Citat:
Ursprungligen postat av
Jamienoble
Rasism har blivit så jävla övervattnat, varje dag, överallt hör man om detta.
Det finns djur som är på väg att för evigt förintas ifrån denna planet men majoriteten tycker alltså att rasism är viktigare att bry sig om? Dra åt helvete med mänskligheten..
Dessutom så blir ju mer och mer rasism när man hela tiden limiterar vad folk får säga för att inte bli stämplad som rasist.
Rasism är det mest överskattade som finns, det är inget stort problem, det finns viktigare saker att engagera sig i.
Nu har ju iofs fler djurarter försvunnit för evigt än vad som finns på jorden idag så det där kanske inte är så viktigt ändå och kanske ska vi inte ens försöka påverka utdöende arters försvinnande utan låta naturen ha sin gång, men jag håller helt och hållet med om din poäng att det fokuseras på helt fel saker och ickeproblem. Situationen och samhällsklimatet har börjat skapa riktiga problem i Sverige men som många blundar för pga att det är verkliga och skrämmande problem, då svensken inte haft krig på 200 år och under nästan ett århundrade haft ett helt otroligt myrstackssamhälle där en är för alla och alla för en, med samhällstjänster och en enorm välfärd som löser allas våra problem och som gjort svenskens liv otroligt bekvämt så har man istället blivit tvungen att söka och finna saker att bekämpa och slåss för.
Svensken har alltså blivit passiviserad och bekväm men samtidigt rastlös och tyvärr feg vilket gjort att dessa riktiga och allvarliga problem vi finner i det svenska samhället idag helt enkelt är för skrämmande och farliga så de förträngs och sopas under mattan medan det istället hittas på små låtsasproblem att kämpa mot. Adam Tensta är bara en produkt av det här samhället men av handlingen i nyhetsmorgon att döma är han en av de unika och roliga produkterna då han både är ett av de skapade låtsasproblemen men också en av de som skapar låtsasproblem.
Protesten i morgonsoffan var självklart ett sätt att nå ut med sitt namn i samband med skivsläppet men det som är mest patetiskt är att han garanterat tycker att hans resning ur soffan var ett viktigt statement mot rasismen och att han gjorde en hjältehandling helt i samma klass som Nelson Mandelas demokratisering av Sydafrika.
När det gäller negerdiskussionen måste jag dock hålla med de som tycker att det är skillnad på svarta ghettokids som kallar varandra nigga och vita som kallar svarta för nigga-nigger-neger. På samma sätt tycker jag att det är mer ok för en tjockis att skämta om sin vikt och dra tjockisskämt än att en trimmad person skämtar om tjockisen, en bög som säger bög till en annan bög tycker jag är mer ok än en normalsexuell som säger bög till en bögröv. Misstolka inte det här dock som att jag tycker att det är ok att bli kränkt för det utan det handlar mer om respekt för en annan individ.