2015-07-17, 10:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ben-Benn
Hur har GW blivit så rik? Han tar tydligen ut 10 miljoner om året i lön. Det är väl inte bara på böckerna? Måste vara nån investering också? Kriminell verksamhet?

Billigt boende, böcker, tv-serien, föreläsningar, arbete.. Förmodligen investeringar som sagt också.
"tar tydligen ut 10 miljoner om året" betyder inte så mycket och är inte så mycket.
Citera
2015-07-17, 11:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lorddesh
Billigt boende, böcker, tv-serien, föreläsningar, arbete.. Förmodligen investeringar som sagt också.
"tar tydligen ut 10 miljoner om året" betyder inte så mycket och är inte så mycket.

Han sa själv till Dn att han tar ut 10 miljoner i lån, men tjänar mycket mer. Betyder inte så mycket? Är du förvirrad? Och vad har du för källor på det du påstod dig veta?
Citera
2015-07-17, 17:19
Medlem
Citat:
Han sa själv till Dn att han tar ut 10 miljoner i lån, men tjänar mycket mer. Betyder inte så mycket? Är du förvirrad? Och vad har du för källor på det du påstod dig veta?

Som sagt, det betyder inte så mycket om han exempelvis bara plockade ut 10 miljoner det senaste året, eller flyttade pengar mellan bolag eller bolag och privat förmögenhet.
Oavsett är det klart gubbjäveln har pengar, han har gjort TV sedan '83 och böcker sedan '76.
Sålt rättigheter, hyr sitt 'fina' boende, föreläser gör varenda jävel med lite vett och något intressant att säga vilket GW givetvis har.
Rena investeringar var din chansning jag upprepade, chansning förstås men det vore tråkigt om han inte investerat något.
Citera
2015-07-18, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lorddesh
Som sagt, det betyder inte så mycket om han exempelvis bara plockade ut 10 miljoner det senaste året, eller flyttade pengar mellan bolag eller bolag och privat förmögenhet.
Oavsett är det klart gubbjäveln har pengar, han har gjort TV sedan '83 och böcker sedan '76.
Sålt rättigheter, hyr sitt 'fina' boende, föreläser gör varenda jävel med lite vett och något intressant att säga vilket GW givetvis har.
Rena investeringar var din chansning jag upprepade, chansning förstås men det vore tråkigt om han inte investerat något.

Jo, det verkar som du har rätt. Hittade ett par klipp på tuben och det visade sig att han har varit aktieintresserad sen han var 15 år. Sen har jag noterat att han är skriven i en lägenhet ute i Solna, så det är ju helt klart ett sätt att hålla nere levnadsomkostnaderna.

Sen framgick det också att han är djupt troende kristen och sitter och gråter framför gudstjänster på tv. Däremot är han tydligen uttalad socialdemokrat. Inte för att jag tycker det behövdes något uttalande för att det skulle framgå, men jag nämner det då vissa spekulerat om att han skulle vara KD:are. Det här berättar han för horäcklet Malou.
Citera
2015-07-18, 23:37
Medlem
Alltså, GW:s kassakista kommer huvudsakligen från hans böcker, som sålt i obegripligt stora upplagor. Han har berättat, att han var nere för räkning och funderade på självmord - det var före boksuccéerna.
Citera
2015-07-19, 16:44
Medlem
Mr.Swedens avatar
Vad hjälper billigt boende i Solna när man arrenderar ett helt gods i Sörmland.
Sånt kostar.
10 miljoner är också väldigt mycket pengar att ta ut.
Kommer från böcker, film och aktier, karln är begåvad även på börsen.
Dessutom rolig.
Citera
2015-07-20, 07:34
Avslutad
http://www.expressen.se/kronikorer/leif-gw-persson/jag-borjade-dricka-for-att-hantera-angesten/

Eftermäle?
Citera
2015-07-26, 16:21
Medlem
Enydrions avatar
I hans krönika nämner han Ingvar Carlsson som en hederlig politiker och det kan man ju hålla med om, sen nämner han även Stig Malm, och det kan man ju inte hålla med om då han fixade en lägenhet åt dottern? genom nåt LO fack, som ägde fastigheter... Han nämner också en annan radda folk
Citat:
Ingvar Carlsson, Kjell-Olof Feldt, Stig Malm, om Anna-Greta Leijon, Ingela Thalén, Anita Gradin

och avslutet

Citat:
där alla, oavsett partitillhörighet, hade det gemensamt att de var hyggliga, hederliga och hårt arbetande människor som levde sina liv i enlighet med det budskap som de erbjöd sina väljare och utan att ens snegla åt personliga förmåner. I dag är det tyvärr andra tider och de tänkte jag återkomma till.

så jag ser fram emot fortsättningen...

http://www.expressen.se/kronikorer/leif-gw-persson/ingvar-carlsson-ar-mer-an-en-idol/
Citera
2015-07-31, 13:51
Medlem
Arthass avatar
GW:s nya bok "Bombmakaren och hans kvinna" har fått kulturarbetarna att se rött. Tydligen är det inte Breivikare, SD:are som är undercovernassar eller andra "högerfolk" som är för "the bad guys" - istället Islamister och Miljöpartister om jag förstått recensionerna rätt?

T.ex. kan man i expressens recension utläsa bitterheten...

Citat:
Även om boken hintar om gråzoner i västs kamp mot terrorn och att det i huvudsak är muslimer som drabbas av den islamistiska terrorn, så landar tyvärr "Bombmakaren och hans kvinna" till slut i ett slags "vi mot dem"-historia av Hollywoodsnitt där det lite slafsigt hänförs till både 11 september och Breivik.

http://www.expressen.se/kultur/trendspanare-i-leif-gws-nya-roman/

Hur som, jag har inte läst boken men blir ju intressant om GW går till rasande attack mot murvlarna som recenserat hans bok. Han verkar ju het på utspel denna tid på året
Citera
2015-07-31, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arthas
GW:s nya bok "Bombmakaren och hans kvinna" har fått kulturarbetarna att se rött. Tydligen är det inte Breivikare, SD:are som är undercovernassar eller andra "högerfolk" som är för "the bad guys" - istället Islamister och Miljöpartister om jag förstått recensionerna rätt?

Har kommit en massa kapitel in(GW:s kapitel kan vara på allt mellan 1 och 10 sidor) och det är en somalisk familj med kopplingar till Al-shabab som misstänks. Al-shabab har sprängt en bomb tidigare innan boken började utanför Old Trafford under Man U - City derby.

Lite besviken är jag då boken skulle handla om ett terrordåd ocoh vi är tre veckor från dådets planerade dag. Jag vill läsa en bok som börjar med terrordåd och inte ett som de lyckas förhindra
Citera
2015-07-31, 15:49
Medlem
Han bor på en av Solnas dyraste adresser, priser runt 70000 per kvadrat. Så det där med billigt boende kan vi stryka. Däremot har Solna låg inkomstskatt vilket kan ge betydande effekter på höga löner. Kan han tex genom ett boende i Solna ha 2% lägre skatt på 10 milj i inkomst så ger det 200000 netto. Vilket på 5 år ger 1 milj. (Allt annat lika)
Citera
2015-07-31, 15:54
Medlem
Geres avatar
Citat:
Sen framgick det också att han är djupt troende kristen och sitter och gråter framför gudstjänster på tv. Däremot är han tydligen uttalad socialdemokrat. Inte för att jag tycker det behövdes något uttalande för att det skulle framgå, men jag nämner det då vissa spekulerat om att han skulle vara KD:are. Det här berättar han för horäcklet Malou.

Han gick ut med att vid valet där Mona Sahlin var sossarnas partiordförande så proteströstade han på KD. Och med tanke på Mona Sahlin så förstår jag honom...

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in