2015-07-18, 22:53
Medlem
Ydriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Men polisen har ju sagt att allt pekar mot mord för länge sen. Och varför skulle man gömma henne om det bara är en olycka? MGM är ute och kör heltoppad en söndagkväll och kör ihjäl BO och får panik? Ja då får han ju vara så snäll och säga det då isf. För det ena brottet blir det ca 5 år och för det andra så luktar det livstid lång väg.

Om hon dött av en huvudskada typ trubbigt våld kanske det kan kan vara oklart om den uppstått pga en olycka eller om hon blivit ihjälslagen. Åklagaren måste i första hand utgå från det senare alternativet.
Medlem
hippykillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av djembelelle
Nåt speciellt som får dig att tro på en olycka?

Nej, men sanningen brukar ofta ligga någonstans mellan det enklaste och det som spekuleras på Flashback.

Olycka med panik och dåligt omdöme kan vara lika bra anledning som mord och våldtäkt om än inte bättre
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Förhörsledarna får väl säga som dom gjorde till Anders Eklund
”det kan ju finnas förmildrande omständigheter” då började han att prata – om jag minns rätt.

Här något uppfräschad : http://gfx.aftonbladet-cdn.se/image/19627454/385/normal/dbd8392717e36/eklund4.jpg
Det du citerar har inte jag skrivit. "Senast redigerad av scheele Idag kl. 22:32."
2015-07-18, 22:55
Medlem
Jag hoppas inte han döms på indicier som i fallet med Christine Schürrer. Jag är till 95% säker att det var hon, men det fanns ingen tekniskt bevisning som knöt henne till mordplatsen. Mamman ska ha återkallat "en kvinna" och det är klarlagt att Christine Schürrer var i Arboga den aktuella kvällen. Men det skaver ändå, 5%, kanske inte var hon?
2015-07-18, 22:56
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Det kan tänkas att den som körde på Lisa inte har fått frågan ännu.
Iofs, bra att helgardera. Men polisen har ju sagt att allt pekar mot MGM så man kan ju börja där. För mig är det jäkligt långsökt med en olycka ivf. Men skulle MGM komma på en sådan teori så får man ju se om det kan stämma givetvis. Kommer inte att hjälpa honom på traven dock.
2015-07-18, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noningra
Pratas det om en -99:a Peugeot Partner? Hur het är den som inbyte?!
Inget konstigt alls om en handlare inte ville ha den.

Hörde "rykte" att det var en BMW X3 eller X5 som AJ försökte sälja eller byta in i Skövde, men när det inte gick så åkte han till Götene... Och att firman Åkessons bil då ringde till polisen, och att bilen skulle varit urtvättad med klorid.
Men som sagt bara rykten....
2015-07-18, 22:57
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Förhörsledarna får väl säga som dom gjorde till Anders Eklund
”det kan ju finnas förmildrande omständigheter” då började han att prata – om jag minns rätt.

Här något uppfräschad : http://gfx.aftonbladet-cdn.se/image/19627454/385/normal/dbd8392717e36/eklund4.jpg

Jaha , inte visste jag att man hade Halloweenfirande på fängelset . Vem ska han föreställa tro ?? Snygg sminkning har han i alla fall . Skämt å sido . Precis så där ska alla våldtäktmän se ut .
Precis vad ett sånt jävla arsle förtjänar . Bra bild , kanske man kan visa den för MGM så att han får en morot att erkänna snabbare .
2015-07-18, 22:58
Medlem
djembelelles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hippykiller
Nej, men sanningen brukar ofta ligga någonstans mellan det enklaste och det som spekuleras på Flashback.

Olycka med panik och dåligt omdöme kan vara lika bra anledning som mord och våldtäkt om än inte bättre
Om en olycka ligger mellan det som diskuteras här och det enklaste, vad är då det enklaste, om det som diskuteras här är mord?
2015-07-18, 23:00
Medlem
djembelelles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pendal
Hörde "rykte" att det var en BMW X3 eller X5 som AJ försökte sälja eller byta in i Skövde, men när det inte gick så åkte han till Götene... Och att firman Åkessons bil då ringde till polisen, och att bilen skulle varit urtvättad med klorid.
Men som sagt bara rykten....
nej nu rör du allt till det...
2015-07-18, 23:02
Medlem
Ydriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Det var INTE en olycka, läs här vad polisen sagt:

http://www.expressen.se/gt/polisen-bekraftar-har-hittades-lisa-holm/

Enligt Lars Johansson har polisen nu också fått en preliminär obduktionsrapport som visar vilka skador Lisa Holm avled av.
– Vi har fått en preliminär uppgift om dödsorsaken. Vi väntar fortfarande på det slutgiltiga obduktionsprotokollet, men hon har avlidit av något som någon annan har gjort mot henne. Exakt vilken dödsorsak det handlar om vill jag inte uppge, säger Lars Johansson.

De säger bara att hon har avlidit av något som någon annan har gjort mot henne samt att de inte vill uppge någon dödsorsak. Inte att hon är mördad.

Vilken random rattfyllo som helst kan ha kört på henne om hon är ute på vägen och letar efter handsken som hon kan ha tappat redan på morgonen i ladan utan att märka det.
2015-07-18, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av djembelelle
nej nu rör du allt till det...
ja det var nog lika bra ☺☺
2015-07-18, 23:04
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ydrik
De säger bara att hon har avlidit av något som någon annan har gjort mot henne samt att de inte vill uppge någon dödsorsak. Inte att hon är mördad.

Vilken random rattfyllo som helst kan ha kört på henne om hon är ute på vägen och letar efter handsken som hon kan ha tappat redan på morgonen i ladan utan att märka det.

Random rattfyllo blir inte häktad på sannolika skäl misstänkt för mord.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in