Citat:
Ursprungligen postat av
Kratatch
Jodå slutar man hålla bostadsmarknaden med artificiell andning med avdrag på räntor och lån osv så faller marknaden som en sten och helt plötsligt kommer man bygga och sälja billigare än man gör idag.?
men hyresvärden som har full avdragsrätt för räntor, ska hens avdragsrätt bort också? Då blir ju hyresrätter ännu dyrare.
Allt är inte så enkelt som du tror. Även hyreshus finansieras med lån och allt som händer på den privata marknaden är starkt kopplat även till hyresmarknaden på ett eller annat sätt.
Citat:
Ursprungligen postat av
Kratatch
Men det är något som varken du eller politikerna vill för då skulle alla bolånetorskar förmodligen sitta med lån dom inte kan skyffla över på andra och därmed inte ha råd och med det gå i personlig konkurs.?
det du önskar finns det inget stöd för hos politikerna ändå. Inte konstigt att det är så eftersom alla skulle förlora på en kraschad bomarknad.
Citat:
Ursprungligen postat av
Kratatch
Och om dom inte går att göra billiga att bygga, varför ska man då höja priset på de få som finns?
billiga hyresrätter är inte för alla utan för den klick som haft turen att komma över ett kontrakt. Är det verkligen en mänsklig rättighet att få hyra billigt, när alla andra får hyra betydligt dyrare? Det tycker inte jag iaf.
Citat:
Ursprungligen postat av
Kratatch
Låter ju jävligt ologiskt speciellt som du och gromph och alla andra idioter sitter och påstår att det skulle bli BILLIGARE att hyra överallt utom i innerstaden. Hur går det ihop?
det beror på hur man utformar hyressystemet.
Jag skulle kunna tänka mig ett system som bygger på samma hyresuttag som idag, men att innerstadslgh får höjd hyra mot att förorten får lägre hyror på motsvarande sätt.
Då kommer rörligheten att öka och det kommer bli lättare för hyresgäster att bo där man vill.