2015-07-18, 22:28
Medlem
Glauciuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enydrion
Här får vi reda på att det är fel att näthata Adam och Zara

http://www.expressen.se/noje/rasister-och-hatare-inte-langre-anonyma/

Zaras och adams hat är helt ok enligt expressen som vanligt...

Hahahaha, klockrent. Hyckleriet når inga gränser. Att Zara är en manshatande primadonna med starkt feministiska åsikter som gemene man tycker är knasiga är tydligen helt okej.
Citat:
17-åriga artisten Zara Larsson – en frispråkig person med starka åsikter, som kliver utanför normen för hur "en kvinna ska bete sig – har allt högre protesterat mot det hat som väller över henne till följd av att hon lägger upp bilder på Instagram, öppnar munnen eller andas.
"Jag hatar män i grupp", har varit ett av hennes budskap.
Hon räds det manliga kollektivet.
Vad händer då?
Jo, kvinnohat.

Det är intressant att Andreas Häggström uppmärksammar näthatandet mot Zara med hot om våldtäkt och liknande brott. Han ignorerar dock det faktum att Louise har fått stå ut med precis samma näthat men då det kommer från den "goda" sidan, antirasisterna, så är det legitimerat hat.

Andreas Häggström, du läser säkerligen det här och du är en idiot av rang.
Citera
2015-07-18, 22:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Durochmoll
Några smakprov från Adam Tenstas Facebook-sida:

- Du e så jävla pinsam packa väskan å dra

- Adam, du är dum i huvudet, riktigt dum i huvudet.

- Adam Tensta är en riktig pissluffare.. Jävla kackerlacka

- Du är än stor jävla skit!!

- Lägg ner din fjant..

- Du är en liten jävla fjant!

- Det har alltid hetat Negerboll och kommer alltid heta det!!

- Adam Tensta är en neger och kommer alltid vara en neger, sorry Adam.

- Han är ett bög äckel som inte har en framtid. Muhammed hatar han och han får ingen sinnesfrid under eid

- Äckel

- Jävla tönt!!!

- Detta visar att vi behöver inte afrikaner i Sverige...är Tensta en "kulturberikare”?

- Faan jag blev ju lite sugen på negerbollar nu

- Äh skit ner dig jävla negerjävel

- Är det något fel med att vara rasist? Det är väl värre att vara miljöpartist?

- Håll din käft bara..!!!!!

- Jävla sopa du kommer falla tungt nu vem fan vill lyssna på en loser

- Du är helt dum i huvudet

- detta är patetiskt i sverige har vi alltid sagt neger o negerbullar kommer ALLTID att göra det så skärp dej,de är inte vi som är rasister de är ni nysvenskar som säger detta

- En blatte är en blatte och kommer så förbli en blatte så länge ni beträder Sverige. Inse detta du Adam.

- Måtte djävulen ta dig o att skivbolagen ratar dig o din karriär går åt helvete.

Då har ändå det värsta raderats. Seriöst hur orkar hatare på båda sidor kommentera i den här stilen?

Ungefär som majoriteten på Flashback med andra ord, problemet är att de flesta kommentarer på facebook kommer från ynglingar, 12-14 år, på Flashback gäller såvitt jag vet 18 år.. Intelligensnivån – noterad.

Sedan säger man inte N ordet. Bra uppfostran, era föräldrar måste vara stolta!
Citera
2015-07-18, 22:40
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Intressant krönika från Andreas Häggström, denna som redan nämnts i tråden:

http://www.expressen.se/noje/rasister-och-hatare-inte-langre-anonyma/

Visst Andreas, en del av det som skrivs på Facebook på Adam Tenstas sida är egentligen inte bra att skriva. Men det är skrivet i affekt.

Det har som bekant blivit så idag att gränsen mellan nät och verklighet suddas ut allt mer, och det börjar bli mer och mer vanligt att skriva upprörda saker på nätet, precis som man kan skrika dem i affekt i verkligheten. Det är det du ser.

Folk är uppriktigt sagt upprörda över att en känd, förmodligen rik, artist som är ständigt uppbackad av medie-etablissemanget kan gå ut och totalt krossa en ung värmländska från Grums, och för detta få i princip hela media-Sveriges backning! Eftersom absolut ingen för denna ganska stora del av folkets talan, så får du denna genuina upprördhet från folkdjupet.

Den kommer alltid att finnas där, så länge som klyftan mellan etablissemanget och folket växer, och ingen för folkets talan. Då kommer du alltid hitta det du kallar "näthat".

Ju mer ni censurerar och hänger ut folks tankar, desto fler konverterar till exempelvis till SD. Partiets senaste remarkabla uppgång i opinionen tror jag delvis hör ihop med TV-programmen som hängde ut anonyma personer som skrivit nätkommentarer i affekt.
Citera
2015-07-18, 22:55
Medlem
BaalZeBubs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glaucius
Hahahaha, klockrent. Hyckleriet når inga gränser. Att Zara är en manshatande primadonna med starkt feministiska åsikter som gemene man tycker är knasiga är tydligen helt okej.

Det är intressant att Andreas Häggström uppmärksammar näthatandet mot Zara med hot om våldtäkt och liknande brott. Han ignorerar dock det faktum att Louise har fått stå ut med precis samma näthat men då det kommer från den "goda" sidan, antirasisterna, så är det legitimerat hat.

Andreas Häggström, du läser säkerligen det här och du är en idiot av rang.

Det mest idiotiska han skriver är dock:
"På sistone har många gett sken av att rasism, feminism och förtryck är en politisk fråga. Eller rent av en åsikt. En åsikt som man enligt lag har rätt att dela med sig av utan konsekvenser.

Resultatet av detta har snabbt gjort mig rädd för vart vårt samhälle är på väg."

Alltså: feminism är enligt Andreas inte en politisk fråga. Och inte en åsikt. Man har inte rätt att dela med sig av feminism. Andreas blir rädd över vart samhället är på väg när människor fått för sig att de får tala om feminism.

Det står faktiskt så. Andreas förstår inte vad han själv skriver.
Citera
2015-07-18, 22:55
Medlem
hashs avatar
Adam Tensta, Sveriges lilla egna husneger

PK-pressen hyllar honom naturligtvis, men hur står det egentligen till för Tensta, är han så hyllad han hoppas på?
Citera
2015-07-18, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nittiotva
Ungefär som majoriteten på Flashback med andra ord, problemet är att de flesta kommentarer på facebook kommer från ynglingar, 12-14 år, på Flashback gäller såvitt jag vet 18 år.. Intelligensnivån – noterad.

Sedan säger man inte N ordet. Bra uppfostran, era föräldrar måste vara stolta!
Är det ok att säga mulatt eller är det oxå bannat av den självutnämnda pk-regimen?
Citera
2015-07-18, 23:02
Medlem
Hon sa något av okunskap, och det borde såklart inte uppfattas som mer än just det. Ibland säger människor neger, men det är onödigt att kalla någon det för man ska helst undvika att säga sårande saker om man vet att dom är sårande. Ibland händer det ändå. Det är inte hela världen.

Hon sa något en gång som kanske gjorde någon lite ledsen, men eftersom det inte uppmärksammades förrän efteråt så var det säkert inte så farligt. Jag säger ganska ofta saker som ibland kanske gör någon lite ledsen. Ibland gör jag det med flit, men oftast inte. Det är också sånt som händer.

Man ska vara snäll, helst. Och man ska försöka förlåta och inte vara dum mot andra även om dom har varit lite dumma eller sagt något som gjort en ledsen. Om dom har sagt något en gång för länge sen som kanske, om någon hört det, kunde gjort någon lite ledsen så behöver man inte dra upp det nu och man behöver inte vara dum i efterhand.

Tillbakakakor ska man också undvika. Helst.
Citera
2015-07-18, 23:03
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Alltså jag fattar inte varför ni ger er på Adam pga hans hudfärg vad har det för relevans? Det som är relevant är ju att han indirekt med denna anklagelse startat en häxjakt på en tjej som uttryckt sig klumpigt men som inte menade att såra någon.

Är väl ingen som gör! Han borde vetat bättre innan här den här tjejen blev ju hatad ner till axlarna av vad han satte igång.
Citera
2015-07-18, 23:06
Medlem
Sweeper80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hash
Adam Tensta, Sveriges lilla egna husneger

PK-pressen hyllar honom naturligtvis, men hur står det egentligen till för Tensta, är han så hyllad han hoppas på?

Troligtvis inte; sedan har vi också hyckleriet att lägga till namnet på en utsatt stadsdel, men utbredd - relativ . fattigdom, för att söka sälja mer musik och, därvidlag, tjäna mer pengar.
Citera
2015-07-18, 23:06
Avslutad
Den här Adam Tensta.¨

Alltså vi snackar om en dubbel-morals neger som punkterar en tjejs karriär för att få lite skriverier kring sin nya skiva.

Idioterna som förser Tensta med positiv publicitet är samma människor som sänker denna Louise karriär! Inte förvånad för det är ju bara rötägg Tensta når ut till!
Citera
2015-07-18, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av triljam
Är det ok att säga mulatt eller är det oxå bannat av den självutnämnda pk-regimen?

Ja det är helt ok! Termen jämför den vita föräldern med en häst och den svarta med en åsna! (enligt wikipedia), båda halvorna blir då lika mycket kränkta - vi sätter en OK stämpel på det eller hur?

Det kan vara svårt för många att sätta sig in i hur situationen som svart är i länder där majoriteten av befolkningen är vit och samma sak gäller åt andra hållet..

Ja, jag kan säga ordet "Negerboll" när jag enbart är med vita vänner omkring mig, däremot brukar jag ej använda mig av sådana ord om någon svart är inom "höravstånd"eftersom jag vet att det finns en risk att denna personen blir kränkt (och sedan möjligtvis känner sig nedstämd för resten av dagen pga mitt agerande) bara för att jag valde att säga negerboll istället för kokosboll. Onödigt och provocerande enligt mig, året är 2015 och ej 1950.
Citera
2015-07-18, 23:12
Medlem
cyndees avatar
Tensta kommun borde protestera mot att Adam släpar deras namn i smutsen och tvinga honom att byta till Täby. Det rimmar även på big baby som vissa negrer är. #niggahplease
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in