2015-07-18, 05:14
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ulvan
Finns han kvar på ratsit.se ?

Men han kanske har fått hemlig adress hos skatteverket? Eller flyttat utomlands? Det står såhär på merinfo.se:

"Observera att den enda möjligheten att ta bort uppgifter hos Merinfo.se är att se till att dessa inte är offentliga, Skatteverket är den myndighet som hanterar detta

Källa:
http://blog.merinfo.se/personuppgifter-adress/

Edit: det verkar vara ett mindre bra företag tycker jag. Läste vidare att om man märker att de har fel telefonnummer reggat så kan de inte ändra detta (man måste höra av sig till operatör) och företaget skriver också att de ej kommer att besvara mail om man mailar saker gällande fel telefon reggad hos de . Ett företag som inte besvarar mail låter ganska konstigt.

Tack för info

Ja, men vaför han tagits bort från merinfo.se nyligen det vet jag ju då fortfarande inte, han fanns ivarjefall kvar för några veckor sedan.

Hittar honom heller inte på ratsit.se
2015-07-18, 05:17
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ulvan
Finns det någon betydelse om han var nära bekant med Cafeägaren enligt dig?

Det vet jag inte, men jag tycker att det är värt att skriva sig bakom örat.
2015-07-18, 05:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Tack för info

Ja, men vaför han tagits bort från merinfo.se nyligen det vet jag ju då fortfarande inte, han fanns ivarjefall kvar för några veckor sedan.

Hittar honom heller inte på ratsit.se

Kan han ha fått en sån här (sekretessmarkering)?
https://www.skatteverket.se/privat/folkbokforing/skyddadepersonuppgifter/sekretessmarkering.4.76a43be412206334b89800022975. html

Eller sånt här (kvarskrivning)?:
https://www.skatteverket.se/privat/folkbokforing/skyddadepersonuppgifter/kvarskrivning.4.76a43be412206334b89800022961.html
Senast redigerad av ulvan 2015-07-18 kl. 05:31.
2015-07-18, 07:00
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Alternativteoretiker som söker annan lösning; mer spännande med en gammal godsägare
som GM än en av hans drängar.

Det behöver det inte tolkas som.
..Och inte står herrn ute i periferin direkt, han är i händelsernas centrum inom 30 minuter.
Men därmed med betoning att jag personligen inte ser honom som nån mördare alls. Absolut inte.
Snarare intressant personlighet - affärsman, sur och grinig, en hel del inflytande och det påtalas skumraskaffärer - lite lagom lurig för att väcka intresse förstår du.
Att sen en så slug och uträknad person tappar konceptet angående handsken är ju i sig fascinerande.
2015-07-18, 07:38
Medlem
Godsägaren ville väl visa att spaningen efter Lisas försvinnande hade inte skötts på ett tillfredsställande sätt när det låg en handske som tillhörde Lisa i anslutning till mopeden flera dagar efter försvinnandet.
Godsägaren kan ses som förtroendeingivande och hans gård ser ut att vara mycket välskött med mycket väl underhållna byggnader på säteriet. De här gästarbetarna har han nog ansett som mycket kunniga eftersom de jobbat lång tid hos honom, jag skulle tro att han är kapabel att göra en rätt bedömning gällande dem. Jag skulle tro att han är skicklig att hävda sin rätt för arealbidrag från EU, som gör att det finns resurser.
2015-07-18, 08:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
En nära vän till mig är journalist på en av sveriges två största kvällstidningar. Journalister vet ofta mycket mer än de beslutar att publicera. Ofta tidigt i utredningarna också.
Journalister måste följa politikernas agenda, att det är helt tyst om det här fallet kan ha att göra med att det anses politiskt känsligt.
Jag tror själv att någon obduktionsrapport kommer inte att släppas, fast jag hoppas att jag har fel.
Släpps inte obduktionsrapporten kommer fallet att stanna upp helt, det finns ingenting att analysera.
Senast redigerad av Fagro 2015-07-18 kl. 08:10.
2015-07-18, 08:33
Medlem
angladotters avatar
Citat:
Tack för info

Alla uppgifter finns kvar på merinfo.se och biluppgifter.se. Däremot inte på ratsit.se

http://www.merinfo.se/person/K%C3%A4llby/Nils-Gustav-Arne-J%C3%B6nsson-1936/biydc-fgjd
http://biluppgifter.se/brukare/1593384?g=1&s=merinfo
2015-07-18, 08:46
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av angladotter
Alla uppgifter finns kvar på merinfo.se och biluppgifter.se. Däremot inte på ratsit.se

http://www.merinfo.se/person/K%C3%A4llby/Nils-Gustav-Arne-J%C3%B6nsson-1936/biydc-fgjd
http://biluppgifter.se/brukare/1593384?g=1&s=merinfo

Bussigt angladotter, men den info har jag reda
Men det är AJs son, Nil* Gusta* Jönsso* (*= s,v,n ) 51år vi försöker hitta på merinfo.se etc för att ta reda på vilka fordon han äger.
Senast redigerad av Theforeigner 2015-07-18 kl. 08:49.
2015-07-18, 08:48
Medlem
angladotters avatar
Citat:
Bussigt angladotter, men den info har jag reda
Men det är AJs son, Nil* Gusta* Jönsso* (*= s,v,n ) vi försöker hitta på merinfo.se etc för att ta reda på vilka fordon han äger.
Ursäkta - jag vaknade nyss. Då gör vi ett nytt försök :-)
2015-07-18, 09:00
Medlem
Som Hamilkar citerar (fritt översatt av mig) "när vi vet hur så vet vi vem och varför"...

Jag tror att rätt GM sitter häktad nu och jag hoppas att han åker in för en mycket lång tid framöver
Män som överfaller, misshandlar och våldtar kvinnor och barn är män som hatar kvinnor
Dessa män är inte vilka som helst och att närstående i efterhand påstår att "det hade vi aldrig kunnat tro att han var kapabel till" - dom ljuger. Medvetet eller icke-medvetet

I detta fall släppte polisen först frun och jag tror att hon visste ingenting om vad som hade hänt med Lisa
För jag tror inte att GM berättar för frun om överfall och mord på en ung kvinna - och sedan förväntar sig sympati och hjälp från henne?
Därför släpptes frun ut ur häktet först

Vad gäller den yngre brodern så kan den äldre brodern MGM anförtrott sig till honom i efterhand med villkor att hålla tyst
Men lillebror vill bara åka hem till sitt land där fru och barn väntar och som han inte har träffat på x antal tid
Varför ska han vara lojal och skydda sin bror från detta fruktansvärda brott?
Så han berättar för polisen vad han vet - och denna berättelse tillsammans med teknisk bevisning kommer att fälla GM

Att MGM har en speciell syn på kvinnor kan både frun lillebror och mamma berätta om - om dom vill...

Storbonden AJ vet också vilken typ GM är, i media uttalar han sig något märkligt efter att litauerna grips och man hittar Lisa död: han säger att han är "mycket besviken om detta är sant"
Att vara besviken tyder väl på att man givit någon ett förtroende och hoppas att hen ska hålla sig i skinnet och sköta sig?

Jag tror att frun och lillebror har berättat mycket om MGM till polisen - och det har dom gjort med all rätt för det finns ingen anledning att skydda mördaren

GM har skrämt Lisa till tystnad och det behöver inte vara svårt.
Kanske hotar hon vid något tillfälle med att när hennes pappa får reda på vad hon blivit utsatt för - då kommer det att bli synd om honom...
Då inser GM att han måste göra sig av med henne annars åker han dit för våldtäkt
2015-07-18, 09:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ATLAS64
Nej vem har sagt att det är olagligt ? men om MSG bil skulle som du uttrycker dig bli tvättad i 100 L klorin så skulle det säker väckts extra misstanke !

Javisst. Men tror du inte att polisen redan så smått har misstankar mot mannen? Han sitter ju ändå häktad på sannolika skäl för mord...
Annat vore det om någon annan i byn blev påkommen med en bil som luktar badhus.
2015-07-18, 09:12
Medlem
angladotters avatar
Den enda 51-åriga NGJ jag kan hitta är enligt Lexbase bosatt i utlandet.
https://lexbase.se/personsok?Search%5Bname%5D=Nils+GUSTAV&Search%5Bsu rname%5D=J%C3%B6nsson&Person_page=2
(Men det har kanske också redan nämnts i tråden. Jag har tyvärr inte haft möjlighet att följa tråden mer än sporadiskt senaste dagarna så jag har troligen missat en del...)

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in