2015-07-18, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gormer
Kan det va så att när telefonen dog efter sms:et. Lisa försökte starta om men misslyckades,gärningsmannen kom fram och kanske bara ville prata och testa av hur hon reagerade på en sexinvig.
Han kanske erbjöd ström för laddning i ladan Lisa följde med GM gjorde nya närmanden en liten fajt uppstod handsken tappades och där gick det som det gick,allt gick åt helvete
Tjejer i den åldern brukar ha järnkoll på sina telefoner. Så att den skulle få strömtorsk och dö av den anledningen tror jag inte på.
2015-07-18, 21:06
Moderator
OYs avatar
Om det stämmer att trion åt pizza söndag kväll så kan det i någon mån indikera att de av någon anledning inte hade tid, lust eller ork att tillaga något i det egna köket, eller en kombination av alla tre anledningar.

Vem brukade laga mat i hushållet? Vad jag känner till så sägs det att den äldre brodern vid något tillfälle lagade mat, han kunde kanske inte göra det den där söndagen och då körde hans fru och den yngre brodern och handlade pizza åt dem alla tre.
2015-07-18, 21:07
Medlem
kicki.swedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Kloroform är en bevisad cancerogen för råttor och möss och en misstänkt cancerogen för människor och använde sedan länge varken till sövning av människor eller djur

Vet inte hur det är idag, men för 20 år sedan kunde man i alla fall fortfarande köpa Eter för att använda till att tvätta svårläkta fula bensår med. Finns nog en del kvar i ladugårdar och hem....
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
För säkerhets skull, eller så ville hon ringa någon.
Precis,säkerhet vid motorstopp mm
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Ja inte fan tror jag att GM var ute efter att spela fia med knuff iaf. Men se det helt hypotetiskt då om du inte tror på ett våldtäktsmotiv. Min fråga var hur många procent av alla våldtäktsmord begås av okända gärningsmän?

Nu går det ju inte så lång tid mellan att vi i någon av kvällstidningarna kan läsa om att en kvinna blivit utsatt för överfallsvåldtäkt. Signalementen är ofta diffusa – men aldrig att jag kan minnas att kvinnan sagt sig känna igen GM.

Nu kan ju hävdas att dessa våldtäkter / våldtäktsförsök inte slutat med mord – men det tror jag inte var avsikten här heller.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
http://www.apg29.nu/index.php?sida=kommentarer&u=4428

Kommentaren kom idag kl 14:15, tre timmar innan GT:s artikel. Jag vet inte vad det har för betydelse för beräkning av tidpunkten för polisens beslag, men det kan knappast ha varit länge sedan. Undrar varför personalen inte har hört av sig tidigare, eller har polisen bara dröjt med att följa upp tipset? Det är inget som stöder åtalet, precis.

1) Det kan väl ha gjorts för flera veckor sedan?
2) Även om de är med på filmen så har de väl ändå ej alibi för aktuell "rov-tidpunkt", så filmen gör väl varken till eller från ut alibisynpunkt.
Senast redigerad av ulvan 2015-07-18 kl. 21:10.
2015-07-18, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CoreDump
Tjejer i den åldern brukar ha järnkoll på sina telefoner. Så att den skulle få strömtorsk och dö av den anledningen tror jag inte på.

Sms hade nått de anhöriga, (pappan?) Fanns det behov att ladda telefonen? Det var väl bara och köra och fixa det hemma. Behövde hon skicka fler sms eller ringa under färden hem?
2015-07-18, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dripatologi
Om mot förmodan kloroform användes så var säkert cancerogena bieffekter utan relevans ifrån GM synsätt

Jag tror inte heller på kloroform i det här fallet.
2015-07-18, 21:10
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ulvan
1) Den kan väl ha gjorts för flera veckor sedan?
2) Även om de är med på filmen så har de väl ändå ej alibi för aktuell "rov-tidpunkt", så filmen gör väl varken till eller från ut alibisynpunkt.
Konstigt att kommentaren dök upp idag, tre timmar före GT:s artikel, om beslaget skedde flera veckor sedan.
2015-07-18, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CoreDump
Nu var visst batteriet inte i bästa kondition har det sagt i början av tråden
Hon kanske missbedömde hur mycket ström som fanns kvar
2015-07-18, 21:11
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BokmakareF
Det är fler som varit inne på att hon besökte ladan. Det här tycker jag verkar rimligt, utifrån att hon lovat att höra av sej när hon startar. Det förklarar varför sms:et dröjer ända till 18.23 och det kan vara förklaringen till att mobilen säger tack och hej kl 18.30. Hon laddade ju bara en kort stund...

Men ursäkta en dum fråga . Finns det inga eluttag inne på cafeét ?? Hon har väl haft hela dan på sig att ladda mobilen . Risken att hon går in i ladan för att ladda mobilen ser jag som ganska liten . Sen undrar jag om det finns nån dörr mellan ladan och det tidigare mjölkrummet med tanke på att det byggs en spannmålstork där inne . Däremot finns det ju många dörrar på själva mjölkrummet . Antagligen så är det låst dit om det används som slakteri och det fanns ju uppgifter om det var kontor där också . Att det dröjer så pass länge till hon sms:ar föräldrarna beror väl på att hon messar nån annan eller ringer till nån kompis efter jobbet . Tonåringar knappar ju på sina mobiler hela tiden ...
2015-07-18, 21:11
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gormer
Precis,säkerhet vid motorstopp mm

Lisa brydde sig inte om att ha mobilen på laddning under dagen när hon jobbade, men när hon slutade var det dags att fixa med laddning så att hon kunde känna sig säker vid ett eventuellt motorstopp. Det ligger helt i linje med tonårsbrudars månande om sina mobiltelefoner 24/7.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in