2015-07-19, 14:57
Medlem
Nandus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rasbiolog
Man kan inte dra alla dessa fall över en kam.

I vissa fall kan jag hålla med om att de inte behöver någon hjälp, men det är nog inte de fallen man tänker på i första hand. Det finns par där båda brukar våld mot varandra, där kvinnan provocerar mannen och kanske får en smäll och nästa gång ger hon en tillbaka. Eller där hon får en örfil en gång i halvåret men hon tycker det är värt det eftersom han är en sån ståtlig alfahane. I dessa fall kan jag hålla med om att ingen hjälp behövs.

Men det finns många andra fall där kvinnan inte förstod hur det skulle bli med just den mannen hon blev ihop med. Med tiden blir hon mer och mer nedbruten av förhållandet. Hon tappar självförtroendet, tror att hon kommer bli ensam för evigt om hon lämnar honom, är så nedbruten att hon inte tror att hon klarar sig ensam, osv. Om hon väl lämnar honom så märks det nu på hennes beteende i stort att hon är ett svagt offer, vilket attraherar män som söker svaga offer. Hon är så nedbruten att hon inte tror att några andra män vill ha henne och blir ihop med en av dessa svinaktiga individer. Det blir samma visa med nästa man och hon blir ännu mer nedbruten. Detta är oerhört svårt att ta sig ur själv utan hjälp. Det är inte bara en fråga om att välja sig bort, eftersom upplevelserna har en påverkan djupare än bara logik. Att hamna i det läget påverkar balansen av signalsubstanser i hjärnan och leder till något som kan liknas vid en klinisk depression, eller kanske till och med kan sägas vara en form av klinisk depression.

Man kan kritisera dem som dumma i huvudet, men faktum är att samma fenomen till och med finns bland djur av vitt skilda arter. Den som får stryk blir underlägsen, tillbakadragen, och drar genom sitt nya beteende åt sig aggressiva individer som trycker ner den ytterligare.

Man kan då framföra att de antagligen är födda förlorare, men forskningen på djur visar att det inte alls är så enkelt. Någon som inte hade råkat ut för sin första rejäla smäll hade istället kunnat hamna i en positiv spiral istället för en negativ. Därför anser jag att samhället självklart ska lägga resurser på att hjälpa slagna och våldtagna kvinnor generellt sett. Däremot kanske man kan begränsa resurserna för den subgrupp som söker sig till våldsamma tuffingar för att det är spännande och attraktivt med en våldsam man. De får skylla sig själva tycker jag. Men jag tror också att de är en minoritet.

Nej, hon visste från början hur mannen var. Ingen råkar av misstag hamna hos en misshandlande och våldtagande man. All statistik visar också på detta då det är kvinnan som är den oberoende variabeln, med andra ord finns det ett antal kvinnor som vill åt effekten att bli slagen/våldtagen och får därefter till denna effekten (det ser man på att det är samma kvinnor som blir slagna och våldtagna om och om igen, samt att de till och med söker upp samma man). Det är till och med så att män som slår och våldtar sina fruar har blivit en bristvara då vi lyckats civilisera samhället så pass mycket att ingen man vill slå och våldta sin fru.

Vid inget annat brott pratar man om nedbrytningsprocesser och annat dravel. Om du kan hitta ett enda annat brott där brottsoffret långsamt brutits ner och sedan blivit ett villigt offer så får du gärna visa det.
Citera
2015-07-19, 15:39
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nandu
Vid inget annat brott pratar man om nedbrytningsprocesser och annat dravel. Om du kan hitta ett enda annat brott där brottsoffret långsamt brutits ner och sedan blivit ett villigt offer så får du gärna visa det.

1) Dessutom blir man inte nedbruten av att få stryk, det är så du vet att de kvinnorna som säger det inte har fått stryk själva. Det är tvärtom man blir mer kompetent och samlad.

2) Kvinnor har mycket svårare att kontrollera sina känslor än män. Titta på den här kvinnan, https://www.youtube.com/watch?v=2AXf5vjQV-w tänk dig att en man hade haft ett tantrum mot sin fru för att hon inte ville åka dit han ville? Det är svårt att tänka sig. Men det är inte så konstigt när en kvinna gör det right? Om hon hade fått stryk hade hon inte haft ett tantrum. Kvinnor som får stryk är tysta, trevliga, tappar aldrig humöret eller höjer rösten, för att de har fått lära sig att det inte är OK.

3) Kvinnor är mycket mer inkompetenta än män till exempel kan kvinnor inte hantera pegar, http://www.dailymail.co.uk/news/article-1193504/Young-female-bankrupt-Lure-celebrity-lifestyle-leads-rise-women-going-bust.html

Citat:
"I was looking at celebrities with their designer outfits in magazines and the stars from Sex and the City and I wanted to be like them, I spent thousands of pounds living that lifestyle but obviously I could not afford it". When she moved into a flat Miss Murphy used her credit cards to pay her rent each month.

tror du att det här skulle hända om den här kvinnan hade en man som inte lät henne titta på Sex and the City och gav henne stryk om hon försökte slösa pengar? Nej.

4) Så du kan se att det är nyttigt för kvinnor att få stryk för att det tar bort destruktivt beteende, alla kvinnor borde få stryk regelbundet.
Citera
2015-07-19, 16:29
Medlem
Mooons avatar
Vännen, jag antar att du trollar eftersom du tar i så du blir blå men ... man kan bara konstatera att så länge det finns röster som din, så kommer samhällsmedborgarna av nöden tvungen kommer det att finnas en motkraft. Kalla den vad du vill: kvinnors röster, pappors röster, feminism, humanism, kärlek och omsorg till din nästa.

Din avsky och hat mot kvinnor är sjukt.

Citat:
Nej, hon visste från början hur mannen var. Ingen råkar av misstag hamna hos en misshandlande och våldtagande man. All statistik visar också på detta då det är kvinnan som är den oberoende variabeln, med andra ord finns det ett antal kvinnor som vill åt effekten att bli slagen/våldtagen och får därefter till denna effekten (det ser man på att det är samma kvinnor som blir slagna och våldtagna om och om igen, samt att de till och med söker upp samma man). Det är till och med så att män som slår och våldtar sina fruar har blivit en bristvara då vi lyckats civilisera samhället så pass mycket att ingen man vill slå och våldta sin fru.

Citera
2015-07-19, 17:43
Medlem
Nandus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mooon
Vännen, jag antar att du trollar eftersom du tar i så du blir blå men ... man kan bara konstatera att så länge det finns röster som din, så kommer samhällsmedborgarna av nöden tvungen kommer det att finnas en motkraft. Kalla den vad du vill: kvinnors röster, pappors röster, feminism, humanism, kärlek och omsorg till din nästa.

Din avsky och hat mot kvinnor är sjukt.

Wow, när jag inte trodde det var möjligt att vara mer osaklig slår du ett nytt rekord. Ja, jag medger att tråden är formulerad väldigt provokativt och att anledningen till detta är för att den ska få mer uppmärksamhet, men trådens argument är som sagt att vi måste omvärdera vår syn från att se ut så här;

1. En helt normal kvinna träffar man som initialt döljer att han är hustrumisshandlare. Det kan hända vilken kvinna som helst att hon träffar en man som i det dolda är hustrumisshandlare (detta är en tanke i samma bana som "alla män är potentiella våldtäktsmän"). Han startar en långgående process där han bitvis bryter ner denna helt vanliga kvinna tills hon accepterar att bli misshandlad.

till att vara mer så här;

2. Ett fåtal kvinnor vill bli misshandlare och ha män som kontrollerar och slår dem. Det kan inte hända vilken kvinna som helst på samma sätt som inte vilken man som helst kan dras in i gäng eller kriminalitet. Dessa kvinnor letar upp män som är våldsamma och till och med kämpar med andra liknande kvinnor om de få män som fortfarande är våldsamma.

Samhället som det ser ut nu är baserat på påhittet att exempel 1 är korrekt och detta leder till att vi kastar en massa resurser i vad som i princip är ett svart hål. Vi behandlar inte självskadande personer på detta viset. Tänk om en person som skurit sig i armarna blir intagen och sedan skapar diverse förståsigpåare och ideologiskt drivna människor teorier om att det beror på något utomstående för att slippa konfrontera självskadaren om hans/hennes egna problem och sedan släpper de lös den självskadande personen och låtsas som att det regnar när denne skär sig igen.
Citera
2015-07-19, 17:56
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Wow, när jag inte trodde det var möjligt att vara mer osaklig slår du ett nytt rekord. Ja, jag medger att tråden är formulerad väldigt provokativt och att anledningen till detta är för att den ska få mer uppmärksamhet, men trådens argument är som sagt att vi måste omvärdera vår syn från att se ut så här;

1. En helt normal kvinna träffar man som initialt döljer att han är hustrumisshandlare. Det kan hända vilken kvinna som helst att hon träffar en man som i det dolda är hustrumisshandlare (detta är en tanke i samma bana som "alla män är potentiella våldtäktsmän"). Han startar en långgående process där han bitvis bryter ner denna helt vanliga kvinna tills hon accepterar att bli misshandlad.

Det finns ingen logik i det här därför att aggression är ett sälj-argument hos män,

The Allure of Aggressive Men

Citat:
Consequently, they wondered if aggression might also be a signal of genetic fitness.

Aggressive behavior comes in two forms. The first is “reactive–impulsive,” which are responses to external threats. The second is “appetitive-aggressive,” which is internally motivated. It is derived from the intrinsic pleasure that is associated with violence, hunting, and combat. In keeping with studies that have found women's preferences for “bad boys” and socially dominant men for short-term mating, the investigators wondered if appetitive aggressiveness might also be an advertisement of good genes. They also speculated that women may be drawn to truculent men during ovulation,

Citat:
What did the researchers find? Women preferred aggressive men as short-term mates, and particularly during ovulation.
Citera
2015-07-19, 21:42
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
1) Så de här kvinnorna som säger att de vill ha stryk av Chris Brown, http://www.buzzfeed.com/mjs538/horrible-reactions-to-chris-brown-at-the-grammy

a) förstår inte att de riskerar att få stryk om de blir tillsammans med honom?

b) kommer inte att försöka skaffa män som slår dem i framtiden?

2) Varför skulle man tappa självförtroendet och bli nedbruten av att få stryk. Är det så för män?
Därför att det är knäckande att bi illa behandlad. Barn som växer upp med misshandel har en tendens att skadas psykiskt och personlighetsmässigt av det. Det är kränkande att bli misshandlad.
Citera
2015-07-19, 22:34
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cineasten
Därför att det är knäckande att bi illa behandlad. Barn som växer upp med misshandel har en tendens att skadas psykiskt och personlighetsmässigt av det. Det är kränkande att bli misshandlad.

Kanske om du är en 12 årig flicka? Vi som är normla tar det inte personligt. Tvärtom det är nyttigt att ha ett incitament för att prestera bra.
Citera
2015-07-19, 22:42
Medlem
Citat:
Kanske om du är en 12 årig flicka? Vi som är normla tar det inte personligt. Tvärtom det är nyttigt att ha ett incitament för att prestera bra.

Om någon slår mig så tar jag det jävligt personligt, faktiskt. Än mer personligt om den som slår är en person som säger sig älska mig.

Synd om dig som behöver stryk som incitament för att prestera bra. Själv har jag något som kallas "stolthet", det gör att jag kan prestera bra alldeles av mig själv helt utan stryk.
Citera
2015-07-20, 08:56
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varmare
Om någon slår mig så tar jag det jävligt personligt, faktiskt. Än mer personligt om den som slår är en person som säger sig älska mig.

Synd om dig som behöver stryk som incitament för att prestera bra. Själv har jag något som kallas "stolthet", det gör att jag kan prestera bra alldeles av mig själv helt utan stryk.

Om kvinnan inte är rädd för mannen då respekterar hon honom inte. Att prestera kommer inte på fråga.
Citera
2015-07-20, 17:11
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Så det ärdärför majoriteten av de som åker jojo in och ut på kåken har en sak gemensamt - dålig uppväxt med många inslag av våld och förnedring från vuxenvärlden? Du är en idiot.
Citera
2015-07-20, 17:21
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cineasten
Så det ärdärför majoriteten av de som åker jojo in och ut på kåken har en sak gemensamt - dålig uppväxt med många inslag av våld och förnedring från vuxenvärlden? Du är en idiot.

1) Det som de har gemensamt är låg IQ och låg läsförståelse.

2) Titta på majoriteten av kvinnorna, feta, dålig attityd, inkompetenta, egoistiska. Varför tror du att de är så?
Citera
2015-07-20, 17:47
Medlem
Citat:
Om kvinnan inte är rädd för mannen då respekterar hon honom inte. Att prestera kommer inte på fråga.

Om kvinnan är rädd för mannen eftersom han slår henne så är hon rädd för honom, det har ingenting med respekt att göra. Själv skulle jag förlora all respekt för en man som slår mig. Det är ett tydligt tecken på svaghet och oförmåga att hantera frustration, vilket i sig inte behöver vara någon deal-breaker för min del, men att han tycker att han har rätten att låta det gå ut över mig är det definitivt. Det är ett barns beteende, i samma liga som att sparka en stol som bestraffning när den har gjort illa barnets tå. "Dumma, dumma stol!"

Bestraffning är inget vidare bra sätt att få vare sig folk eller fä att prestera bättre, faktiskt. Det finns massor att läsa om det, ifall du mot förmodan skulle kunna slita dig ifrån porrträsket någon gång.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in