2015-07-19, 05:13
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RadioDDR1
Det har redan kommit förslag från professorer hur man kan förbjuda Sverigedemokraterna. Genom att helt enkelt förbjuda organisationer som "främjar rasdiskriminering" och hänvisa till FN.

http://www.dn.se/debatt/folj-fn-lag-mot-rasism-och-tvinga-sd-att-bekanna-farg/

Det är exakt den strategin våra makthavare kommer att använda sig av om de vill "bli av" med SD en gång för alla. FN har ett högt anseende hos svensken och att hänvisa till dem är ju perfekt. Speciellt för en humanitär stormakt.

Om jag får gissa så tror jag vägen blir demonisering & utfrysning (SD växer) - > Informell DÖ (SD växer) - > Lagstiftad DÖ (SD håller på att få egen majoritet) - > Förbud av partiet med hänvisning till FN och mänskliga rättigheter

Med särskild hänvisning till FN stater som Iran, Pakistan, Uzbekistan, Vitryssland, Saudiarabien, Egypten och Kuba för att bara nämna några med särskilt goda mänskliga rättigheter.

Förstår inte varför vänsteridioter och dito FN-föreningar alltid drar upp FN som ett dygdemönster. Det är ju löjligt.
2015-07-19, 05:39
Medlem
Jösses Amalia vilken verklighetsfrånvänd och rent ut sagt vidrig artikel. Den ger mig kalla kårar. Teori och praktik är ju som sagt olika saker. Denna förskjutning av det politiska landskapet kommer enbart med rätta ta mer fart efter eventuella beslut av förbjudning av partier. Det måste väl rinligtvis vara ett ganska svårt förfarande att faktiskt förbjuda partier som SD? Skulle inte Dansk Folkeparti, Sannfinländarna och dylikt kunna förbjudas med samma logik? Hur som helst så måste det ju vara en lång och krånglig byråkratisk process som kan förhalas och där utfallet ibte är helt säkert? Det skulle ju ha rätt stora implikationer för världspolitiken isåfall, om man nu ska vara konsekvent? Vad vet jag, ingen aning om sånt här.
2015-07-19, 07:36
Medlem
Energiknippes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grevelesevi
Jag hjälper dem bara med nivån, de borde tacka mig.
Fast jag har fortfarande inte svarat på en enda OU i mitt liv än..
Nu slår jag tillbaka med full kraft.

Som du redan fått tips om - ta bort den ena profilen och svara seriöst. Vi vill ju inte sitta här och jubla över 25% i OI och sedan få 19% i valet och undra vad fan som hände.
2015-07-19, 09:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fula Gubben
Naturligtvis ska man inte läsa, hänvisa till eller diskutera PK-media. När man väl har genomskådat deras verksamhet, vilket är en stor omställning för många, så blir MSM fullständigt förutsägbart i sitt hyckleri och bisarra åsiktscensur. Det handlar delvis om att inte stödja dem ekonomiskt och på så vis skynda på den pågående tidningsdöden, men för den Sverige-vän som kommit till insikt om korruptionen i mainstream-media finns det helt enkelt ingen anledning att läsa dem--man vet redan vad de kommer att skriva, man vet exakt hur de kommer att vinkla nya händelser, man vet vilka "experter" kommer att tillfrågas, osv. Svenska dagstidningar 2013 är en ointelligent PK-pamflett för medborgare som är för gamla och trötta för att orka ändra medie-vanor.

Samtidigt som det ljugs och censureras i MSM så spirar internet-sajter med tusentals trådar med ocensurerade fakta, otillåtna åsikter, analyser som "pekar i fel riktning" osv. Dessa är vad som borde diskuteras, inte irrelevanta, döende PK-blaskor.

Det går alldeles utmärkt att hålla sig a jour med vad som händer, via samma oberoende sidor. MSM fyller endast propaganda-syfte, för människor som är så fega och ryggradslösa att de behöver få propaganda-åsikter nedkörda i halsen på sig för att känna att allt är tryggt och rätt.

En analys som är strålande och ständigt aktuell! Och törs inte media publicera OU längre?
2015-07-19, 09:55
Medlem
Mac-Arthurs avatar

Information:

Sentios mycket spännande mätning publiceras den 24 juli!
2015-07-19, 10:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mac-Arthur

Information:

Lagom till löning dimper denna OU in, haha utmärkt! Hoppas det blir tillfälle att fira!!!
Jag tillhör ju inte gräddan av de som är i stånd att göra kvalificerade gissningar men det finns ju ett och annat som till och med jag förmår ha i åtanke när jag gör min analys.
1. Som många i tråden tidigare nämnt råder det en stark medvind för partiet och SD har sedan länge kommit upp i den storlek som krävs för att dynamikens lagar för dem skall ändras en del. Med andra ord att de blivit så pass stora att de växer enbart till följd av sin egen storlek så länge de berör en fråga som är av stor dignitet. Svårt att veta när denna process avstannar men svårt att tro att det skett än.
2. Jimmies tal på Almedalen var förvisso retoriskt sett kanske inte det skarpaste (om man ska sätta sin tillit till expertanalyser) men visade stor framåtanda, stridslystnad, optimism och pondus. Genom detta Almedalstal befäste han helt klart bilden av att vara "back on track" efter sin sjukskrivningsperiod även om han hade varit med i rampljuset vid några tidigare tillfällen. Detta borde kunna ge ytterligare skjuts åt partiet.
3. Partiets huvudfråga har varit den mest diskuterade under hela juli månad och fasaden har på allvar börjat krackelera. Flera framträdanden av SD under Almedalsveckan har varit lyckade och till och med några starkt kritiska röster som Alice Teodorescu och någon annan (minns ej namn) har ju börjat ta plats. Richard Jomshof pulveriserade snubben i mitten och Lena Mellin vid Aftonbladets utfrågning under SD:s dag

Samtidigt har jag väldigt svårt att tro (hur mycket jag än vill) att Sentio inte överskattade SD åtminstone en aning i förra mätningen. Att de skulle ha gått upp med 2.7 procentenheter på mindre än en månad känns ju väldigt osannolikt. Men när demoskopen damp ner i början av denna månad och visade en ökning på hela 3 procentenheter så kan man ju förvisso få hopp om livet. Om man tänker sig att det de facto skedde en överskattning men att de faktorer som jag nämnt ovan bidragit till ytterligare framgångar för partiet kanske det går jämnt ut vid en skattning som slår rätt hos Sention? Kanske plus minus några tiondelars procentenheter? Min slutgiltiga gissning är att SD får nånstans kring 22%, kanske något lägre. Jag hoppas ju såklart på en ökning men det känns lika bra på att förbereda sig på att det lika gärna kan hamna på 21% så man inte blir besviken. Att mätningen skulle hamna mycket under 21% kan vi nog vara rätt trygga på att så inte kommer ske. Kanske mellan 20.5%-21% vid riktig otur. Tror mer än 23.5% denna månad blir svårt att skrapa ihop dock.

Men, bara att hoppas på det bästa!
Senast redigerad av IncestuousMoses 2015-07-19 kl. 10:40.
2015-07-19, 10:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mac-Arthur

Information:

Löning och bra väder samma dag. Men vi ska nog inte utgå från att det går åt rätt håll i OUn. Bättre att vänta, se och bli positivt överraskad än att bli besviken tycker jag.
2015-07-19, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av icefrontier76
Löning och bra väder samma dag. Men vi ska nog inte utgå från att det går åt rätt håll i OUn. Bättre att vänta, se och bli positivt överraskad än att bli besviken tycker jag.

Enligt Franzliszt:s modell är det förväntade värdet;
Sentio: 21,1%, (-1,0%-enheter).
Yougov: 21,4%, (+1,3%-enheter).
2015-07-19, 11:11
Medlem
snigel1s avatar
"Only time will tell" som det så vackert heter. Ffa önskar jag kanske inte att Reinfeldt, Löven mfl ska "Brinna i helvetet". Mer att etablissemanget får ytterligare en elchocksbehandling. Nåja, kanske småpyra en våning ner i alla fall.
Senast redigerad av snigel1 2015-07-19 kl. 11:14.
2015-07-19, 11:12
Medlem
snigel1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vidr23
Enligt Franzliszt:s modell är det förväntade värdet;
Sentio: 21,1%, (-1,0%-enheter).
Yougov: 21,4%, (+1,3%-enheter).
Och de andra då?
2015-07-19, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snigel1
Och de andra då?
Tog bara upp dessa två, då dem förväntas komma på torsdag och fredag. Är osäker om det kommer fler denna månad eftersom många tar uppehåll i Juli.
Om du vill jämföra fler så kan du kolla dessa två länkar:
http://status.st/
https://docs.google.com/file/d/0B7m9daulLNZLcjZDUzVVWUZKLVk/edit?pli=1
2015-07-19, 11:28
Medlem
Drinis avatar
Hej! Jag sitter och debatterar lite om Kvinnors stöd bland SD och behöver lite hjälp med källor.

Jag har googlat lite och ser att ca 10% av sd väljarna skulle vara Kvinnor, det låter lågt men är ju fortfarande fler än som röstat på Fi..(tror jag?).

1) Det krävs ju i dagsläget att ungefär 30-45% är kvinnor för att SD ska vara tredje största parti även om man sätter alla SD män i en gaskammare, har jag rätt?

2) Jag är nyfiken, hur långt ifrån är vi annars?
3) Är det fler kvinnor redan som röstar SD än V/MP/C?
4) Finns det några undersökningar jag kan referera till när jag trycker ner "sd-är-kvinnohatar" på diverse kommentarsfält?

Tack på förhand, sprid kampen!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in