2015-07-18, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Om det stämmer att trion åt pizza söndag kväll så kan det i någon mån indikera att de av någon anledning inte hade tid, lust eller ork att tillaga något i det egna köket, eller en kombination av alla tre anledningar.

Vem brukade laga mat i hushållet? Vad jag känner till så sägs det att den äldre brodern vid något tillfälle lagade mat, han kunde kanske inte göra det den där söndagen och då körde hans fru och den yngre brodern och handlade pizza åt dem alla tre.

Tror du är inne på nåt riktigt viktigt spår här OY.
2015-07-18, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MAJSY
Sms hade nått de anhöriga, (pappan?) Fanns det behov att ladda telefonen? Det var väl bara och köra och fixa det hemma. Behövde hon skicka fler sms eller ringa under färden hem?
Ja, kan du svara på den frågan själv, hur tänkte Lisa?
2015-07-18, 21:13
Medlem
couguars avatar
Spaningsledaren: "Vi har hittat Lisas hjälm"

http://www.expressen.se/nyheter/spaningsledaren-vi-har-hittat-lisas-hjalm/
2015-07-18, 21:14
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boidis12
Men ursäkta en dum fråga . Finns det inga eluttag inne på cafeét ?? Hon har väl haft hela dan på sig att ladda mobilen . Risken att hon går in i ladan för att ladda mobilen ser jag som ganska liten . Sen undrar jag om det finns nån dörr mellan ladan och det tidigare mjölkrummet med tanke på att det byggs en spannmålstork där inne . Däremot finns det ju många dörrar på själva mjölkrummet . Antagligen så är det låst dit om det används som slakteri och det fanns ju uppgifter om det var kontor där också . Att det dröjer så pass länge till hon sms:ar föräldrarna beror väl på att hon messar nån annan eller ringer till nån kompis efter jobbet . Tonåringar knappar ju på sina mobiler hela tiden ...

Citat:
Lisa brydde sig inte om att ha mobilen på laddning under dagen när hon jobbade, men när hon slutade var det dags att fixa med laddning så att hon kunde känna sig säker vid ett eventuellt motorstopp. Det ligger helt i linje med tonårsbrudars månande om sina mobiltelefoner 24/7.
Handen på hjärtat, visst är det bara jag som aldrig har lämnat en plats där det går att ladda mobilen utan att den är laddad? Man glömmer att sätta den på laddning, eller sätter inte i laddaren ordentligt.
2015-07-18, 21:17
Medlem
Citat:
Om det stämmer att trion åt pizza söndag kväll så kan det i någon mån indikera att de av någon anledning inte hade tid, lust eller ork att tillaga något i det egna köket, eller en kombination av alla tre anledningar.

Vem brukade laga mat i hushållet? Vad jag känner till så sägs det att den äldre brodern vid något tillfälle lagade mat, han kunde kanske inte göra det den där söndagen och då körde hans fru och den yngre brodern och handlade pizza åt dem alla tre.
Det blev kanske köpepizza för att de saknade rent mjöl i påsen?
Medlem
Citat:
Men ursäkta en dum fråga . Finns det inga eluttag inne på cafeét ?? Hon har väl haft hela dan på sig att ladda mobilen . Risken att hon går in i ladan för att ladda mobilen ser jag som ganska liten . Sen undrar jag om det finns nån dörr mellan ladan och det tidigare mjölkrummet med tanke på att det byggs en spannmålstork där inne . Däremot finns det ju många dörrar på själva mjölkrummet . Antagligen så är det låst dit om det används som slakteri och det fanns ju uppgifter om det var kontor där också . Att det dröjer så pass länge till hon sms:ar föräldrarna beror väl på att hon messar nån annan eller ringer till nån kompis efter jobbet . Tonåringar knappar ju på sina mobiler hela tiden ...
Visst finns det el i fiken, men mycket att göra lite rädd för chefen, glömde bort ladda, finns många teorier om laddning,
Har du aldrig glömt ladda din telen
Risk att hon går in själv, nej, men hon blev kanske erbjuden hjälp av någon som kunde lokalen
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gormer
Tror du mer på Spanjoren som försvann och ingen vet något om
Vad är det för spanjor...jag googlade runt för några veckor sedan och hittade en amatör wannabe fotograf som fotograferat modeller i kinnekulle området. Reagerade på att fotona var ganska sexistiska och mer åt porr än konst. Naken överdel och strumpor typ. Han lade upp bilder på ett forum där andra medlemmar kommentade. Och någon kommenterade negativt om nakenheten. Jag fick en känsla av en fotograf som använder det till att ragga brudar.
2015-07-18, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Konstigt att kommentaren dök upp idag, tre timmar före GT:s artikel, om beslaget skedde flera veckor sedan.

Okej, håller ej med Anteckna vad vi tror och kolla sen i FUP om rätt svar Jag är satsar på att polisen kollat det för länge sen, dvs begärt ut filmen för länge sen. MGM har säkert sagt att de varit där i förhör och då är det väl normalt att polisen kollade då upp det då i samband med att man fick infon. Det är inte helt ovanligt att det tar ett tag för uppgifter att spridas/läckas från utredningen osv. Vad polisen gör får vi alltså inte reda på samma dag i de flesta fall

Om det skulle vara någon anställd som läckt så kanske den anställde inte ens fick veta att filmen begärts ut, förrän långt efter att polisen begärt ut filmen av ansvarig/ägare osv
2015-07-18, 21:20
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Handen på hjärtat, visst är det bara jag som aldrig har lämnat en plats där det går att ladda mobilen utan att den är laddad? Man glömmer att sätta den på laddning, eller sätter inte i laddaren ordentligt.

Med handen på hjärtat så tror jag inte att du är en tonårsbrud, snarare en gammal kärring, och sådana brukar glömma saker och ting, tonårsbrudar glömmer knappast att säkerställa åtkomst till sociala medier 24/7.

Hur som helst, Lisa fick iväg ett sms till sin pappa, det fanns ingen känd eller uppenbar anledning att lägga tid på att ladda mobiltelefonen som hon ändå inte kunde använda under färden.
2015-07-18, 21:20
Medlem
Citat:
Det jag tycker ni missar med hela lisa laddade grejen är att varför lämna nycklarna i mopeden och påsen om hon ska gå och ladda ?
2015-07-18, 21:22
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Jag vet att veterinärer har använt kloroform
för att slöa ned halvvilda katter för avlivning.
Då är cancerrisken utan betydelse.
För katterna, ja. Inte nödvändigtvis för veterinärerna. Rent allmänt gäller att kloroform är ett ämne som nuförtiden används mycket sällan utanför laboratoriemiljön eller den kemiska industrins produktionsmiljö, och sannolikheten för att det skulle ha använts i det här fallet i princip epsilon.
2015-07-18, 21:23
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eltonovan
Det jag tycker ni missar med hela lisa laddade grejen är att varför lämna nycklarna i mopeden och påsen om hon ska gå och ladda ?
För att hon var på landet, moppen var gömd bakom ett kafé och hon skulle bara gå och ladda.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in