts.

Bevisläget har alltså stärkts YTTERLIGARE mot 35-åringen de senaste veckorna och fallet är nu 100% klart enligt mig.

Att ha all denna info. Kropp, dödsorsak, mord/dråp-vapen, tillhörigheter, vittnen, förhör och INGENTING pekar i någon annan riktning än till 35-åringen torde i sådana fall vara unikt.

När man har alla dessa detaljer är det garanterat ett uppklarat fall.

Det mest intressanta nu är motivet. Varför gick det snett??
Nånting som var meningen att inte gå såhär fel, gjorde det ändå. Varför?

Bilden som sägs ha tagits på förövarna pekar troligen ut fyndplatsen för hjälmen.
Jag är benägen att hålla med om allt utom den sista punkten (fetad). Det Rhona (inte) har sagt är att hjälmen troligen hittades av MP i det lilla skogsområdet mellan Husaby Bäckatorpet och byggboden.
Medlem
Har någon bild på 35 åringen AKA mördaren?
2015-07-20, 18:46
Avstängd
Citat:
Och varför ska man flytta en kropp onödigt många gånger???

Tidsrymden innan området började krylla av människor är heller inte särskilt stort. Och det var mitt på ljusa kvällen.

Nej, finns inte en chans att kroppen flyttat mer än en enda gång.

Citat:
Ursprungligen postat av MsCredit
Bröderna borde väl haft tillgång till arbetsfordon? Måste finnas en del att leta igenom, mycket lite talar väl för att de var så dumma att de använde sin egen om det fanns tillgång till andra.

Jag säger bara AJ.
2015-07-20, 18:48
Medlem
MsCredits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sara98
Jag säger bara AJ.

Fattar nu-

? Förstår inte, är möjligen för trött.
Senast redigerad av MsCredit 2015-07-20 kl. 18:50. Anledning: Poletten trillade ner
2015-07-20, 18:49
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av MsCredit
? Förstår inte, är möjligen för trött.

AJ vet mer än vad han säger.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in