2015-07-19, 13:33
Medlem
hanklennarts avatar
Nån som vet vart man kan köpa billig alkylatbensin .
fan macken tar ju 188 kr för 4 liter
tycker det är lite i överkant jag .
Citera
2015-07-19, 14:25
Medlem
edge22s avatar
Biltema har ju alkylatbensin för 30 spänn litern.
Citera
2015-07-19, 17:18
Medlem
Jag betalar 15 kr liter för 4-takt
samt 18 kr/ liter för 4/2-takt

Tycker detta är helt okej priser. något över bensinpriset på macken men ändå värt enligt mig att köra gräsklippare och små trädgårdsmaskiner på.
Citera
2015-07-19, 23:58
Medlem
hanklennarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RallyFrida
Jag betalar 15 kr liter för 4-takt
samt 18 kr/ liter för 4/2-takt

Tycker detta är helt okej priser. något över bensinpriset på macken men ändå värt enligt mig att köra gräsklippare och små trädgårdsmaskiner på.

vart då ??
och var är det för bränsle?
Citera
2015-07-20, 01:22
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hanklennart
vart då ??

OKs alkylatbensin på pump brukar kosta ungefär så på de ställen som säljer mycket alkylatbensin.
Citera
2015-07-22, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hanklennart
vart då ??
aspen på pump.
Dock måste man ta med eget oljefat att fylla men med tanke på priset så är det värt besväret.
Citera
2015-07-22, 23:27
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RallyFrida
aspen på pump.
Dock måste man ta med eget oljefat att fylla men med tanke på priset så är det värt besväret.
Jo men frågan var ju var? Jag hittar då ingen Aspen på pump som är i närheten av det priset så det vore intressant att veta vilken mack som säljer det så himla mycket billigare än de mackar jag hittat. Nu har jag inte tittat på alla försäljningsställena i landet http://www.aspen.se/Kopstallen och många skriver inte ut priset på nätet så ett tips skulle underlätta men du ska förstås inte ge ledtrådar till var du håller hus om du inte vill.

Varför ett helt oljefat, gäller bara det låga priset om man köper 200 liter åt gången?
Citera
2015-08-06, 16:10
Medlem
Gothenburgers avatar
Undvik alkylatsoppa för allt i världen. Sämsta skit som finns för era maskiner.
Citera
2015-08-06, 22:46
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gothenburger
Snickesnack, det funkar hur bra som helst. Min förra åkgräsklippare kördes på alkylatbensin i c:a 20 år och den hade många härliga driftstimmar varje år, aldrig något problem med motorn.
Citera
2015-08-07, 10:26
Medlem
hanklennarts avatar
Citat:
vad baserar du det på ?
jag tycker det är magiskt bra iaf .
Tex min reserv röjsåg brukar få stå några år mellan gångerna den körs och är riktigt lättstartad.
hade den körts på bensin så hade det varit sämmre!
Man får inte samma avlagringar i förgasaren på akylat som vanlig bensin när den stått ett tag.
Och varför rekomenderar många tillverkare att man ska köra på akylat om det skulle vara dåligt ?
Citera
2015-08-07, 11:23
Medlem
Citat:

Håller inte med, kört med det i mina trädgårdsmakiner i många år utan problem. Men när jag körde oljeblandat vart det ofta problem.
Citera
2015-08-07, 21:41
Medlem
franges avatar
Hade underlättat jävligt mycket om du hade sagt var i landet du har tänkt handla.

Köper Aspen 2-takt från pump för ca 25 spänn litern (har ej exakta priset i huvudet eftersom jag enbart tankar med företagskortet och bryr mig därför inte) på Liljekvist, de finns i Malmö, Ängelholm och Laholm.

Citat:

Intressant, vi kör våra Husqvarna 555XPG röjsågar ca 1500-2000 timmar/året på jobbet och de har fungerat finfint i ett antal år utan något som helst motorkrångel - och kör absolut enbart på Aspen.

Citat:
Ursprungligen postat av billy5
Håller inte med, kört med det i mina trädgårdsmakiner i många år utan problem. Men när jag körde oljeblandat vart det ofta problem.

This. För att inte tala om den helvetesröken/avgaserna från maskinerna på oljeblandat snusk.
Senast redigerad av frange 2015-08-07 kl. 21:47.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in