Citat:
Ursprungligen postat av
Fagro
Om gärningsmännen hade varit från området borde de ha försökt gömma kroppen på ett bättre sätt än i en lokal, det måste vara sämsta stället att gömma en kropp om man önskar att den inte skall bli upptäckt, ett sätt är att gräva ned den eller att transportera den långt ut i periferin, eller att sänka den i en sjö.
Jag utesluter helt någon gärningsman från området av att det stämmer inte förloppet för en sådan.
En gärningsman vill alltid ha stort försprång, men så är inte fallet med Lisa mordet.
Gärningsmännen kommer utifrån och är mycket professionella de placerar kroppen i en lokal och placerar ut föremål som skall underlätta för polisen att hitta kroppen.
De vill visa att de behärskar och kan utföra ett mord på ljusa dagen utan att polisen hittar något spår efter förövarna, det kan anses som en demonstration vad de är kapabla till.
Nu finns det starka rykten att kroppen är brutalt styckat, om så är fallet stärker det ytterligare min uppfattning om mordet.
Jag tror absolut på det du har krafsat ihop men är lite osäker om du menar en eller flera GM då
du varierar lite.En eller flera?
Tror du det inte hade gått en aning snabbare att hitta LH för polisen om hen/dom hade ring
till dom?Eller lagt BO utanför polishuset?
Nu fick dom iaf leta 5 dagar och det tycker jag var oproffisionellt av hen/dom
Sjön i full storm låter inte heller fel...