2015-07-18, 19:00
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boidis12
Ny länk till vad som precis nyss kom på expressens hemsida
http://www.expressen.se/gt/broderna-kan-ha-fangats-pa-film/
Faan , jag börjar ju bli riktigt slängd på det här jag också .
Ja om de uppgifterna stämmer så har vi ju då förklaringen till att kroppen inte gömdes längre bort. På den korta tiden så hinner man ju bara med våldtäkt, mord och att gömma kroppen i närheten. Och sen när pådraget kom igång så var det för sent och BOs tillhörigheter spreds ut i ren panik. Rätt man sitter.
2015-07-18, 19:00
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Här sitter en spiksoppskokare och pillar på en snusdosa. http://www.expressen.se/tv/nyheter/inrikes/leif-gw-inte-komfortabel-med-lisa-holm-fallet/. Han borde väl veta bättre, eller?

Nåja, LGWP:s värde som allmänt orakel har stötts och blötts i både den här och andra trådar. Det enda han har att komma med i nuläget är allmänna funderingar - det är uppenbart att han inte har några hemliga kanaler in i den här utredningen.

Notera att professorn inte för fram några alternativa teorier. Helt enkelt av samma skäl som jag: Det finns inget speciellt som pekar åt något annat håll, i varje fall inte som vi känner till. Han binder sig inte för något i nuläget, men hans huvudoro gäller uppenbart bevisningens styrka. Den oron delar jag tills den dag jag får veta vad bevisningen är. Det är fullständigt självklart och kräver ingen polisprofessor att inse att i ett spaningsmord av den här typen är risken alltid uppenbar att man inte får fram bevisning som är så stark att det går att nå hela vägen fram till fällande dom om den misstänkte nekar. Det är naturligtvis inte samma sak som att aktier för alternativa teorier stiger. Alternativa GM tänker jag för min del inte slösa tid på att fantisera och spekulera om förrän den dag något med substans kommer fram eller att förundersökningen verkligen visar på luckor som ger ett seriöst utrymme för att någon helt annan person, helt oberoende av litauerna, har utfört dådet.
2015-07-18, 19:02
Medlem
SleepaZs avatar
Vi vet ju forfarande inte vilken tid flickan dog. Blir ju svårt att spekulera kring om de hann köpa pizza etc. Kan ju ha drogat henne, lagt henne i bagaget, och sedan åkt och handlat för att fixa alibi.
Polisen bör ju tagit detta i beaktande i sin utredning.
2015-07-18, 19:02
Medlem
angladotters avatar
Citat:
Nja, en byggbod är inte Fort Knox. Den kan mycket väl ha varit olåst.
Och om låset är av äldre modell, vilket man väl kan tänka sig på en gammal arbetsbod, så kan dörren sedan ha låsts avsiktligt (med ett tryck på den lilla "låsspärrsknappen") eller gått i lås när dörren slogs igen.
2015-07-18, 19:03
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Le Grand Maître
Åh herregud alltså.
Är det alltså det enda de har på balterna?
- "polisiär intuition" ...

"Då är det en polisiär intuition som gör att ett visst beteende, ett sätt att vara, samt att de uppgifterna som kommer in till oss, gör de här personerna intressanta."

Vad är det för fel på dej?
Oavsett tidningsartiklar där åklagaren uttalar sig så framhärdar du i dina fåfänga försök att skapa alternativa scenarion.
Du lugnade ner dig lite i tråden efter att Hamilkar ifrågasatte din trovärdighet med tanke på ditt dåliga track record...
2015-07-18, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Då borde mördaren vara rätt korkad som inte tvingar henne att skriva att -Jag blir något sen istället och inte -Jag åker nu som skrevs. Han borde väl vilja få mer tid till att utföra det han tänkt?
Hen behövde inte mer tid, de skulle handla pizza kl 19.30
2015-07-18, 19:06
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Jag frågar igen: Har du något belägg för att unga kvinnor oftare mördas av personer de är obekanta med än personer de är bekanta med?
Men du som är glad i statistik kanske kan svara på den här frågan? Hur många procent av alla våldtäktsmord begås av okända? Våldtäktsmord är väldigt ovanliga så det är ju svårt att få fram någon tillförlitlig statistik men gissningsvis så begås majoriteten av de av helt okända gärningsmän.
2015-07-18, 19:07
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dripatologi
Du tror väl en seriemördare som "råkade" ha vägarna förbi, frågade efter nycklar till byggbod på Martorpsgård för att dumpa lik?
Vem sa att en seriemördare mördade Lisa? Du tror väl inte att byggboden är en filial till Fort Knox?
Citat:
Nja, en byggbod är inte Fort Knox. Den kan mycket väl ha varit olåst.
Medlem
Märkligt överhuvudtaget varför han skulle befinna sig vid caféet en dag då han inte jobbar om det nu inte är så att han faktiskt var inne och tog en fika mot slutet av dagen. Körde han dit? Begick brottet, lade Lisa i bagaget, körde henne till ett förrådsutrymme, åkte hem och hämtade upp frun och brodern? Hustrun kanske ringde och frågade var han höll hus, de var hungriga, så han fick lägga på ett kol. Ja, sen iväg till Handlarn för att köpa pizza. Hur kallsinnigt är inte det? Dock inte omöjligt om man utgår från att det finns starka tekniska bevis.
Medlem
Tamborinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Ja om de uppgifterna stämmer så har vi ju då förklaringen till att kroppen inte gömdes längre bort. På den korta tiden så hinner man ju bara med våldtäkt, mord och att gömma kroppen i närheten. Och sen när pådraget kom igång så var det för sent och BOs tillhörigheter spreds ut i ren panik. Rätt man sitter.

Helt Klockrent , 100% .
2015-07-18, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Jag tror nog både och, vittnesmål och toppat med teknisk bevisning som landat. Mobilspårning kan både friat och fällt i sammanhanget. Misstankar verkar kvarstå och tror inte det är alltför vild gissning att länsman begärt assistans från Litauisk polis med en loppa på tanten och brodern om han väljer att åka hem. Förmodligen intill man kan avföra dem från misstankar men även kunna plocka in dem för förnyat förhör längre fram om nya tekniska bevis skulle kunna ha koppling även till dem.

1)Ber om ursäkt men vilket är den officiella benämningen på en "loppa"?
2)Vet ngn ngn länk till webben där man kan läsa om det?

Kan frigivningen av de bägge först häktade vara taktiskt betingat?
Senast redigerad av dnaems 2015-07-18 kl. 19:50.
2015-07-18, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland

Är din slutledningsförmåga något du tränat upp eller var du född med den? Vissa har problem med hönan och ägget men det har inte du bevisligen

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in