Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-07-20, 19:11
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fagro
Jag ser till helheten i fallet som gör att litauern är ingen gärningsman, sedan bryr jag mig inte vad åklagarna påstår.
Jag skulle tro att de har planerat in att åtala litauern och då blir det intressant att se vad de kommer med.
En fråga här och sen kommer jag verkligen att undvika att befatta mig vidare med dina
skarpsinniga utgjutelser och den lyder som följer och den kan riktas för övrigt till alla de
som ihärdigt hävdar baltens oskuld eller åtminstone betvivlar den på det livligaste:

Om teknisk bevisning säkrats i form av DNA-träff på balten på ett synnerligen
intimt ställe på offret - i klartext han har spillt sin säd inuti henne - hur förhåller du till
den saken då? Räcker det för att sönderslå din övertygelse om att balten omöjligen
kan vara skyldig och inse att han nog ändå måste vara det när allt kommer omkring?
Eller ska det bortförklaras med att de då hade haft sex men någon annan trots det gjorde
henne så illa att livet förlorades? Jag blir inte direkt förvånad ifall så görs gällande från
nåt håll. Och särskilt inte om det kommer från just ditt gudbevars.

De "väsentliga" bevis som det nu talas om idag från en chefsåklagare som tillfälligt övertagit
utredningsansvaret kan det måhända röra sig om just detta eller har man påträffat
fingeravtryck, salivrester eller hudavskrap under offrets naglar? Eller alltihop på en gång?

Hade LH några som helst kläder på sig när hon påträffades? Det vet vi inte.
I så fall om hon hade det i någon mån så är det väl något där som våran balt åkt på
kanske. För inte tror jag att det hanterats med LH genomgående av en handskbeklädd gynnare
till flickmördare. Om än alls. Det är nog en riktigt slarvig spjuver kommer det att visa sig.
Och väl i så fall.
Senast redigerad av Grandioso 2015-07-20 kl. 19:22.
2015-07-20, 19:12
Medlem
PeoFallmos avatar
Då kan vi vara säkra på att det är rätt person som är häktad. Frågan vidare är hur mycket inblandade de båda andra är.
2015-07-20, 19:13
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MegaTant
Jag råkade läsa detta i dag:

http://www.expressen.se/gt/uppgift-lisa-17-inte-dodad-vid-fyndplatsen/

Då kanske du även såg inslaget på TV4 nyheterna alldeles nyss där det konstaterades att misstankarna mot 35åringen nu stärkts.....
Medlem
joxarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bullisa78
Självklart är det den häktade 35 åringen som gjort det....
Nu kommer sakta mer och mer info om fallet...det börjar närma sig slutet på häktningstiden....polisen hade aldrig gått ut med det dom gjort sista dagarna om de inte vart ganska säkra på sin sak.

Åklagaren sa att det skulle bli fortsatt häktning för alla provsvaren hade inte inkommit.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Spår på Lisa binder optimalt till gärningen.

Beror på vad för spår. Ett hårstå t.ex eller någon annan personlig tillhörighet till Litauern kan ha plockats upp tidigare från Litauern av en annan GM och planterats ut på kroppen. Just pga att sakerna är utplacerade mot litauerns hem gör att han antingen är extremt korkad och då finns det garanterat spår i hans eller en annan bil han haft tillgång till efter Lisa. Det lär nog inte råda någon brist på tekniska bevis då om man säger så, eller mycket mindre troligt en helt annan GM men då lär det inte hittats några spår efter Lisa i litauerns bil. Det är för osannolikt med en annan GM om det finns spår efter Lisa i litauerns bil och inget jag kommer fortsätta konspirera ikring.
Senast redigerad av PhantasyStar 2015-07-20 kl. 19:15.
2015-07-20, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tamborino
Det där är ju GWs standard teori numera , tycker mest han svamlar massa skit numera + han har ingen insyn i utredningen vilket gör honom sur och gnällig .
Jag tror alla men med anknytning till området där BO försvann kollas noga av Polisen .

Citat:
Ursprungligen postat av Le Grand Maître
Men "hittaR" är ju vad poliserna Hoppas på.
Det som jag menade här är ju att poliserna inte hade något när de plockade in dem.
Inget annat än "polisiär intuition."
Dvs de såg tre Utlänningar. Det räckte tydligen för de baltofobiska poliserna.
Därför stoppades de alla tre in i häktescellen.
Hustrun och lillebrodern släpptes.
Men av någon underlig anledning kvarhölls storebrodern. Var det också bara pga "polisiär intuition?" Bara för att han var äldst? Och i polisernas skruvade hjärnor fick de det till att han som äldste brodern minsann utövade hypnotisk kontroll på lillebrodern och hustrun - som slaviskt och utan vilja blev manipulerade av den onda superbalten till storebror?

Märk väl att de faktiskt Har släppt hustru och lillebror. Trots att de säger att de fortfarande är "misstänkta."
Dvs de är alltså Fortfarande misstänkta. Och då alltså misstänkte för medhjälp till mord och skyddande av brottsling etc.
Det är Väldigt allvarliga saker. Därför är det ju intressant att de faktiskt har släppts. För OM de hade haft Minsta lilla bevis mot Någon (inklusive storebrodern) så hade Ingen av dem släppts.

Det säger jag nu en gång till - om de hade haft Minsta Lilla bevis mot storebrodern, så hade inte heller lillebror o hustru släppts.

Det betyder alltså att det Enda - Det Enda - som polisen har på storebrodern är "polisiär intuition."
Dvs baltofobiska maggropskänslor. Som de såklart har mot alla tre. Men storebrodern är kvar Bara för att han är just Storebror.

Vad i helvete är detta för utredning alltså? Det är ju ta mig fan skrämmande!!!

Håller med helt sjukt och under tiden försvinner spåren och rovdjuret/djuren kommer undan.Vems dotter blir det nästa gång?
2015-07-20, 19:16
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
En fråga här och sen kommer jag verkligen att undvika att befatta mig vidare med dina
skarpsinniga utgjutelser och den lyder som följer och den kan riktas för övrigt till alla de
som ihärdigt hävdar baltens oskuld eller åtminstone betvivlar den på det livligaste:

Om teknisk bevisning säkrats i form av DNA-träff på balten på ett synnerligen
intimt ställe på offret - i klartext han har spillt sin säd inuti henne - hur förhåller du till
den saken då? Räcker det för att sönderslå din övertygelse om att balten omöjligen
kan vara skyldig och inse att han nog ändå måste vara det när allt kommer omkring?
Eller ska det bortförklaras med att de då hade haft sex men någon annan trots det gjorde
henne så illa att livet förlorades? Jag blir inte direkt förvånad ifall så görs gällande från
nåt håll. Och särskilt inte om det kommer från just ditt gudbevars.

De "väsentliga" bevis som det nu talas om idag från en chefsåklagare som tillfälligt övertagit
utredningsansvaret kan det måhända röra sig om just detta eller har man påträffat
fingeravtryck, salivrester eller hudavskrap under offrets naglar?

Hade LH några som helst kläder på sig när hon påträffades? Det vet vi inte.
I så fall om hon hade det i någon mån så är det väl något där som våran balt åkt på
kanske. För inte tror jag att det hanterats med LH genomgående av en handsbeklädd gynnare
till flickmördare. Om än alls. Det är nog en riktigt slarvig spjuver kommer det att visa sig.
Och väl i så fall.
Vad är det för mening i att spekulera i vilken bevisning som kan komma och be folk ta ställning till den? Vad säger du om bilen visar sig ren på spår från Lisa? Var hon förpackad? Användes en annan bil? Kan vi inte diskutera de bevis som föreligger och spekulera kring dem istället och försöka komma fram till ett rimligt scenario i hur brottet har begåtts?

Någon vittnesuppgift finns i tråden att Lisa saknade byxor och trosor när hon påträffades, men precis som med alla andra uppgifter i tråden är det saltnypor som gäller.
2015-07-20, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Spår på Lisa binder optimalt till gärningen.

Två bilar har varit och undersökts i mordutredningen, brödernas bil och en annan bil. Den andra bilen: "Den har koppling till Blomberg och lämnades in på en verkstad dagarna efter Lisa Holms försvinnande.
– Bilen har undersökts och är avförd från utredningen, säger Lars Johansson."

http://www.expressen.se/gt/sa-viktig-ar-brodernas-bil-for-lisa-holm-fallet/
2015-07-20, 19:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MegaTant
Jag råkade läsa detta i dag:

http://www.expressen.se/gt/uppgift-lisa-17-inte-dodad-vid-fyndplatsen/

Vilket var en självklarhet. Hon har förmodligen dödats kort efter anfallet eller om hon hållits vid liv någon annan stans dödats när det hettade till.

Obduktionen kommer ge hyfsade svar men inga precisa tider så det enda som kan bekräfta vart hon bragds om livet är om GM själva erkänner och berättar...
2015-07-20, 19:21
Medlem
T34Panzers avatar
Då detta är Sveriges största debattforum, tillika fritt och anonymt, så återfinns med största säkerhet ett representativt demografiskt urval. Således även en del psykiskt labila och sjuka.

Ett flertal av debattörerna uppvisar sannerligen ett utpräglat rättshaveristiskt beteende.
Oavsett hur mycket tid som läggs ned på att bemöta deras teorier och försöka få gehör, inte för sina egna teorier utan för rena fakta så fortsätter dessa att outtröttligt mala på i samma spår.
Och visar det sig att de ändå har fel, att domstolarna inte dömer enligt deras övertygelse, då har de ändå inte fel utan då handlar det om fel gärningsman, planterade bevis, myndighetsövergrepp etc
Jag menar naturligtvis inte att debatten skall upphöra, men man riskerar att stånga pannan blodig då det i princip är omöjligt att få dem att lyssna.

Denna tråd är redan oöverskådlig- och vi har ännu inte ens kommit till åtal, tillika släppande av FUP.
Därpå kommer diskussioner om innehållet i förundersökningen.
Och sedan är det dags för rättegång.
Och blir det en fällande dom i tingsrätten så blir det säkert en vända till hovrätten också.
Vi har ju sett bevis på att MGM verkar väldigt inställd på att överklaga.
2015-07-20, 19:25
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av folvidon
Vilket var en självklarhet. Hon har förmodligen dödats kort efter anfallet eller om hon hållits vid liv någon annan stans dödats när det hettade till.

Obduktionen kommer ge hyfsade svar men inga precisa tider så det enda som kan bekräfta vart hon bragds om livet är om GM själva erkänner och berättar...

Såvida man inte hittar Lisas blod i " mjölk/slaktboden". Där borde inte finnas spår av hennes blod. Nu kommer väl någon att spekulera i att Lisa hade mens och blodet kommer från när hon kissade i ladan.
2015-07-20, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blofeldt
Den yngre brodern och den misstänktes fru har yppande förbud, och då är det opassande att ge intervjuer.
Försök att hänge med om du skall kommentera.

Och deras familj som så ivrigt ställde upp på intervjuer INNAN frisläppandet??

Det där yppandeförbudet förklarar ju inte ett dugg det märkliga beteendet att gå totalt under jorden.

Det gör man endast av en enda anledning.
Man har själv pekat ut sin bror och vet om att denna är skyldig.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in