2015-07-19, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Le Grand Maître
Det står i Aftonbladet också - att de hämtade filmerna i anslutning till mordet. Inte nu idag alltså, utan ca en vecka efter.

Aftonbladet säger också att det blir besvärlit för polisen.
Ja, det blir besvärligt.

Om detta inte hade blivit allmänt känt så hade polisen begravt de uppgifterna. För polisen inser naturligtvis att den filmen ger balterna ett bra alibi.
Men poliserna vägrar ju erkänna för sig själv att balterna kan vara oskyldiga. De går ju på "polisiär intuition" istället. Dvs det är precis så det brukar låta när poliserna säger att ett ouppklarat fall är "polisiärt uppklarat". Dvs de tror att de vet vem som gjort det eftersom de litar till sin "polisiära intuition."

Nu väntar vi bara på att storebrodern ska bli släppt då alltså.
För oavsett vad åklagaren än gör - så kommer det Aldrig att hålla i en rättegång.

Nu Måste för böveln polisen börja utreda andra gärningsmän. Det är skamligt att de inte gjort det innan.
Men först så kommer de såklart att intensifiera trakasserierna mot den häktade. Åklagaren kommer säkert att köra med alla möjliga knep för att försöka få den häktade att skriva på ett erkännande. Han komemr säkert lova mindre straff, eller säga att han bara ska åtala för dråp istället för mord etc et - bara för att få balten att skriva under.
Men storebrodern kommer naturligtvis aldrig att erkänna något han är oskyldig till.

Dvs detta har blivit en medial nyhet nu idag - och det är alltså Därför åklagaren kommer at identifiera sina ansträngningar just nu, idag och inatt etc. För innan dess har han hemlighållit allt detta för advokaten. Men nu kan ni lita på att advokaten lever rövare för att få den häktade fri. För nu är det en offentlig uppgift.

Men ärligt talat...tror du inte att det händer saker som vi inte har en aning om?? Du får väl ringa polisen och tipsa om att polisen måste kolla andra också....för det gör dom säkert inte...herregud...
2015-07-19, 22:05
Medlem
djembelelles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lollypoppet
Men ärligt talat...tror du inte att det händer saker som vi inte har en aning om?? Du får väl ringa polisen och tipsa om att polisen måste kolla andra också....för det gör dom säkert inte...herregud...
Det senaste uttalndet var att de förhört 400 pers och följt upp 900 tips.
2015-07-19, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Om ovanstående inte är en ren och skär lögn – så kan det ju vara fullkomligt avgörande information. Mycket intressantare än så kan det inte bli.

Vilka möjligheter att rota vidare finns här? Detta kan vi inte släppa.

Detta är något som är väldigt intressant men först måste man ha bevis på att det vittne som sett SUV:en är trovärdigt

Har följt detta från början och kommer inte komma in nu och sprida dynga!

Men jag fick intutioner på att något inte stod rätt till med AJ redan från DAG1-2, att han också helt plötsligt ska iväg till Sthlm osv...

Vi som skriver i denna tråd kan bara spekulera i vad som hänt!

1. Rätt GM sitter

Om inte...
Så är det denna alternativa berättelse den jag suttit väntat på ska komma upp och det är inte mer än rätt att lägga krut på att ta reda på fakta här!

AJ har träffat LH med någon eller ensam, han vet iallafall vem LH är och har uttryckt sig förtjusande om henne!
AJ beter sig märkligt i mina ögon i och kring sökandet, min uppfattning om jag var AJ skulle jag se till att vara nära kära och behjälplig fysiskt på plats de närmsta dagarna och kunna hjälpa till snabbt om polisen behövde det!
Tänk om!
AJ skyddar någon! Lägger ut spår som leder till den/de personerna som är misstänkta och i själva verket vet AJ att det är någon annan som är GM, någon som är familjemedlem och som måste skyddas!

Med det sagt så är detta verkligen inget som jag har belägg för!

Rätt man sitter säkert!
Men om det är något som jag hellre skulle trott på mer än NB spåret så är det detta och att NB är ditsatt av AJ
2015-07-19, 22:09
Medlem
djembelelles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tubbs1one

Men jag fick intutioner på att något inte stod rätt till med AJ redan från DAG1-2, att han också helt plötsligt ska iväg till Sthlm osv...

Han kanske hade det inplanerat sedan lång tid.
2015-07-19, 22:09
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tubbs1one
Detta är något som är väldigt intressant men först måste man ha bevis på att det vittne som sett SUV:en är trovärdigt

Har följt detta från början och kommer inte komma in nu och sprida dynga!

Vi som skriver i denna tråd kan bara spekulera i vad som hänt!

1. Rätt GM sitter

Om inte...
Så är det denna alternativa berättelse den jag suttit väntat på ska komma upp och det är inte mer än rätt att lägga krut på att ta reda på fakta här!

AJ har träffat LH med någon eller ensam, han vet iallafall vem LH är och har uttryckt sig förtjusande om henne!
AJ beter sig märkligt i mina ögon i och kring sökandet, min uppfattning om jag var AJ skulle jag se till att vara nära kära och behjälplig fysiskt på plats de närmsta dagarna och kunna hjälpa till snabbt om polisen behövde det!
Tänk om!
AJ skyddar någon! Lägger ut spår som leder till den/de personerna som är misstänkta och i själva verket vet AJ att det är någon annan som är GM, någon som är familjemedlem och som måste skyddas!

Med det sagt så är detta verkligen inget som jag har belägg för!

Rätt man sitter säkert!
Men om det är något som jag hellre skulle trott på mer än NB spåret så är det detta och att NB är ditsatt av AJ

Vi vet inte om AJ helt plötsligt skulle till Stockholm. Stockholmsresan var kanske planerad långt tidigare, kanske är han där en gång i veckan, vi vet inte, jag kan inte se något märkligt i det här.
2015-07-19, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Vi vet inte om AJ helt plötsligt skulle till Stockholm. Stockholmsresan var kanske planerad långt tidigare, kanske är han där en gång i veckan, vi vet inte, jag kan inte se något märkligt i det här.

Förstår!

Ska utrycka mig tydligare!

"Om jag hade en resa inplanerat skulle jag avboka den, skjuta upp den då detta händer i och runt mina egendomar"
2015-07-19, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jills
Vägen går mellan Källby och Hällekis, och är den största vägen över Kinnekulle och den mest trafikerade. Sen finns det andra vägar, exempelvis den som svänger ner vänster precis efter Blomberg, ner mot Råbäck, Trolmen och mot Hällekis. Men de flesta som kör över Kinnekulle åker på vägen förbi Blomberg. Beroende vart man ska, såklart, men vägarna delar ju upp sig framförallt efter ladan.

Självklart är sträckan där inte lika trafikerad som exempelvis vägen mellan Källby och Lidköping, men att släpa/dra någon/slåss/etc vid vägen är inte riskfritt.

Anledningen att jag skriver det är för att vissa verkar tro att det är en öde väg och det är den inte. Och vid 18:30 (rätt tid?) är det inte stendött där direkt. Framförallt inte på en söndag under försommaren.

Men det ÄR ju en ytterst öde väg emellanåt. Och emellanåt är den mkt trafikerad. Det är vad jag framfört hela tiden.
Vissa verkar tro att det är en högintensiv väg med stor population runtom när den i själva verket leder till bitvis insomnade samhällen. Hällekis gav du själv som exempel.
Riskfritt har jag aldrig påstått men vi tar alla risker i olika sammanhang. Vi kör för fort oavsett om det är en stor eller liten väg t ex. Här handlar det om annat men fullt möjligt men likaså icke riskfritt.

Åjo, visst kan det dröja en bra bit innan man möter någon på söndagkväll (eller vilken kväll som helst) om vädret är dåligt och picknick-folk, allehanda flanörer, turister och motionärer är väck. Men märk väl, jag kan ju inte påstå att det alltid är så och det gör jag ju heller inte. Men jag har slagits av tomheten efter att cafe'et har slagit igen. Då finns det ingen som ser något under olika långa stunder, mellan cafe' och lada.

En fråga till dig, du möter alltid trafik sa du. Möter du då alltid trafik just vid cafe' och lada, eller kör du ensam förbi där ibland?
2015-07-19, 22:14
Medlem
dannees avatar
Inte följt med noggrant i tråden senaste veckan, pga bortrest =)
Någon med insyn som vet mer om hjälmen som blivit bekräftad hittat?
Senast redigerad av dannee 2015-07-19 kl. 22:16.
2015-07-19, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av djembelelle
Han kanske hade det inplanerat sedan lång tid.

Det här händer för hon åker moped, annars har hon blivit hämtad.
Det kan knappast vara planerat långt i för väg.
2015-07-19, 22:16
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dannee
Inte följt med noggrant i tråden pga bortrest =)
Någon med insyn som vet mer om hjälmen som blivit bekräftad hittat?
Ja, den är diskret i mönstret, och har (hade) visir.
2015-07-19, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Är det denne man man menar känns han inte direkt som något oempatiskt råskinn.
https://th.linkedin.com/pub/christian-j%C3%B6nsson/0/441/617
Sådant syns inte på utseende och klädsel,T.ex den misstänkte mördaren i Norrahammar var ju en kostymnisse som gick i finkläder jämt, nu har han häkteskläder på sig
Denne är väl inte spanjor, fanns han på plats vid tiden runt mordet?
2015-07-19, 22:20
Moderator
OYs avatar
Om någon har sett Lisa stå och prata med någon utanför caféet så blir det ju lite märkligt då den häktades granne hade svårt för att kommunicera med honom på grund av språket. Känns spontant som om att Lisa pratade med någon som talar samma språk som hon själv, om vittnesuppgiften är sann vill säga.

Den häktade kör en svart SUV till caféet, han vet inte när Lisa ska köra hem, han vet kanske inte ens att hon är där den här söndagen, men han chansar, de står och talar med varandra trots att de inte talar samma språk, ingenting tyder på tumult, Lisa har hjälmen trädd över armen, helt plötsligt kidnappar den häktade Lisa eller slår henne, slänger in henne i bilen, ska man tro på det här eller?

Om uppgiften stämmer att Lisa har utsatts för grovt övervåld så undrar i alla fall jag vad som har utlöst detta övervåld. Hur kunde den häktade få med sig Lisa i bilen utan att bruka våld mot henne, de kände ju inte varandra, hon skulle förmodligen inte sätta sig frivilligt i en bil vars förare hon inte känner, hon är blyg i nya situationer har jag läst att familjen har sagt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in