Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-07-19, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FuckPF
Windows 10 Pro svensk esd finns länkad i tråden ovan. Men tyvärr är länken död nu.

Verkar finnas nu i alla fall. Lyckades få ner den. Finns även enterprise och home där.

Angående uppdateringar, går det inte bara att klicka på "Defer Upgrades" i "Advanced Options" för att vänta med uppdateringarna om man har Pro eller bättre? Finns en länk "Learn more" men fanskapet fungerar inte när jag klickar. Har märkt att Windows 10 inte alltid öppnar det man klickar på i dialogrutor.
Citera
2015-07-19, 13:04
Medlem
svulles avatar
Någon mer som har problem att få upp Build 10240 i Windows Update?

Jag sökte lite, och det verkar som ett problem kan vara att den inte finns färdig på svenska. Men jag kör, och har alltid kört, med engelskt språkpaket, undantaget för tangentbordet.

Vad kan problemet vara? Jag är med i Insider-programmet och Fast-ringen.
Citera
2015-07-19, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svulle
Någon mer som har problem att få upp Build 10240 i Windows Update?

Jag sökte lite, och det verkar som ett problem kan vara att den inte finns färdig på svenska. Men jag kör, och har alltid kört, med engelskt språkpaket, undantaget för tangentbordet.

Vad kan problemet vara? Jag är med i Insider-programmet och Fast-ringen.

Har du 10162 eller 10166, du kan bara uppgradera från dessa. Jag hade 10130 på en dator, fick installera via ISO istället. Svenska 10240 släpptes samma dag som US versionen, så den har funnits hela tiden.
Citera
2015-07-19, 15:05
Medlem
svulles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fonzen
Har du 10162 eller 10166, du kan bara uppgradera från dessa. Jag hade 10130 på en dator, fick installera via ISO istället. Svenska 10240 släpptes samma dag som US versionen, så den har funnits hela tiden.

Hade 10166, men testade att gå tillbaka till 10162. Ingen av dessa fungerar dock. Jag har sökt på allehanda lösningar (ändra från fast till slow, vice versa, logga ut från Microsoft-konto till lokalt och sedan tillbaka etcetera) utan framgång.

Jag hittade dock någonting om att CCleaner potentiellt skulle kunna vara någonting som åsamkar problem. Jag kör det frekvent, dock med standardinställningar. har aldrig varit något problem med tidigare builds.

Jag funderar på om det är lika bra att hoppa tillbaka till 8.1 nu och invänta skarp lansering. Orkar inte med massa krångel när det väl är dags att dra in den "riktiga" releasen.
Citera
2015-07-19, 15:21
Medlem
FuckPFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svulle
Jag funderar på om det är lika bra att hoppa tillbaka till 8.1 nu och invänta skarp lansering. Orkar inte med massa krångel när det väl är dags att dra in den "riktiga" releasen.

Jag uppgraderade min Win 8.1 Pro med retail nyckel till Win 10 Pro rtm. Sen ren nyinstallation efter det. Aktiverat o klart.

I princip allt fungerar klockrent. Väntar på drivrutiner till mitt ljudkort bara och sen är där något program som bråkar.

Men överlag, riktigt bra.
Citera
2015-07-19, 15:35
Medlem
svulles avatar
Citat:
Jag uppgraderade min Win 8.1 Pro med retail nyckel till Win 10 Pro rtm. Sen ren nyinstallation efter det. Aktiverat o klart.

I princip allt fungerar klockrent. Väntar på drivrutiner till mitt ljudkort bara och sen är där något program som bråkar.

Egentligen kan jag bara vänta dryga veckan nu med 10162. Men jag hoppas verkligen inte att det då blir samma problem som med 10240, det vill säga att jag aldrig får upp uppdateringen i Windows Update. Då blir det ett jävla spektakel att blåsa om datorn i flera etapper för att få in Windows 10.
Citera
2015-07-19, 15:35
Medlem
Retardation1337s avatar
Hur upplever ni windows 10 när det kommer till gaming? Är det mycket som strular nu i början? Sitter på windows 7 men köpte en ny SSD och tänkte installera windows 10 Pro 10240 64bit på den + formatera min hdd. Är det värt det eller ska jag vänta tills eventuella barnsjukdomar är botade samt en riktig RTM-version finns?

Citat:

Jag trodde inte RTM finns ännu? Hittar i alla fall inte någon RTM-version att ladda ner, kanske finns legalt?
Citera
2015-07-19, 15:43
Medlem
FuckPFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Retardation1337
Hur upplever ni windows 10 när det kommer till gaming? Är det mycket som strular nu i början? Sitter på windows 7 men köpte en ny SSD och tänkte installera windows 10 Pro 10240 64bit på den + formatera min hdd. Är det värt det eller ska jag vänta tills eventuella barnsjukdomar är botade samt en riktig RTM-version finns?

Jag trodde inte RTM finns ännu? Hittar i alla fall inte någon RTM-version att ladda ner, kanske finns legalt?

De esd:er som finns ute i ver 10240 är med 99% säkerhet den slutgiltiga rtm versionen som kommer att släppar den 29:e. Den är redan skickad till partners och tillverkare.

Esd:n får du sedan konvertar till en iso.

rtm iso kommer att finnas på msdn den 29:e
Citera
2015-07-19, 15:53
Medlem
Retardation1337s avatar
Citat:
De esd:er som finns ute i ver 10240 är med 99% säkerhet den slutgiltiga rtm versionen som kommer att släppar den 29:e. Den är redan skickad till partners och tillverkare.

Esd:n får du sedan konvertar till en iso.

rtm iso kommer att finnas på msdn den 29:e

Försöker dom inte dementera att 10240 är den slutgiltiga RTM-versionen?

https://pbs.twimg.com/media/CKOZIXwWgAEU0LF.png

Hur som helst så är jag mer intresserad av hur windows 10 fungerar med gaming just nu?
Citera
2015-07-19, 15:58
Medlem
FuckPFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Retardation1337
Försöker dom inte dementera att 10240 är den slutgiltiga RTM-versionen?

https://pbs.twimg.com/media/CKOZIXwWgAEU0LF.png

Hur som helst så är jag mer intresserad av hur windows 10 fungerar med gaming just nu?

Länken du hänvisar till är väl ingen referens till det? Har du en riktig licens på win 7/8 så fungerar den alldeles utmärkt med ver 10240.....

Jag är ingen gamer av större mått.

Men har installerat BF4 och Starcraft 2 och dessa två spel verkar fungera bra det lilla jag provat.
Citera
2015-07-19, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lyfang
Nu har jag reserverat en kostnadsfri uppgradering. Jag undrar om 10:an hittar min gamla skrivare och övriga drivisar? Windows 8.1 hittar skrivaren så den är inte så gammal ändå.
Uppgradering från Windows 8.1 till 10:an, hur svår är den att installera? Kommer dokument, favoriter, personliga filer att ligga kvar efter uppgraderingen? Jag har en säkerhetskopia men jag bara undrar.
Citera
2015-07-19, 18:23
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lyfang
Uppgradering från Windows 8.1 till 10:an, hur svår är den att installera? Kommer dokument, favoriter, personliga filer att ligga kvar efter uppgraderingen? Jag har en säkerhetskopia men jag bara undrar.

Du finner bl.a ditt svar här -> http://answers.microsoft.com/sv-se/windows/forum/windows_10_1-win_upgrade?auth=1
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in