Citat:
vad vet du om ekonomin i min förening? Det där är bara en massa förutfattade meningar. Vi har inte låga avgifter och i avgiften ingår fundering till framtida underhåll. Däremot så är avkastningskravet lik förbannat noll kronor, medan en hyresvärd lägger på en hel del extra eftersom hen behöver avkastning på sin investering.Snömoset fortsätter. Du har fortfarande inte fattat en basal del av brf-ekonomin: Allt större framtida underhåll i brf:en är lånefinansierat. Din låga månadsavgift idag beror på att du och dina grannar skjuter kostnaden för underhåll på framtida medlemmar. Din förenings amorteringstakt motsvarar garanterat inte underlåtenheten att avsätta ekonomiska medel för framtida underhåll.
Citat:
om det visar sig att jag har fel så kommer det stå mig dyrt. Fast jag är inte ett dugg orolig. Snarare verkar du mer orolig för mig av nån anledning?! Du har genomgående försökt få brf:en som konstruktion och boendeorganisation att framstå det ansvarstagande, ordnade och duktiga alternativet. Det här falskt. Inbyggt i brf-konstruktionen är ett initiativ att hålla månadsavgifterna låga och få föreningens ekonomi att se bättre ut än vad den är. Allt för att medlemmarna skall kunna sälja till ett högre pris än de köpte för.

Det jag hävdar med bestämdhet är att den ägda boendeformen är mycket billigare än den hyrda och det kommer att visa sig tydligt i framtiden. Eller sätter du emot?