Citat:
Ursprungligen postat av
Spirituality
Det kostade ett år med en depression jag inte var medveten över kunde existera, känslan var bortom denna värld och ingenting i mänskligt språk kan beskriva vilket helvete det var att genomgå det. Hos vissa individer återhämtar sig hypofysen aldrig, det är rysk roulette och jag är glad att jag är här idag.
Tråkigt att du behövde gå igenom det där.
Förstår din känsla och vill inte på något sätt försköna eller nedvärdera något men samtidigt påpeka att majoriteten slipper djupa depressioner som du nu upplevde.
Du har en bred massa som inte upplever det alls, många känner sig nedstämda men övergående.
Något annat vore lustigt när man nedreglerar hpta (vilket så klart är viktigt att folk förstår). Det som biter dåligt är dock när man (inte bara du) skriver "det är rysk roulette". Många inte kan identifiera sig med det alls. Då avfärdas det per automatik som något enstaka sällsynt och i värsta fall skitsnack.
Jag är rätt säker på att du redan vet allt ovanstående men är trött på att det sällan pratas om det här nyanserat. Mår man inte bra av AAS ska man hålla sig borta, det gäller fan de mesta.
Finns en bra tråd här på flashback "vi ärliga "miss"brukare om biverkningar m.m" som nog fått många kids att avstå.