• 1
  • 2
2015-07-17, 21:00
Medlem
Var på den tiden man fick s.k ettor och tvåor på besiktningen. Vet en kille som besiktigade en bil och fick 42 tvåor! (anmärkningar som kräver ombesiktning) Är detta rekord tro?
Tillägger att det var en till störst del hemmabyggd bil.
Citera
2015-07-17, 21:02
Medlem
tzjs avatar
42 tvåor?

Bar han dit bilen i kartonger eller?
Citera
2015-07-17, 21:03
Medlem
Iloveludas avatar
Måste vara rekord En kille fick när jag gick i gymnasiet 22 tvåor och en trea på en gammal 142a. Det är det värst jag hört tidigare.
Citera
2015-07-17, 21:05
Medlem
apelsinhimlens avatar
Ja, det är svenskt rekord. Måste ha varit så att han avsiktligt satsat på att få så många anmärkningar som möjligt.
Citera
2015-07-17, 21:06
Medlem
Prostreet32s avatar
Hur långtid tog den besiktningen på 42 st två;or?
Citera
2015-07-17, 21:12
Medlem
hesons avatar
En klasskamrat fick ett tjugotal på sin Chopper på flygande dagen efter besiktning med blankt papper. Han hade bara varit hemma och bytt bort besiktningljuddämparna mot kromade raka rör.
Citera
2015-07-17, 21:12
Medlem
IGotAGoldenTickets avatar
Känns mest som om han ville ha en arbetsorder.
Citera
2015-07-17, 22:17
Medlem
Killen byggde väl i stort sett en egen bil av delar från en massa olika märken på okänd vad heter det... bottenplatta, och de flesta anmärkningar var småsaker. Har faktiskt för mej att han fixade samtliga och fick igenom bilen efter några gånger. Bilen saknade kaross och var fyrhjulsdriven med någon turbomotor och vägde nästan ingenting. Efter att snubben vann ett StreetReace la man till en regel om att bilarna som tävlar måste ha kaross och vara tvåhjulsdrivna. Killarna med sina Novor med BigBlock åttor blev liksom lite sura...
Citera
2015-07-18, 01:11
Medlem
Själv blir man ju helt sänkt om man får två-tre stycken tvåor att åtgärda!

Jag har ett riktigt gammalt rostigt projekt som jag funderar på att besiktiga bara för skojs skull och se hur många det blir!
Citera
2015-07-18, 03:48
Medlem
morkfromorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madman78
Killen byggde väl i stort sett en egen bil av delar från en massa olika märken på okänd vad heter det... bottenplatta, och de flesta anmärkningar var småsaker. Har faktiskt för mej att han fixade samtliga och fick igenom bilen efter några gånger. Bilen saknade kaross och var fyrhjulsdriven med någon turbomotor och vägde nästan ingenting. Efter att snubben vann ett StreetReace la man till en regel om att bilarna som tävlar måste ha kaross och vara tvåhjulsdrivna. Killarna med sina Novor med BigBlock åttor blev liksom lite sura...

Han kanske bara ville ha den laglig att köra med, jag vet en som hade en rutten bil som han besiktigade varje månad med tvåor, han hade ingen plan att fixa felen, man får ju köra en månad 'till verkstad'
Citera
2015-07-18, 08:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madman78

Det där är inte sant. Det är rätt hårda regler på amatörbyggda fordon gällande t.ex effekt.
Citera
2015-07-18, 08:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av morkfromork
Han kanske bara ville ha den laglig att köra med, jag vet en som hade en rutten bil som han besiktigade varje månad med tvåor, han hade ingen plan att fixa felen, man får ju köra en månad 'till verkstad'

Tredje gången han besiktigade med en "tvåa" fick han köra i en vecka.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in