2015-07-17, 16:58
Medlem
Negern gav ett par tusen SD-röster.
Citera
2015-07-17, 16:59
Medlem
Nivovics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Sant det är det mest skrämmande med den här soppan. Det och hur snabbt det finns en tyckar elit med en svans av fans som hoppar på PK-tåget. I detta fallet alltså mot en ung person som inte ens är känd och som redan bett om ursäkt fastän det hon sa inte var brottsligt. Det är som de inte tänker ens. Såklart den tjejen mår dåligt av att bli hela elitens hatobjekt bara för att en föredetting till artist ska promota sitt nya album.
Det är som du säger skrämmande. Det som skulle behövas för att bryta denna trend och ge PK-eliten mindre inflytande är om en kändis/politiker går ut och säger ifrån.
Någon som sätter ner foten och säger till PK-eliten att sluta att stämpla folk som rasister hur som helst.
Den dagen är det långt kvar till tyvärr.
Citera
2015-07-17, 17:00
Medlem
Viggen82s avatar
Såg på twitter, han verkar vettig.

youtu.be/uUCUxwe2eQU
Citera
2015-07-17, 17:04
Medlem
Fan va butthurt. Får sympati endast för att han snackar om rasism som tydligen är så jävla högt på agendan nu för tiden. Vem bryr sig?

Om man är rasist för att man använder ordet neger ett par gånger så är nog varenda medborgare rasist.
Citera
2015-07-17, 17:21
Medlem
jugbandbluess avatar
om jag förstått saken rätt är lille adam en produkt av en svensk tant som åkte till gambia på sexresa. han växte upp i ett av de bättre områdena i tensta. i brist på streetcredd tog han artistnamnet "adam tensta" istället för eriksson och har sedan dess gjort allt han kunnat för att tvätta bort den svenska medelklassdelen ur sin bakgrund. nu vill han kapitalisera på rasifieringsdebatten som är pinsamt översatt från amerikanska förhållanden av pseudovetenskapliga ras-aktivister.

han är lite sent ute nu då alla utanför den snäva självbekräftande kretsen av pk-aktivister skrattar åt den USA-importerade dikotomin (vit-rasifierad). vilket också medför att i stort sett alla skrattar åt adam "nigger-hoes-bitches" eriksson.
Citera
2015-07-17, 17:23
Medlem
StojanVlatkovichs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OstbullenGrandlux
Negern gav ett par tusen SD-röster.
och bra reklam för sitt nya album. ska definitivt ladda ner det TPB/kickass så fort som möjligt.
Citera
2015-07-17, 17:26
Medlem
idontwannadies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jamienoble
Rasism har blivit så jävla övervattnat, varje dag, överallt hör man om detta.
Det finns djur som är på väg att för evigt förintas ifrån denna planet men majoriteten tycker alltså att rasism är viktigare att bry sig om? Dra åt helvete med mänskligheten..
Dessutom så blir ju mer och mer rasism när man hela tiden limiterar vad folk får säga för att inte bli stämplad som rasist.
Rasism är det mest överskattade som finns, det är inget stort problem, det finns viktigare saker att engagera sig i.

Nu har ju iofs fler djurarter försvunnit för evigt än vad som finns på jorden idag så det där kanske inte är så viktigt ändå och kanske ska vi inte ens försöka påverka utdöende arters försvinnande utan låta naturen ha sin gång, men jag håller helt och hållet med om din poäng att det fokuseras på helt fel saker och ickeproblem. Situationen och samhällsklimatet har börjat skapa riktiga problem i Sverige men som många blundar för pga att det är verkliga och skrämmande problem, då svensken inte haft krig på 200 år och under nästan ett århundrade haft ett helt otroligt myrstackssamhälle där en är för alla och alla för en, med samhällstjänster och en enorm välfärd som löser allas våra problem och som gjort svenskens liv otroligt bekvämt så har man istället blivit tvungen att söka och finna saker att bekämpa och slåss för.

Svensken har alltså blivit passiviserad och bekväm men samtidigt rastlös och tyvärr feg vilket gjort att dessa riktiga och allvarliga problem vi finner i det svenska samhället idag helt enkelt är för skrämmande och farliga så de förträngs och sopas under mattan medan det istället hittas på små låtsasproblem att kämpa mot. Adam Tensta är bara en produkt av det här samhället men av handlingen i nyhetsmorgon att döma är han en av de unika och roliga produkterna då han både är ett av de skapade låtsasproblemen men också en av de som skapar låtsasproblem.

Protesten i morgonsoffan var självklart ett sätt att nå ut med sitt namn i samband med skivsläppet men det som är mest patetiskt är att han garanterat tycker att hans resning ur soffan var ett viktigt statement mot rasismen och att han gjorde en hjältehandling helt i samma klass som Nelson Mandelas demokratisering av Sydafrika.

När det gäller negerdiskussionen måste jag dock hålla med de som tycker att det är skillnad på svarta ghettokids som kallar varandra nigga och vita som kallar svarta för nigga-nigger-neger. På samma sätt tycker jag att det är mer ok för en tjockis att skämta om sin vikt och dra tjockisskämt än att en trimmad person skämtar om tjockisen, en bög som säger bög till en annan bög tycker jag är mer ok än en normalsexuell som säger bög till en bögröv. Misstolka inte det här dock som att jag tycker att det är ok att bli kränkt för det utan det handlar mer om respekt för en annan individ.
Senast redigerad av idontwannadie 2015-07-17 kl. 17:29.
Citera
2015-07-17, 17:29
Bannlyst
Ska bli kul att se Breaking News göra "Veckans Tensta" när de drar igång. Driver ju redan friskt men just TV-4 Morgons "fina yta".

Tycker Adam gjorde rätt. Även om jag egentligen inte bryr mig. Bästa var när manliga programledaren stakade och hackade fram något obeskrivligt när han gick ut.
Citera
2015-07-17, 17:37
Medlem
Ghibellinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Sant det är det mest skrämmande med den här soppan. Det och hur snabbt det finns en tyckar elit med en svans av fans som hoppar på PK-tåget. I detta fallet alltså mot en ung person som inte ens är känd och som redan bett om ursäkt fastän det hon sa inte var brottsligt. Det är som de inte tänker ens. Såklart den tjejen mår dåligt av att bli hela elitens hatobjekt bara för att en föredetting till artist ska promota sitt nya album.

Perfekt sammanfattning av situationen.

"Artisten" vill göra reklam för sin negermusik, och med tanke på vilka idioter som lyssnar på skiten så går säkert aktionen hem.

Men alla de andra, de svenska "antirasisterna" och twitterfjollorna... de måste höra till världens mest dogmatiska, intoleranta och oförlåtande PK-fascister.

De behöver tas ner på jorden.
Citera
2015-07-17, 17:37
Medlem
Arkiaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrBormann
Jag kanske har missat något, men när gjorde Adam Tensta något som andra ens hans närmaste släkt och vänner brydde sig om senast?
Jag hade aldrig hört talas om "Adam Tensta" innan denna tråd om honom på flashback dök upp. Min uppfattning är att detta sannolikt rör sig om någon form av inkvoterad clown och pajasfigur som låtsas sjunga. Är föga komisk och låter för jäkligt. Har jag rätt?
Citera
2015-07-17, 17:38
Medlem
Kadodis avatar
Hur resonerar de som anser att Sverige är ett rasistiskt land? Det finns ju fan inget värre nästan än att bli avslöjad som någon som hatar svarta, man blir socialt marginaliserad och stigmatiserad. Det är väl inte ett tecken på rasism, utan precis tvärtom?
Citera
2015-07-17, 17:53
Medlem
longbow4ys avatar
Det här tog en annan väg än vad brukligt. Twittervänsterns fasoner sablas ner.
Citat:
Kritiken mot komikern Louise Andersson Bodin från Grums har blossat upp på nytt och nu känner hon sig hotad på grund av näthatet.
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=93&artikel=6214414

Citat:
"Adam Tensta har fel – Louise Andersson Bodin är inte rasist"
http://nyheter24.se/debatt/804314-adam-tensta-har-fel-louise-andersson-bodin-ar-inte-rasist

Citat:
Adam Tensta borde be tittarna om ursäkt
http://www.aftonbladet.se/debatt/article21131553.ab

Citat:
Udden borde riktas mot riktiga rasister
Joakim Lamotte: I mina ögon förtjänar inte Louise Andersson Bodin den här hatstormen
http://www.aftonbladet.se/debatt/article21131133.ab
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in