2015-07-20, 17:39
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fagro
Jag ser till helheten i fallet som gör att litauern är ingen gärningsman, sedan bryr jag mig inte vad åklagarna påstår.
Jag skulle tro att de har planerat in att åtala litauern och då blir det intressant att se vad de kommer med.
Det skulle inte förvåna mig om de kommer att påstå att det var endast litauern som visste var kroppen fanns och därför har han vållat Lisas död och placerat kroppen i lokalen där den hittades.
De kan åtala honom för mord, dråp, vållande till annans död och griftefridbrott, kroppen skall också vara flyttat därför kan griftefridbrott tas in.
Han kommer inte att kunna dömas för mord, dråp, eller vållande till annans död, därför för de brotten fordras det bevis, men han kommer att kunna dömas för griftefridbrott där maxstraffet är 2 år fängelse.
Med en sådan dom blir fallet polisiärt uppklarat och folket kommer naturligtvis se honom som skyldig, vilket många redan gör.
Du hade inte kunnat identifiera en "helhet" om den så kommit upphoppandes i knät på dig.

Precis så här yttrar sig den typiska rättshaverismen. Utan någon som helst koll dömer
man ut allt vad som kan finnas i bevisväg. Man har förutfattade meningar och avfärdar
åklagare med bevis utan minsta betänkligheter.
Man lyssnar inte, tar inte nåt, ty man har redan bestämt sig: "De har fel man/män".
Det är beställningsmord och planläggning och skåpbilar och det ena med det andra - i detta
fall med dig alltså - och det hävdas utan minsta lilla fakta som bär upp eländet.

Det är inte seriöst för fem öre, det är bara trams och en inskränkt hjärna som talar.
Som aldrig någonsin skulle bry sig om oväsentligheter som hårda fakta och obestridliga
bevis.

Det är så tröttsamt men det ska utstås det också.

edit: Nu är det bara en tidsfråga innan det blir aktuellt igen med "Planteringsresonemangen".
Från flera håll förmodligen. Det brukar vara närmast oundvikligt att så följer.
Senast redigerad av Grandioso 2015-07-20 kl. 18:11.
2015-07-20, 17:41
Medlem
Utredarna är säkra på att man har tagit rätt snubbe, kan inte säga mer än så förutom att källan är en av de som jobbar med ärendet.
2015-07-20, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qwart
Anledningen till att Lisa hittades i närområdet berodde säkert som flera skrivit, att MGM inte räknat med sånt pådrag direkt, om nu polisen är på rätt spår.

Och det jag vill komma till, var att en bekant som bor i närheten av caféet var i polisförhör redan natten till mån 8 juni, vilket även kan hända att MGM var.

En teori
• Något slår slint på MGM och mord begås i ladan.

• Kroppen flyttas till Martorp direkt efter det, då de ska jobba i ladan dagen efter.

• MGM försöker fixa alibi i Källby.

• Men redan natten till mån 8 juni tas bl.a MGM in på förhör, vilket gjorde att läget blev "låst" och de fick sitta lugnt i båten.

Vet att snarlika teorier skrivits, men funderar på om det finns nån som vet eller skrivit att MGM förhördes redan natten till mån 8 juni.

Det var snabba dörrknackningar i området redan natten till Måndag om jag fattat det rätt så Balterna har säkert fått svara på några snabba frågor där. Mest om de sett henne antar jag.
2015-07-20, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulf-Utredaren
Så börjar alltsammans klarna.

För de som läst vad jag skrivit om fallet är det inget nytt.
Till skillnad mot idioterna här inne så förstod alla med minsta hjärnverksamhet att mord/dråp-platsen är den närmsta ladan och att kroppen sedan placerats på Martorp.
Det var enkelt att räkna ut endast med hjälp av avspärrningstiden på platserna. Och det lilla som sagts.
Bevisläget har alltså stärkts YTTERLIGARE mot 35-åringen de senaste veckorna och fallet är nu 100% klart enligt mig.
Att ha all denna info. Kropp, dödsorsak, mord/dråp-vapen, tillhörigheter, vittnen, förhör och INGENTING pekar i någon annan riktning än till 35-åringen torde i sådana fall vara unikt.
När man har alla dessa detaljer är det garanterat ett uppklarat fall.
Det mest intressanta nu är motivet. Varför gick det snett??
Nånting som var meningen att inte gå såhär fel, gjorde det ändå. Varför?
Bilden som sägs ha tagits på förövarna pekar troligen ut fyndplatsen för hjälmen.

Eftersom du verkar vara väldigt säker på vem gärningsmannen är kan du förklara hur kroppen togs från ladan som du påstår är mordplatsen och till lokalen där den skall ha hittats.
2015-07-20, 17:46
Medlem
Citat:
Eftersom du verkar vara väldigt säker på vem gärningsmannen är kan du förklara hur kroppen togs från ladan som du påstår är mordplatsen och till lokalen där den skall ha hittats.

Bil ?
2015-07-20, 17:47
Medlem
Citat:

Hur??
Med fordon såklart.

Det finns två sätt.

1. Fordon

2. Bära kroppen denna väg för hand mitt på ljusa kvällen

Du väljer själv sannolikheten och vad du väljer att tro på.
2015-07-20, 17:47
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Det är inte lätt att få nån ordning alls i detta. Mord kan ske under de mest irrationella former, men jag förstår vad du menar.
Skit i de andra tomtarna som tror sig ha aktier i tråden - ventilera dina idéer. Har du nån tanke kring händelseförlopp?

Jag tror att någon ströp henne från bakifrån.
Resten är svart.
2015-07-20, 17:48
Bannlyst
mordet är för att dölja ett sexualbrott, tror inte hon är styckad, men av bragts om livet via hammare eller kniv, ev var hon kvar i bilen vid butiksbesöket
2015-07-20, 17:49
Medlem
Qwarts avatar
Citat:
Det var snabba dörrknackningar i området redan natten till Måndag om jag fattat det rätt så Balterna har säkert fått svara på några snabba frågor där. Mest om de sett henne antar jag.

Han jag är bekant med som bor i närheten av caféet var på polisförhör redan första natten. Kan det inte varit så att MGM oxå varit det med tanke på att han jobbade i ladan mitt emot caféet varje dag, utom sön iofs.
2015-07-20, 17:52
Medlem
Har tidigare varit inne på att dödsorsaken är ett kraftigt slag mot huvudet med t ex den försvunna hjälmen.
Vilket hade passat perfekt in i hela scenariot där MGM gömde hjälmen till synes ganska väl och att polisen verkade systematiskt och ingående leta efter något specifikt i den närmsta ladan i flera dagar.

Men har mer och mer gått in på strypning. Helt enkelt för att jag fick känslan att det tog lite extra tid att fastställa dödsorsaken.
Det tolkar jag som att inget yttre våld syntes.

Nån av dessa två alternativ är det.
2015-07-20, 17:54
Avstängd
Citat:
Har tidigare varit inne på att dödsorsaken är ett kraftigt slag mot huvudet med t ex den försvunna hjälmen.
Vilket hade passat perfekt in i hela scenariot där MGM gömde hjälmen till synes ganska väl och att polisen verkade systematiskt och ingående leta efter något specifikt i den närmsta ladan i flera dagar.

Men har mer och mer gått in på strypning. Helt enkelt för att jag fick känslan att det tog lite extra tid att fastställa dödsorsaken.
Det tolkar jag som att inget yttre våld syntes.

Nån av dessa två alternativ är det.

Strypgrepp från bakifrån. De släppa henne till bilen och kastar mobilen i farten.
2015-07-20, 17:56
Medlem
Citat:
Hur??
Med fordon såklart.

Det finns två sätt.

1. Fordon

2. Bära kroppen denna väg för hand mitt på ljusa kvällen

Du väljer själv sannolikheten och vad du väljer att tro på.
Litauerna hade bil men den togs in för kontroll när de blev anhållna, därför kan du räkna bort den.
Att bära kroppen 1,3 km är orealistiska fantasier.
Att placera in litauerna som gärningsmän faller med transporten, deras bil har blivit kollat och där fanns inga spår efter Lisa.
Senast redigerad av Fagro 2015-07-20 kl. 17:59.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in