2015-07-17, 18:03
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Äsch skit det samma - de hamnade väl inburade iaf.
Ja, där sa du nåt. Det köper jag direkt ang id och sen upp till ledning för fortsatt direktiv.

Bara för att förtydliga så var ögonsnurrandet från min sida tillägnad polisens "ta in till förhör". En fin formulering av att storma in i ett hus med full kraft...

Ja, jag tror inte de vanliga poliserna kan/vill ta in till förhör eller gripa nån i ett så känsligt läge utan att vara helt säkra. Skulle kunna förstöra eller skada det skede eftersökningarna var i. Lisas kropp hade ju inte hittats. De kontaktade ledningen istället.
2015-07-17, 18:05
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nybromannen
De borde gå igenom varenda fordon på området...
Ja, det är nog det enda alternativet om det inte är solklart att det är litauernas Ford som använts.
Men då borde ju polisen inte ha minst 1 till för undersökning.
Vågar man gissa att den tredje är AJ's släpkärra då?
2015-07-17, 18:05
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Det lär ha varit den sammantagna bilden: MPS uppgifter betr. brödernas misstänkta beteende (där det är oklart om det misstänkta beteendet kom före eller efter att fyndet gjorts - eller om det var i samma veva), brödernas position och gångriktning vid identifieringen resp. efter; fyndet i sig (vad det nu var).Det bör väl vara efter att de stött på MPS och sedan börjat gå från platsen (kanske i riktning mot Martorp).Det förekommer olika uppgifter betr. positioner och avstånd. Polisens uppgifter torde kunna betraktas som mer virriga än stringenta.Dels hade man då inte tittat närmare på fyndet, och dels förmodligen inte heller hunnit konferera med spaningsledningen.

Ja, det är virrig. Och det blir än virrigare iom att MP ÄR på Martorp... suck.
Får arkivera detta för solklart är det inte.
De gjorde även fynd kl 09 också om jag inte missminner mig. Det verkar ha varit i utökat sökområde söder när man kollar på bilderna ( man ser lyktstolparna över åkern på den bilden)
2015-07-17, 18:06
Medlem
Sgt.Blands avatar
Är det någon som har någon teori om varför vissa tidningar skriver om att kroppen hittades i ladan till höger på bilden?

http://www.skovdenyheter.se/article/har-hittades-17-ariga-lisa-holms-kropp/

"Det var efter ett fynd av Missing people som polisen fattade misstankar och senare bröt sig i byggnaden till höger, där de hittade den 17-åriga flickan död."

Det kan ju förstås vara en ren felaktighet. Eller så kan det också vara för att lägga ut en dimridå så att man kan sålla bort alla pappskallar som vill erkänna mordet. Men nånting borde det ju funnits i boden som fraktades bort iaf.
2015-07-17, 18:07
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Om en person med bara några inlägg (alla i den här tråden) hoppar in i tråden med ett fantastiskt avslöjande och sen inte diskuterar vidare och utvecklar det hela ska man ta det hela ned lite trollsalt.

Likaså pm som skickas till de som skriver i tråden med otroliga avslöjanden. Pm från säkra källor som alla avslöjar sensationella saker som kan motsäga varandra - ett säger att Lisa styckats i 5 delar, ett annat säger att hon återfanns i 6 delar eller att inte alla kroppsdelar hittats än, ett tredje att hon inte styckats alls - men alla är från säkra källor. Jomenvisst...

Det där tror jag bara är påhitt. Hennes arbetskamrater sa att Lisa var som hon brukade vara.

Jo, så klart vet jag att det är så, du har ju helt rätt i det....det enda som kommer att räta ut alla dessa PM om de stämmer eller inte, är ju när vi har FUP:en i handen.
2015-07-17, 18:08
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Bara för att förtydliga så var ögonsnurrandet från min sida tillägnad polisens "ta in till förhör". En fin formulering av att storma in i ett hus med full kraft...

Ja, jag tror inte de vanliga poliserna kan/vill ta in till förhör eller gripa nån i ett så känsligt läge utan att vara helt säkra. Skulle kunna förstöra eller skada det skede eftersökningarna var i. Lisas kropp hade ju inte hittats. De kontaktade ledningen istället.

Hahaha. Hembesök i kommunen?
Ja, det verkar helt logiskt det du säger. Lägger det i korgen arkiverat och avklarat. Stilpoäng där
Senast redigerad av develi 2015-07-17 kl. 18:12.
Medlem
Citat:
Snurrigt detta det har ju sagts att de lämnade caféet tidigare då det inte var några kunder? Men kl 18 är det inte ordinarie klockslag då det skulle stänga?

Kanske, men de ska väl städa osv efteråt. Men när de lämnade kafét har väl polisen koll på. Lowa och Rebecka har berättat om det och en av dem tog också buss hem efter att ha sjukts till hållplatsen av den andra.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
AJ's bil som lämnats in på verkstad är avförd från utredningen.

http://www.expressen.se/gt/sa-viktig-ar-brodernas-bil-for-lisa-holm-fallet/

Snälla, förklara det här med bilarna, hänger inte med. I tråden pratas även om en bil där en bilhandlare kontaktat polisen för att det var en stank i en bil.
2015-07-17, 18:09
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Snurrigt detta det har ju sagts att de lämnade caféet tidigare då det inte var några kunder? Men kl 18 är det inte ordinarie klockslag då det skulle stänga?
Stänga för kunder alltså. Inte sluta sitt arbetspass. Man kan inte stänga dörren innan kl. 18.00 bara för att det inte finns kunder, då får man helt enkelt pyssla med annat fram till 18.00.
2015-07-17, 18:10
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Nu ska vi se om jag får ordning på det hela
Här är jag med hela vägen.

Utom detta:
Bröderna på väg mot Martorp och vänder (fynd nånstans i utvidgat sökområde söderut) - ev. en åker och konfrontation aggressivt med MP har nämnts, närmare bostaden deras än Martorp.
- hur hamnar polisen på Martorp?

Du och många verkar ju ha koll på detta och sett live-sändningarna, vilket inte jag gjorde - men, visst var det avspärrningar och skällande hundar kring brödernas bostad också? Poliser som hastigt lämnade sin position vid avspärrningen för att rusa dit det tycktes hända nånting?
Har virrat ihop det med när det var livesändningar kring både bostaden och Martorp.
2015-07-17, 18:14
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MAJSY
Snälla, förklara det här med bilarna, hänger inte med. I tråden pratas även om en bil där en bilhandlare kontaktat polisen för att det var en stank i en bil.
Det är med all säkerhet samma som polisen säger ha lämnats in på verkstad och nu avfört.
Men de betyder ju och andra sidan inte att de har någon mer för undersökning.

Jag börjar snart tro att AJ var tvungen att leasa ett nytt fordon för att hålla gården och tippgropsbygget igång under kriminaltekniska undersökningen av hans fordonsflotta
2015-07-17, 18:16
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bokfodral
Du och många verkar ju ha koll på detta och sett live-sändningarna, vilket inte jag gjorde - men, visst var det avspärrningar och skällande hundar kring brödernas bostad också? Poliser som hastigt lämnade sin position vid avspärrningen för att rusa dit det tycktes hända nånting?
Har virrat ihop det med när det var livesändningar kring både bostaden och Martorp.

Det var parallellrapport med hundsök där i nåt stall om jag inte missminner mig? Är det kanske detta du far efter?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in