2015-07-18, 20:07
Medlem
angladotters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dripatologi
Det gav GM tid, då beräknades BO hem ca kl 19.30 samt allt verkade ok för familjen
Det förutsätter att GM visste att Lisa skulle åka direkt hem efter jobbet, hur lång tid det skulle ta och att familjen väntade henne vid en viss tid, vilket jag finner ganska osannolikt.
2015-07-18, 20:12
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Varför är det intressant att få veta om litauerna brukade handla pizza? Vi har nyss fått veta att flickmördare absolut kan handla pizza i nära anslutning till ett mord. Informationen fick mig att dra på smilbanden, en knockout är alltid kul att se.

Det skulle vara ännu roligare om uppgiften finns med i FUP och advokaten intet ont anande drar upp den i rättssalen, typ:

Adv: (dramatiskt) Jag frågar er - vem skulle kunna vara så kallhamrad att han åkte och köpte pizza bara en timme efter att han mördat en ung och oskyldig flicka. Vem skulle kunna göra något sånt?

Åkl: (torrt) Tja, Anders Eklund åkte och köpte pizza strax efter att han mördat den lilla flickan Engla. Jag vet inte om det besvarar advokatens fråga. Om den nu inte var retorisk vill säga.

Tyvärr lär vi inte få se/höra något sånt i en svensk rättssal.

Seriöst så är jag inte särskilt intresserad av "pizzagate". Den bevisar om den är sann egentligen inte någonting åt något håll.
2015-07-18, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av angladotter
Det förutsätter att GM visste att Lisa skulle åka direkt hem efter jobbet, hur lång tid det skulle ta och att familjen väntade henne vid en viss tid, vilket jag finner ganska osannolikt.

Han kan ha bjudit ut henne och hon kan ha svarat att hon inte kan då hon måste hem och äta middag med sina föräldrar eller liknande.

Annars tror jag inte att det första en kille tänker på att tjejen ska hem till föräldrarna. Nu var Lisa "bara" 17, men GM kanske trodde att hon var lite äldre och bodde ensam.
2015-07-18, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ulvan
Är eventuell övervakningskamera ur bruk så kan man ju alltid fråga personalen konstiga frågor så de minns en och kan ge alibi

Långsökt hypotes (och inte så trolig) men tänk om lillebrorsan åkte och handlade med en polare som bar keps och som har samma kroppsbyggnad som MGM och att de i efterhand påstår är polaren var MGM (storebror). Hoppas eventuella vittnen i sådana fall har koll på vem de har sett. Om man har sett den ena brodern kanske man tror att man sett den andra också...men att man inte såg så bra eftersom han bar keps.
Tänkte kanske varken alibi, kamera el keps... Möjligen hungrig efter illdåd?
2015-07-18, 20:13
Moderator
OYs avatar
De misstänkta var enligt vittnen ofta och handlade i butiken där de köpte pizzor, det talar för att de inte var luspanka och inte särskilt priskänsliga. Rånmotiv går helt bort för min del, även inbrottshypotesen. Om någon av bröderna är gärningspersonen så kan jag tänka mig att det handlar om ett sexuellt motiv.
2015-07-18, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M.Marple
Som jag skrivit tidigare. Det skulle vara intressant att få veta om dom BRUKADE handla pizza. Eller var det kanske bara sommarens första inköp som råkade infalla just SAMMA dag? Naturligtvis så är man medveten om att det finns en övervakningskamera på den lokala mataffären. Något som med största sannolikhet inte finns på en eventuell lokal pizzeria, kvalitetsskillnaden (i smak) till trots.

1) Ev väldigt slipat sätt försöka skaffa "alibi? MEN: hur troligt är det att frun nästan i realtid jfrt med
troliga tidpunkten för brottet medvetet "hjälper" till att skaffa alibi? Måste hon inte isf redan då
ganska väl veta vad som inträffat?
2) Det saknar väl inte intresse få klarlagt vilka två som köpte pizza? Och vid den tidpunkten? Kan
inte den ursprunglige uppgiftslämnaren mfl lämna klarare besked? Eller kan yppandeförbudet
hindra bekräftelse?
3) Kan fö frigivningen av de bägge först häktade vara taktiskt betingat?

Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Jag tror nog både och, vittnesmål och toppat med teknisk bevisning som landat. Mobilspårning kan både friat och fällt i sammanhanget. Misstankar verkar kvarstå och tror inte det är alltför vild gissning att länsman begärt assistans från Litauisk polis med en loppa på tanten och brodern om han väljer att åka hem. Förmodligen intill man kan avföra dem från misstankar men även kunna plocka in dem för förnyat förhör längre fram om nya tekniska bevis skulle kunna ha koppling även till dem.

1)Ber om ursäkt men vilket är den officiella benämningen på en "loppa"?
2)Vet ngn ngn länk till webben där man kan läsa om det?
2015-07-18, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
De misstänkta var enligt vittnen ofta och handlade i butiken där de köpte pizzor, det talar för att de inte var luspanka och inte särskilt priskänsliga. Rånmotiv går helt bort för min del, även inbrottshypotesen. Om någon av bröderna är gärningspersonen så kan jag tänka mig att det handlar om ett sexuellt motiv.

Fryst pizzor är inte dyra, tvärtom. Av tidningsartikeln framgår iofs inte att de köpte pizzor.
2015-07-18, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Ja, här har du en:

http://www.aftonbladet.se/nyheter/engla/article11392105.ab

Jag har till och med för mig att han var så pass iskall så han hade bilen utanför med
liket liggande i bakluckan.

Ja det var en. Kan du komma på en till?
2015-07-18, 20:20
Medlem
Någon i tråden som vet hur lång tid det kan ta att köra från kaféet till butiken i Källby?
2015-07-18, 20:23
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av luckybuddhaluke
Ja det var en. Kan du komma på en till?

Ett exempel sänker Emo-påståendet att inga GM gör det. Behövs inga fler exempel.
2015-07-18, 20:23
Bannlyst
5min....
2015-07-18, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Ett exempel sänker Emo-påståendet att inga GM gör det. Behövs inga fler exempel.

Nä såklart inte eftersom du inte vet fler.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in