2015-07-18, 00:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Jag tror de är misstänkta, och jag tror de kan dömas för brott. Men ingen kan vara övertygad om att NB döms till livstid om nuvarande misstankegrad sänks.
Det har du rätt i! Ingen kan vara 100% säker redan nu om vad han döms till (om man inte har en tidsmaskin). Och detta oavsett vilken misstankegrad som föreligger, eftersom utredningen är pågående kan mycket ändras. Känns som extra svårt att "gissa" på utfall också, då vi knappt har någon information. Jag skulle gärna vilja veta vad brodern och frun har sagt i förhören.
2015-07-18, 00:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Försökte sammanställa det som kan ses som besvärande för MGM.

1. Suttit häktad på sannolika skäl över en månad.
2. Brorsan och frugan sticker hem till Litauen med svansen mellan benen och kniper käft.
3. Inte ens den tidigare så pratglada morsan säger ett dyft.
4. Brorsan och frugan vittnar till nackdel för MGM.
5. Råkar själv "hitta" handsken i ladan.
6. Uppehöll sig på Martorp utan godtagbar anledning.
7. Uppträder aggressivt mot MPS och grips strax innan kroppen hittas.
8. Motsätter sig gripande.
9. En hel del fynd från BO görs i närheten av MGMs bostad.
10. Advokaten påstår att bevis kan vara planterade. (foliehattvarning)
11. Är väl förtrogen med både området vid kafeet och fyndplatsen.
12. Polisen säger att allt pekar mot MGM.
13. Polisen säger att allt pekar mot mord.
14. AJ har sett MGM stryka omkring vid kafeet på söndag eftermiddag. (obekräftad)
15. Mikropartiklar från MGM hittade på BO. (obekräftad)
1. MGM har tagit på sig skulden
2. För att MGM har tagit på sig skulden
3. På grund av att MGM har tagit på sig skulden
4.För att dom backar upp honom när han tar på sej skulden
5.för att han tar på sej skulden
6.?
7. för att GM behövde skyddas, fokus sattes på dom
8. För att skydda GM, och verka trovärdig
9.planterat
10.?
11.Aa
12. Ja men det räcker inte att någon erkänner. Bevis?
13. Ja men hur och av vem? Mord? Dråp
14.?
15.planterat?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ulvan
Jag tolkar det som om de redan har undersökt AJs bil! De har nog kollat många bilar i området eftersom det är möjligt att LH transporterades i bil... Bilar som ej funnits på plats när polisen velat undersöka de har de väl försökt att leta reda på då de bör undersökas för att kunna avfärda att LH transporterades just i den bilen osv. Inget konstigt som jag ser det- är väl bara bra att polisen är noggrann
Stämmer det att folk i AJ närhet mördats tidigare eller är det hittepå
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ulvan
Jag tolkar det som om de redan har undersökt AJs bil! De har nog kollat många bilar i området eftersom det är möjligt att LH transporterades i bil... Bilar som ej funnits på plats när polisen velat undersöka de har de väl försökt att leta reda på då de bör undersökas för att kunna avfärda att LH transporterades just i den bilen osv. Inget konstigt som jag ser det- är väl bara bra att polisen är noggrann

Men så är det ju inte om de inte undersöker alla bilar på samma sätt - vilket var just min poäng.
2015-07-18, 00:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noningra
Jag tror det säger så pass mycket att offret inte såg ut att ligga i en törnrosasömn i alla fall...

Nej det vet vi inte alls.
2015-07-18, 00:25
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Det enda som har sagts är att han fortfarande är misstänkt. Att han skulle vara misstänkt för något annat brott än mord har inte sagts.

Men, frågan är hur du kan vara övertygad om NB:s skuld när det räcker med att polisen inte hittar spår i bilen för att misstankegraden sannolikt ska sänkas?
Räcker inte punkterna jag räknade upp innan eller? Mikropartiklar på kroppen är bra mycket bättre än i bilen. Sen utöver det så kan man gissa sig till en hel del redan hur förhören med de tre häktade har gått. Men det finns redan så mycket spekulationer i tråden så jag struntar i det. Men vi får se vad för alternativa teorier försvaret kommer med nu vid nästa omhäktning. Förresten, vid ungefär den här tidpunkten så brukar MGM byta till en sk stjärnadvokat när man riskerar livstid. Jag hoppas ju iofs att han behåller den nuvarande advokaten för hon verkar ju inte vara helt "stabil".
2015-07-18, 00:28
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Räcker inte punkterna jag räknade upp innan eller? Mikropartiklar på kroppen är bra mycket bättre än i bilen. Sen utöver det så kan man gissa sig till en hel del redan hur förhören med de tre häktade har gått. Men det finns redan så mycket spekulationer i tråden så jag struntar i det. Men vi får se vad för alternativa teorier försvaret kommer med nu vid nästa omhäktning. Förresten, vid ungefär den här tidpunkten så brukar MGM byta till en sk stjärnadvokat när man riskerar livstid. Jag hoppas ju iofs att han behåller den nuvarande advokaten för hon verkar ju inte vara helt "stabil".
Nej, de räcker inte, för han måste ha haft en bil. Du hoppas att en instabil advokat avgör skuldfrågan, vilket ökar risken för att en oskyldig döms. Jag delar inte den uppfattningen.
2015-07-18, 00:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av April62
Om de inte anses kunna försvåra utredning eller återgå till brottslig verksamhet finns det ingen anledning till att de ska vara häktade. Utan då får de betala sitt uppehälle själva i avvaktan på ev. rättegång.

Då kanske det i alla fall blir billigare slutnota oavsett hur finalen ser ut. Win-win-situation både för broder och fru och skattebetalare

PS tack för bra förklaring gällande när det inte finns anledning till att de ska vara häktade
2015-07-18, 00:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Verkar så:

— Analys av provsvar tar tid, säger Lars Johansson, som i övrigt säger att utredningen går bra, och att polisen utgår från att den 35-årige man som sitter häktad också är skyldig till mordet på 17-åriga Lisa Holm
— Det är svårt att säga om det kan vara klart för åtal den 28 juli, säger Lars Johansson.

— Väntan på provsvar kan ta flera månader, och det är troligt att det blir ännu en omhäktningsförhandling.

I nuläget arbetar sex poliser med mordutredningen.

http://www.skaraborgslanstidning.se/article/400-forhor-om-lisa-holm/

6 personer kanske man kan tycka är lite snålt tilltaget, men det behövs väl helt enkelt
inte flera. Man vet man har och att det är tungt som fan och att det är en försvinnande
liten möjlighet att man skulle kommit alldeles fel på det.
Tyngre lär det bli i bevisväg framöver när bara alla provsvaren är helt klara.

Ja, de få som envisas med att misstänkliggöra pappan på inga som helst konkreta grunder
borde kanske ta och tagga ner lite med det.

6 Pers? Skämt?
2015-07-18, 00:35
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nybromannen
6 Pers? Skämt?
Ja, det måste det vara. Det räcker med en man för att förundersökningen ska fortskrida och den häktade ska förbli i häktet.
2015-07-18, 00:36
Bannlyst
Den yngre verkar ha jobbat i Sverige i sex år och planerade att återvända (GT/EXP)
-Någon som vet hur länge den äldre brodern jobbat i Sverige?
-Samt mer om den Wv Sharan de har tex regnummer?

Citat:
Ursprungligen postat av Kokaboy
En journalist har sagt ordagrant till mig "man kan vara styckad, men det här är värre!" Hur man ska tolka det vet inte jag.
Den bäste att svara på frågan är nog rimligen den som gett dig uppgiften? Den som säger något sådant förefaller nog snarare vilja väcka uppmärksamhet än att komma med klargörande fakta i frågan, eller har du data som tyder på något annat?
2015-07-18, 00:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bilringen
[/b]

Mamman pratade med äldre sonen på fredagskvällen vid 19:30

2 av de 3 litauerna, bröderna ska ha köpt pizza söndagskvällen vid 19:30

Skit I mamman hon är i jäv alltså inget hållbart vittnesmål...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in