2015-07-19, 15:01
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madmor
Jag bor på Kinnekulle. Snacket är att MGM är skyldig.
Ladugården där de hittade LH (efter likhundars markering) är inte brottsplatsen.
Det fanns ungnöt där som utfodras morgon och kväll av anställda, bl a de båda bröderna. Övriga anställda är granskade och har alibi, de är inte intressanta ö h t.

Hjälmen hittades i bitar vid Medelplana kyrka av MP under onsdagen.

Bröderna köpte inte pizza på närbutiken i Källby "Handlarn", det finns en relativt nyöppnad Pizzeria på annan plats i Källby (vid Zoobutiken). Där köpte de pizzorna.

Vet du i vilken byggnad Lisa påträffades?

Har de pizzerian verkligen övervakningskamera?
2015-07-19, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hartwiekruppstahl
Första onsdagen efter hennes försvinnande eller i onsdags?

Hjälmen hittades redan under veckan Lisa var försvunnen.
Det är konstigt att det kommer fram NU som en sk nyhet?

För många i MP som anförtrott sig till vänner? Sanningen vet ingen av oss ännu.

Det påstås även att hon var styckad, men det vet vi inte heller om det är sant. Det snackas så mycket på en sådan här liten ort.

Hur som helst är alltihop fruktansvärt, rent egoistiskt vill jag att det är den misstänkte som är skyldig. Jag har en 17 åring so inte gärna rör sig i omgivningarna längre. Vi är alla otrygga.
2015-07-19, 15:04
Medlem
Tamborinos avatar
Citat:
Ladugården där de hittade LH (efter likhundars markering) är inte brottsplatsen.
Det fanns ungnöt där som utfodras morgon och kväll av anställda, bl a de båda bröderna. Övriga anställda är granskade och har alibi, de är inte intressanta ö h t.

Bröderna köpte inte pizza på närbutiken i Källby "Handlarn", det finns en relativt nyöppnad Pizzeria på annan plats i Källby (vid Zoobutiken). Där köpte de pizzorna.

Var MP vid Medelplana ?
2015-07-19, 15:06
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:

Citat:
Hjälmen hittades redan under veckan Lisa var försvunnen.
Det är konstigt att det kommer fram NU som en sk nyhet?

För många i MP som anförtrott sig till vänner? Sanningen vet ingen av oss ännu.

Det påstås även att hon var styckad, men det vet vi inte heller om det är sant. Det snackas så mycket på en sådan här liten ort.

Hur som helst är alltihop fruktansvärt, rent egoistiskt vill jag att det är den misstänkte som är skyldig. Jag har en 17 åring so inte gärna rör sig i omgivningarna längre. Vi är alla otrygga.
Hjälmen hittades inte på onsdagen efter försvinnandet. Den var borta fredagen efter. http://www.expressen.se/gt/polisen-angelagen-var-ar-mopedhjalmen/
2015-07-19, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MAJSY
Hon hade redan fått iväg ett sms till föräldrarna om att hon skulle bege sig hemåt. Den enda anledningen till att hon skulle behöva ladda telefonen redan där, skulle som jag ser det, vara att hon ville ringa under färden eftersom det kanske var långtråkigt med en timmes färdväg, men är det genomförbart med tanke på buller och fartvind? Hör man vad nån säger i andra änden
Helt okunnig om sånt, aldrig testat.
Precis, hon kanske skulle stanna vid någon vacker p-plats på vägen och vila ,för en lång resa på moppen är jobbigt och då kommer telefonen fram kolla Facebook mm
2015-07-19, 15:07
Medlem
Bönans avatar
Man börjar bli lite trött på hur utredningen går! Har dom fått fram teknisk bevisning? vad är det för bevisning?
2015-07-19, 15:08
Medlem
FritzDaCats avatar
Citat:
Angående detta har du ändrat dig två gånger. Vad gör att vi ska gå efter detta nu?
På fredagsförmiddagen påpekade dessutom polisen hur viktigt det vore att hitta hjälmen.
Sorry, men så är läget.

Jag tror själv att hjälmen kan ha varit MP:s fynd vid Martorp.
2015-07-19, 15:08
Medlem
Citat:

Om det stämmer, då har reportern på GT intervjuat fel personer
http://www.expressen.se/gt/broderna-kan-ha-fangats-pa-film/

Handlarn i Källby. Drygt fem minuters bilresa från Blomberg.

Här ska de misstänkta bröderna ha köpt pizza – bara någon timme efter att Lisa Holm försvann, söndagen den 7 juni.
2015-07-19, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Nej, om mobilen var urladdad när hon lämnade kaféet behövde hon koppla in laddaren för att skicka SMS:et.

Ah nu förstår jag hur du tänkte. Urladdning innan sms inte efter. Fattar.
2015-07-19, 15:12
Medlem
djembelelles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FritzDaCat
Angående detta har du ändrat dig två gånger. Vad gör att vi ska gå efter detta nu?
På fredagsförmiddagen påpekade dessutom polisen hur viktigt det vore att hitta hjälmen.
Sorry, men så är läget.

Var det inte snack om en annan hjälm som hittades vid kyrkan?
2015-07-19, 15:26
Medlem
Ydriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FritzDaCat

Ja, - eller körkortet?
2015-07-19, 15:27
Medlem
-tramS-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Nej, om mobilen var urladdad när hon lämnade kaféet behövde hon koppla in laddaren för att skicka SMS:et.

Om mobilen var urladdad när hon lämnade kaféet skulle polisen veta det, i och med att den inte skulle haft kontakt med mobilnätet under den tid den varit urladdad. Att det skulle vara så har inte jag sett några uppgifter på.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in