2015-07-19, 15:28
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Vet du i vilken byggnad Lisa påträffades?

Har de pizzerian verkligen övervakningskamera?
Hon säger ju att det är bysnack.
Hjälmen hittades defenitivt inte på onsdagen.
2015-07-19, 15:29
Medlem
FritzDaCats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av djembelelle
Var det inte snack om en annan hjälm som hittades vid kyrkan?
Jag har bara sett denna uppgift nämnas här i tråden, jag vet inte hur säker den är.
Ett klockspänne tror jag i alla fall att man fann nära kyrkan.
2015-07-19, 15:29
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -tramS-
Om mobilen var urladdad när hon lämnade kaféet skulle polisen veta det, i och med att den inte skulle haft kontakt med mobilnätet under den tid den varit urladdad. Att det skulle vara så har inte jag sett några uppgifter på.
Jag har inte sett uppgifter på motsatsen, och inte heller uppfattat att polisen strör uppgifter omkring sig i någon större omfattning.
2015-07-19, 15:31
Medlem
7.2PaRichterskalans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fagro
Om gärningsmännen hade varit från området borde de ha försökt gömma kroppen på ett bättre sätt än i en lokal, det måste vara sämsta stället att gömma en kropp om man önskar att den inte skall bli upptäckt, ett sätt är att gräva ned den eller att transportera den långt ut i periferin, eller att sänka den i en sjö.
Jag utesluter helt någon gärningsman från området av att det stämmer inte förloppet för en sådan.
En gärningsman vill alltid ha stort försprång, men så är inte fallet med Lisa mordet.
Gärningsmännen kommer utifrån och är mycket professionella de placerar kroppen i en lokal och placerar ut föremål som skall underlätta för polisen att hitta kroppen.
De vill visa att de behärskar och kan utföra ett mord på ljusa dagen utan att polisen hittar något spår efter förövarna, det kan anses som en demonstration vad de är kapabla till.
Nu finns det starka rykten att kroppen är brutalt styckat, om så är fallet stärker det ytterligare min uppfattning om mordet.

Jag tror absolut på det du har krafsat ihop men är lite osäker om du menar en eller flera GM då
du varierar lite.En eller flera?

Tror du det inte hade gått en aning snabbare att hitta LH för polisen om hen/dom hade ring
till dom?Eller lagt BO utanför polishuset?
Nu fick dom iaf leta 5 dagar och det tycker jag var oproffisionellt av hen/dom

Sjön i full storm låter inte heller fel...
2015-07-19, 15:32
Medlem
Tamborinos avatar
Nån som vet , var MP så långt norrut som Medelplana ?
2015-07-19, 15:33
Medlem
angladotters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av porslinslandet
Om det stämmer, då har reportern på GT intervjuat fel personer
http://www.expressen.se/gt/broderna-kan-ha-fangats-pa-film/

Handlarn i Källby. Drygt fem minuters bilresa från Blomberg.

Här ska de misstänkta bröderna ha köpt pizza – bara någon timme efter att Lisa Holm försvann, söndagen den 7 juni.
Det kan ju också röra sig om ett missförstånd från journalistens eller de intervjuade personernas sida (som båda bara refererade till en person i butikspersonalen). Bröderna kan både ha handlat mat hos Handlar'n och köpt pizza på Pizzeria Källby.
2015-07-19, 15:34
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tamborino
Nån som vet , var MP så långt norrut som Medelplana ?
Ja, SR vet. http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=97&artikel=6187426
Citat:
Ett av de intressanta fynd som gjordes av Missing People i går gjordes här vid Medelplana kyrka.
2015-07-19, 15:34
Medlem
Här skrivs det om en hotbild, där Lisa kan ha blivit förväxlad.
Den enda hon kan bli förväxlad med är väl cafeägarens dotter.

http://skyttevarn.blogspot.se/2015/06/lisa-holms-forsvinnande-pressens-etik.html

Vad gäller fallet Lisa så verkar det funnits en hotbild, där Lisa kan ha blivit förväxlad, där just publiceringen av GT kan ha medfört hennes död, då kroppens temp påvisade att hon varit död i c:a 1 1/2 dygn efter det att hon påträffats avliden. Ni får mer utförligt den 28 Juli i detta ärende.
Senast redigerad av porslinslandet 2015-07-19 kl. 15:38.
2015-07-19, 15:35
Medlem
Jag ville bara berätta om vad det pratas om i byarna här på Kullen. Påstår inte att det finns någon sanning alls!

Skicka inte pm, jag ska sluta att berätta om "hur snacket går" här.
Meningslöst att delge "prat" för att bli idiotförklarad här.
2015-07-19, 15:36
Medlem
7.2PaRichterskalans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madmor
Jag ville bara berätta om vad det pratas om i byarna här på Kullen. Påstår inte att det finns någon sanning alls!

Skicka inte pm, jag ska sluta att berätta om "hur snacket går" här.
Meningslöst att delge "prat" för att bli idiotförklarad här.

Jag är nyfiken fast det räknas väl inte.
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Det är svårt att få fram vederbörande för forumets alternativgrävare då vi inte får veta vilka som jobbade i och kring ladan, mer än AB, NB, AJ och LÅ. Jag tror inte en enda av säteriets övriga anställda har nämnts öht.
AJ har ju inga anställda på papperet. LÅ har minst 4 varav två killar.
En av dom kör i alla fall en silverfärgad Mitsubishi L200 Double C -04
https://www.autouncle.se/se/begagnade-bilar/2970392-mitsubishi-l200-double-c-2-5-td-4wd-ovrigttransport-2004
Den andre kör en svart VW Passat -00
Medlem
angladotters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Ja, SR vet. http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=97&artikel=6187426

Ett av de intressanta fynd som gjordes av Missing People i går gjordes här vid Medelplana kyrka.
Dvs onsdagen den 10 juni.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in