2015-07-17, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnbauerGrisen
När Sverige kissade på de blivande Europamästarna Spanien på Råsunda 2006, genom att vinna med 2 - 0. elmander var fullkomligt lysande med ett mål och en ribbträff. Marcus allbäck skickar Puyol upp på läktaren för att köpa korv med en skottfint och skjuter in bollen i öppet mål.

https://www.youtube.com/watch?v=udSYNJAO7v4
Nog för att det är ett stort svenskt ögonblick, men är det verkligen bortglömt? det var ju Spaniens första kvalförlust på evigheter förresten.
Citera
2015-07-17, 17:37
Medlem
JohnbauerGrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Nog för att det är ett stort svenskt ögonblick, men är det verkligen bortglömt? det var ju Spaniens första kvalförlust på evigheter förresten.

har nog aldrig hört det nämnas sedan matchen spelades, varken i media eller i samtal. Detta är ju dock endast representativt för mig själv, men jag upplever iaf matchen som bortglömd i och med att vi senare åkte på torsk med 3 - 0 mot dem, inte säker på om det var i samma kval.
Citera
2015-07-17, 18:13
Medlem
nomadics avatar
Citat:

Dom förlorade en månad tidigare mot Nordirland.
Citera
2015-07-17, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nomadic
Dom förlorade en månad tidigare mot Nordirland.
Det var som fan, hade för mig att det var vi som bröt deras svit men men. Däremot så håller jag knappast med om att det är bortglömt.
Citera
2015-07-18, 11:27
Medlem
chran508s avatar
Citat:
Det var som fan, hade för mig att det var vi som bröt deras svit men men. Däremot så håller jag knappast med om att det är bortglömt.
Var det inte så att det var Sverigematchen som var början på deras fantastiska kvalsvit?
Citera
2015-07-18, 11:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chran508
Var det inte så att det var Sverigematchen som var början på deras fantastiska kvalsvit?
Det är ni som har rätt, måste ha varit enormt stressad när jag skrev inlägget, men återigen, det är knappast ett bortglömt fotbollsögonblick.
Citera
2015-07-18, 11:45
Medlem
Cambijaos avatar
Zlatans klackmål mot Atalanta som gjorde honom till första svensk skyttekungen i Serie A på flera decennium.

Det var fenomenalt snyggt och alldeles ljuvligt att avsluta säsongen på. Grande Ibra så att säga.
Citera
2015-07-18, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cambijao
Zlatans klackmål mot Atalanta som gjorde honom till första svensk skyttekungen i Serie A på flera decennium.

Det var fenomenalt snyggt och alldeles ljuvligt att avsluta säsongen på. Grande Ibra så att säga.
På tal om Zlatan så gjorde han ju ett drömmål där han dribblade bort hela försvaret inklusive målvakten sin första tid i Ajax. Det lite roliga i sammanhanget var att en lagkamrat på läktaren satt och såg jättesur ut vid tillfället
Citera
2015-07-18, 16:48
Medlem
junazs avatar
Citat:
På tal om Zlatan så gjorde han ju ett drömmål där han dribblade bort hela försvaret inklusive målvakten sin första tid i Ajax. Det lite roliga i sammanhanget var att en lagkamrat på läktaren satt och såg jättesur ut vid tillfället
https://www.youtube.com/watch?v=Vz5VL3mcso4

Förmodar att det är den där du menar? Zlatan förnedrar NAC Bredas försvar fullständigt. Någonstans där inser man ju vilken jäkla teknik han besitter.
Citera
2015-07-18, 18:49
Medlem
chran508s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av junaz
https://www.youtube.com/watch?v=Vz5VL3mcso4

Förmodar att det är den där du menar? Zlatan förnedrar NAC Bredas försvar fullständigt. Någonstans där inser man ju vilken jäkla teknik han besitter.
Så värst mycket teknik visar han inte upp direkt. En massa skottfinter mot ett korpförsvar.
Lovligt kass förstatouch när han får bollen också. Hade den första motståndaren faktiskt försökt ta bollen istället för att hoppa in i Zlatan hade målet aldrig blivit av.

Missförstå mig inte. Jag älskar Zlatan. Men det målet måste vara hans mest överskattade nånsin.
Citera
2015-07-18, 20:07
Medlem
Cambijaos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chran508
Så värst mycket teknik visar han inte upp direkt. En massa skottfinter mot ett korpförsvar.
Lovligt kass förstatouch när han får bollen också. Hade den första motståndaren faktiskt försökt ta bollen istället för att hoppa in i Zlatan hade målet aldrig blivit av.

Missförstå mig inte. Jag älskar Zlatan. Men det målet måste vara hans mest överskattade nånsin.
Håller med till viss grad. Han använder det äldsta tricket rakt igenom, vilket i sig är en bedrift, men det är inte som när Laudrup sprang igenom folk. Han var och är oslagbar där.

Målet jag gillar mest med Ibra är nog fortfarande hans missil i krysset mot CSKA.
Citera
2015-07-18, 20:08
Bannlyst
När AIK spelade CL, det bör varenda svensk berätta i generationer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in