Citat:
Ursprungligen postat av
XeniaOnatopp
Här sitter en spiksoppskokare och pillar på en snusdosa.
http://www.expressen.se/tv/nyheter/inrikes/leif-gw-inte-komfortabel-med-lisa-holm-fallet/. Han borde väl veta bättre, eller?

Nåja, LGWP:s värde som allmänt orakel har stötts och blötts i både den här och andra trådar. Det enda han har att komma med i nuläget är allmänna funderingar - det är uppenbart att han inte har några hemliga kanaler in i den här utredningen.
Notera att professorn inte för fram några alternativa teorier. Helt enkelt av samma skäl som jag: Det finns inget speciellt som pekar åt något annat håll, i varje fall inte som vi känner till. Han binder sig inte för något i nuläget, men hans huvudoro gäller uppenbart bevisningens styrka. Den oron delar jag tills den dag jag får veta vad bevisningen är. Det är fullständigt självklart och kräver ingen polisprofessor att inse att i ett spaningsmord av den här typen är risken alltid uppenbar att man inte får fram bevisning som är så stark att det går att nå hela vägen fram till fällande dom om den misstänkte nekar. Det är naturligtvis inte samma sak som att aktier för alternativa teorier stiger. Alternativa GM tänker jag för min del inte slösa tid på att fantisera och spekulera om förrän den dag något med substans kommer fram eller att förundersökningen verkligen visar på luckor som ger ett seriöst utrymme för att någon helt annan person, helt oberoende av litauerna, har utfört dådet.