Citat:
Är du här för att diskutera Hagamannen eller för att gnälla på andra postare? Håll dig till ämnet och sluta fylla tråden med personliga vendettor.
On topic så var det en bra artikel, den där norska möjligheten att plussa på fem år om återfallsrisken är hög låter väldigt bra i mitt tycke.
On topic så var det en bra artikel, den där norska möjligheten att plussa på fem år om återfallsrisken är hög låter väldigt bra i mitt tycke.
När (läs: Om) du blivit moderator för den här tråden, så står det dig fritt att leka ordningsman -inte förr och ha det jävligt klart för dig!
'Trapizo' påstod sig veta att om man kemiskt kastrerar våldtäktsmän, så kommer de att bli knivmördare istället. Eftersom jag vet att det där bara är snack från vederbörande, så bad jag om att få källa. Det kom ingen. Det kom en massa dravel istället och det ligger kvar för dig att ta del av.
Att jag ogillar tanken på att vi inom kort riskerar att se en trådskribent, tillika enl egen uppgift jur stud, fatta beslut som kan påverka folks liv samtidigt som hon är drogad, tror jag inte att jag är ensam om. Om du är oenig, så beklagar jag.
OnT:
Den norska modellen med påplussning med 5 år i taget vore förvisso ett steg i rätt riktning, men det leder inte till något åtgärdsprogram för t ex sexualbrottslingar, utan bara förvaring. Det är dessutom upplagt för ett stort mått av godtycke, liknande det vi kan se i Sverige vad gäller förvaltningsrätternas avgörande när vi talar om t ex lättnader för tvångsintagna typ permissioner o likn.
Betydligt bättre vore att kunna tvinga denna typ av förövare till att underkastas terapi och med terapi syftar jag på en palett av åtgärder.