Citat:
Ursprungligen postat av
Fagro
Jag ser till helheten i fallet som gör att litauern är ingen gärningsman, sedan bryr jag mig inte vad åklagarna påstår.
Jag skulle tro att de har planerat in att åtala litauern och då blir det intressant att se vad de kommer med.
En fråga här och sen kommer jag verkligen att undvika att befatta mig vidare med dina
skarpsinniga utgjutelser och den lyder som följer och den kan riktas för övrigt till alla de
som ihärdigt hävdar baltens oskuld eller åtminstone betvivlar den på det livligaste:
Om teknisk bevisning säkrats i form av DNA-träff på balten på ett synnerligen
intimt ställe på offret - i klartext han har spillt sin säd inuti henne - hur förhåller du till
den saken då? Räcker det för att sönderslå din övertygelse om att balten omöjligen
kan vara skyldig och inse att han nog ändå måste vara det när allt kommer omkring?
Eller ska det bortförklaras med att de då hade haft sex men någon annan trots det gjorde
henne så illa att livet förlorades? Jag blir inte direkt förvånad ifall så görs gällande från
nåt håll. Och särskilt inte om det kommer från just ditt gudbevars.
De "väsentliga" bevis som det nu talas om idag från en chefsåklagare som tillfälligt övertagit
utredningsansvaret kan det måhända röra sig om just detta eller har man påträffat
fingeravtryck, salivrester eller hudavskrap under offrets naglar? Eller alltihop på en gång?
Hade LH några som helst kläder på sig när hon påträffades? Det vet vi inte.
I så fall om hon hade det i någon mån så är det väl något där som våran balt åkt på
kanske. För inte tror jag att det hanterats med LH genomgående av en handskbeklädd gynnare
till flickmördare. Om än alls. Det är nog en riktigt slarvig spjuver kommer det att visa sig.
Och väl i så fall.