Citat:
Ursprungligen postat av
Fagro
Jag ser till helheten i fallet som gör att litauern är ingen gärningsman, sedan bryr jag mig inte vad åklagarna påstår.
Jag skulle tro att de har planerat in att åtala litauern och då blir det intressant att se vad de kommer med.
Det skulle inte förvåna mig om de kommer att påstå att det var endast litauern som visste var kroppen fanns och därför har han vållat Lisas död och placerat kroppen i lokalen där den hittades.
De kan åtala honom för mord, dråp, vållande till annans död och griftefridbrott, kroppen skall också vara flyttat därför kan griftefridbrott tas in.
Han kommer inte att kunna dömas för mord, dråp, eller vållande till annans död, därför för de brotten fordras det bevis, men han kommer att kunna dömas för griftefridbrott där maxstraffet är 2 år fängelse.
Med en sådan dom blir fallet polisiärt uppklarat och folket kommer naturligtvis se honom som skyldig, vilket många redan gör.
Du hade inte kunnat identifiera en "helhet" om den så kommit upphoppandes i knät på dig.
Precis så här yttrar sig den typiska rättshaverismen. Utan någon som helst koll dömer
man ut allt vad som kan finnas i bevisväg. Man har förutfattade meningar och avfärdar
åklagare med bevis utan minsta betänkligheter.
Man lyssnar inte, tar inte nåt, ty man har redan bestämt sig: "De har fel man/män".
Det är beställningsmord och planläggning och skåpbilar och det ena med det andra - i detta
fall med dig alltså - och det hävdas utan minsta lilla fakta som bär upp eländet.
Det är inte seriöst för fem öre, det är bara trams och en inskränkt hjärna som talar.
Som aldrig någonsin skulle bry sig om
oväsentligheter som hårda fakta och obestridliga
bevis.
Det är så tröttsamt men det ska utstås det också.
edit: Nu är det bara en tidsfråga innan det blir aktuellt igen med "Planteringsresonemangen".
Från flera håll förmodligen. Det brukar vara närmast oundvikligt att så följer.