2015-07-17, 18:16
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ralfj
http://www.expressen.se/gt/sa-viktig-ar-brodernas-bil-for-lisa-holm-fallet/ ny bilinfo

Enligt artikeln, så om två veckor är den fullständiga analysen och proverna klara. Vi får se då, vad de kom fram till...
2015-07-17, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bokfodral
Du och många verkar ju ha koll på detta och sett live-sändningarna, vilket inte jag gjorde - men, visst var det avspärrningar och skällande hundar kring brödernas bostad också? Poliser som hastigt lämnade sin position vid avspärrningen för att rusa dit det tycktes hända nånting?
Har virrat ihop det med när det var livesändningar kring både bostaden och Martorp.

Jag kollade inte på live-sändningarna men om polisens spårhundar hade reagerat på någonting kring /i brödernas bostad så skulle åklagaren inte, vid den första häktningen, varit tvungen att erkänna att teknisk bevisning inte fanns.
2015-07-17, 18:18
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MAJSY
Det är nåra hakar i detta. Hon tar upp mobilen. MGM frågar: Vem ska du ringa till? Hon kanske svarar att hon vill meddela föräldrarna. Varför springer inte pappan redan då till bilen eftersom han förstår att något är riktigt fel eftersom hon sms:ar honom i stället för mamman? Han väntar till ca 20. Får inte ihop det.

Det finns massvis med hakar i det här fallet, vi har i princip noll info jämfört med utredarna, så allt är ju bara spekulationer.
Vi vet inte om det var så här, vi vet inte heller om pappan i så fall såg hennes sms direkt hon skickade det, vi vet inte om hon var själv när hon skrev det heller :/
2015-07-17, 18:19
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Om det inledningsvis var En polispatrull som fattar misstanke, både om litauerna, och var dom var på väg, så lär dessa poliser kallat på förstärkning, förslagsvis:
"Åk på Martorp, litauerna var på väg dit, men vi tar dom hemma"

Att säkra litauerna är prio ett.
Närmaste patrull's uppgift.
En tillkallad patrulls uppgift blir Martorp.
Vips är det poliser simultant på bägge platser.
Ja, det blir ju flera parallellt arbetande patruller; minst tre (+förstärkning vid husrannsakan resp. Martorp): 1) Besiktning av fynd och dessförinnan säkrandet av identiteter, 2) Husrannsakan, 3) Martorp.
2015-07-17, 18:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Det finns väl inga uppgifter att de varit i verkstaden?
De kan möjligen varit på väg dit lika gärna?

Jo det finns det. När deras mamma säger detta så anser jag källan vara tillförlitlig..

http://www.expressen.se/gt/brodernas-mamma-jag-kan-inget-ata/
2015-07-17, 18:21
Medlem
Va till Skövde idag, jag åkte i en liggande sjukresa, snackade lite med killen som körde mig, sa att jag trodde jag skulle få åka bårbil?

Vi snackade lite om fallet LH, han berättade då att Ambulansen, tar ev avlidna personer idag! Då har vi förklaringen för att det stod en ambulans, då LH hittades, då va det den hon fördes bort i.

Detta har ju varit uppe i tråden, hur hon kom där ifrån.
2015-07-17, 18:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bokfodral
Det finns massvis med hakar i det här fallet, vi har i princip noll info jämfört med utredarna, så allt är ju bara spekulationer.
Vi vet inte om det var så här, vi vet inte heller om pappan i så fall såg hennes sms direkt hon skickade det, vi vet inte om hon var själv när hon skrev det heller :/

Nä, polisen har alla pusselbitar men portionerar bara det de tycker behövs..

Polisen säger:" Någon har begått ett stort misstag här". Förtydligande: Polisen vet vem som mördat LH

Polisen säger: " Vi tror att Lisa finns kvar i området" Förtydligande: Vi vet ungefär var Lisa finns bevarad. Polisen sitter inne med en massa triumfkort. 95/5 att rätt man sitter häktad. Finns till och med teknisk bevisning som sammanbinder den MGM/BO.. Hur många pusselbitar behöver ni till innan ni löst pusslet?
2015-07-17, 18:26
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tankar

Håller med er meddebattörer om att ifall dessa uppgifter stämmer, så kanske det var en diskret orossignal från Lisa om att allt i hennes omgivning kanske inte var helt OK just då, eller kan någon annan än Lisa redan kl 18:23 ha skickat sms:et?

Det du refererar till, dvs inlägget angående att Lisa egentligen skulle smsat mamman men istället skickade det till pappan, är en TRÅDSANNING. Endast sanning i denna tråd. En person i tråden som inte har nån fakta i fallet och inte alls känner Lisa lade fram en TEORI om att smset var ett hemligt tecken från Lisa. Plötsligt sprids denna teori som en sanning...

Så häng inte upp dig på detta i tron att det är info från vänner och bekanta. Det är inte det.
Senast redigerad av Mogna-Meloner 2015-07-17 kl. 18:29.
2015-07-17, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tradern69
Jo det finns det. När deras mamma säger detta så anser jag källan vara tillförlitlig..

http://www.expressen.se/gt/brodernas-mamma-jag-kan-inget-ata/

Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Jag kollade inte på live-sändningarna men om polisens spårhundar hade reagerat på någonting kring /i brödernas bostad så skulle åklagaren inte, vid den första häktningen, varit tvungen att erkänna att teknisk bevisning inte fanns.

Jag såg också live-sändningen, o hundarna skällde vid den lilla boden, som stod på AJ tomt.
Dom utökade då avspärrningen, ev till slottets tomt.
2015-07-17, 18:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LA-B
Va till Skövde idag, jag åkte i en liggande sjukresa, snackade lite med killen som körde mig, sa att jag trodde jag skulle få åka bårbil?

Vi snackade lite om fallet LH, han berättade då att Ambulansen, tar ev avlidna personer idag! Då har vi förklaringen för att det stod en ambulans, då LH hittades, då va det den hon fördes bort i.

Detta har ju varit uppe i tråden, hur hon kom där ifrån.

Trodde du att polisen tog med henne i bagaget till polisbilen?
2015-07-17, 18:32
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Han säger ju att de stoppade dem för att säkra id? Hade de haft sån span på dem hade de väl granskat Martorp med kopplingarna som görs dit tidigare?

... djup skog, vattendrag - från åkrar och bostäder och rätt in på Martorp. Rätt in och bryter upp maskinhall. För att bröderna går där 1.2 km bort?

MP är ju redan på Martorp så de har de väl kört dit i iltransport dess innan?
Ja, de måtte ha väldans intuition.

Men alltså.
Det blir ingen misstanke mot litauerna förrän polisen får uppgift av MP.
Däremot har polis sedan tidigare, koll på vilka dessa är och var dom rör sig.
Vid fattad misstanke - blir litauerna med allt som kretsar kring dom - föremål för direkt koll.
Att den första polispatrullen både får uppgift av MP, och även uppfattar själva, så tas det sikte på litauerna, det tas sikte på var dom förmodat var på väg, och det tillkallas fler enheter.

Sätter ett ganska stort frågetecken på detta, då det är en gissning.
Gissningen grundar sig i en diskussion jag haft med en annan skribent, som verkar haft koll på hur konfrontationen såg ut. Finns längre bak i tråden.
Senast redigerad av rotesau 2015-07-17 kl. 18:36.
2015-07-17, 18:34
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Det var parallellrapport med hundsök där i nåt stall om jag inte missminner mig? Är det kanske detta du far efter?

Ja, precis....uppståndelsen där och då, känns nästan som att det var två viktiga fyndplatser...utifrån hundskall och full action på plats. Men jag såg ju heller å andra sidan inte dessa sändningar, läste bara i tråden vad andra skrev om det.
Senast redigerad av bokfodral 2015-07-17 kl. 18:47.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in