2015-07-17, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av powerwalk
Det va hon inte..... jag har en källa som är mkt nära utredningen....

Så, om du nu har så bra källor och vet vad som hänt henne, säg det?!
2015-07-17, 23:10
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kokaboy
En journalist har sagt ordagrant till mig "man kan vara styckad, men det här är värre!" Hur man ska tolka det vet inte jag.

Du har hört många saker Har du hört vad John Bauer brukade måla på sina tavlor möjligen Hade en journalist vetat det så hade väl nån blaska tryckt det på direkten. En källa för påståendet hade ju varit trevligt att få . Anonyma källor och kan inte outa den personen eller kan inte berätta det på grund av secretess gills inte .
2015-07-17, 23:10
Medlem
DIdes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DIde
På två timmar hinner de lätt begå brottet, gömma/ låsa in LH i bygghytten, placera ut kläder och tillhörigheter fram till handsken i ladan och sedan åka och köpa pizza. Vet de om att pizzerian har övervakningskamera så är det för att skapa ett alibi i så fall. Det säger m a o inget om MGMs medverkan eller ej.

Mitt misstag, det var 18.30 mobilen dog inte 17.30 som jag fått för mig.
Å andra sida kanske de stoppade in LH i boden bunden. Åkte och köpte pizza, för man vet ju hur hungrig man kan bli av att våldföra sig på småtjejjer..?

Som sagt vi har fortfarande inga besked mer än vaga uttalanden i media.
Hoppas verkligen att de har GM och inte låter andra spår kallna.
2015-07-17, 23:12
Medlem
Citat:
En journalist har sagt ordagrant till mig "man kan vara styckad, men det här är värre!" Hur man ska tolka det vet inte jag.

Det tänkte jag också på jag menar teknikern va helt likblek och kolla upp i himmlen och han ser lik dagligen detta måste vara något brutalt tyvärr jag tror dom fått panik och gjort nåt rejält
2015-07-17, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eltonovan
Det tänkte jag också på jag menar teknikern va helt likblek och kolla upp i himmlen och han ser lik dagligen detta måste vara något brutalt tyvärr jag tror dom fått panik och gjort nåt rejält
Vart hörde du talas om teknikern? Usch, vad är värre än styckad? Sönderkrossad?
2015-07-17, 23:18
Medlem
Det finns minst en annan bil som undersökts i mordutredningen. Den har koppling till Blomberg och lämnades in på en verkstad dagarna efter Lisa Holms försvinnande.
– Bilen har undersökts och är avförd från utredningen, säger Lars Johansson.

http://www.expressen.se/gt/sa-viktig-ar-brodernas-bil-for-lisa-holm-fallet/

Hur är det möjligt att de söker i bilen som polisen misstänker vara mgm:s bil i en månad men snabbt bestämmer sig för att en annan bil (AJ:s?) inte är intressant. Är inte det en indikation på att polisen inte är förutsättningslös i sitt utredande utan söker efter "lämpliga" gm:s?

Och givetvis uppstår frågan hur polisen "tänker" när samma utredare som misslyckades i Helena Andersson-fallet även utreder detta fall? Vill polisen misslyckas en gång till?
2015-07-17, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jills
Vet inte om det är viktigt men mjölk/slaktrummet vid ladan är fortfarande avspärrat, åkte förbi idag.

Har dock inte kunnat få fram några vettiga uppgifter om anställda vid Martorp. Men jag skulle gissa på att det finns en eller två heltidsanställda och några till gästarbetare/korttidsanställda, ex. MGM. Så det känns ju troligt att han har haft tillgång till gården, och inte bara till Blomberg, men det har vi väl redan konstaterat...

Hmm..inte helt hundra med åkte förbi där senast den 7e och då kunde inte jag se någon avspärrning? ! Så tror mer att de har spärrat av IGEN då ...?! :-/
2015-07-17, 23:21
Medlem
Skaraborg2s avatar
Hur skall man tolka detta om det nu stämmer?

Citat:

Ja, hur skall man tolka detta?

Vad kan vara värre än att ha blivit styckad?

Om nu detta "man kan vara styckad, men det här är värre!" stämmer, så antar att GM har gripits av ren och skär panik!
2015-07-17, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Försökte sammanställa det som kan ses som besvärande för MGM.

1. Suttit häktad på sannolika skäl över en månad.
2. Brorsan och frugan sticker hem till Litauen med svansen mellan benen och kniper käft.
3. Inte ens den tidigare så pratglada morsan säger ett dyft.
4. Brorsan och frugan vittnar till nackdel för MGM.
5. Råkar själv "hitta" handsken i ladan.
6. Uppehöll sig på Martorp utan godtagbar anledning.
7. Uppträder aggressivt mot MPS och grips strax innan kroppen hittas.
8. Motsätter sig gripande.
9. En hel del fynd från BO görs i närheten av MGMs bostad.
10. Advokaten påstår att bevis kan vara planterade. (foliehattvarning)
11. Är väl förtrogen med både området vid kafeet och fyndplatsen.
12. Polisen säger att allt pekar mot MGM.
13. Polisen säger att allt pekar mot mord.
14. AJ har sett MGM stryka omkring vid kafeet på söndag eftermiddag. (obekräftad)
15. Mikropartiklar från MGM hittade på BO. (obekräftad)

I hur många av de här punkterna utgår du ifrån att AJ är ett trovärdigt vittne?
Och en/några MPs är trovärdiga vittnen?

Är det inte ens sorts cirkelresonemang du för - just det som är så farligt för att kunna tänka fritt?
2015-07-17, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moanell
Vart hörde du talas om teknikern? Usch, vad är värre än styckad? Sönderkrossad?
En polis i utredningen skrev på facebook "En vältränad man darra och grät bakom ett ut hus en polis borra ner huvudet i sin hund och en tekniker såg helt lik blek ut och kolla in i tomaintet
2015-07-17, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Det finns minst en annan bil som undersökts i mordutredningen. Den har koppling till Blomberg och lämnades in på en verkstad dagarna efter Lisa Holms försvinnande.
– Bilen har undersökts och är avförd från utredningen, säger Lars Johansson.

http://www.expressen.se/gt/sa-viktig-ar-brodernas-bil-for-lisa-holm-fallet/

Hur är det möjligt att de söker i bilen som polisen misstänker vara mgm:s bil i en månad men snabbt bestämmer sig för att en annan bil (AJ:s?) inte är intressant. Är inte det en indikation på att polisen inte är förutsättningslös i sitt utredande utan söker efter "lämpliga" gm:s?

Och givetvis uppstår frågan hur polisen "tänker" när samma utredare som misslyckades i Helena Andersson-fallet även utreder detta fall? Vill polisen misslyckas en gång till?

Jag tolkar det som om de redan har undersökt AJs bil! De har nog kollat många bilar i området eftersom det är möjligt att LH transporterades i bil... Bilar som ej funnits på plats när polisen velat undersöka de har de väl försökt att leta reda på då de bör undersökas för att kunna avfärda att LH transporterades just i den bilen osv. Inget konstigt som jag ser det- är väl bara bra att polisen är noggrann
2015-07-17, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eltonovan
En polis i utredningen skrev på facebook "En vältränad man darra och grät bakom ett ut hus en polis borra ner huvudet i sin hund och en tekniker såg helt lik blek ut och kolla in i tomaintet

Det där säger ingenting.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in