2015-07-17, 09:40
Medlem
trumpetsvamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
det är så jävla kul när avskyn mot folk som är motvalls och i detta fall: färgad man.

ni avskyr å ena sidan aftonbladet, tv4 och annan etablerad media. så vad fan gör en protest mot tv4 er något? proportionerna är skrattretande. det bottnar i er aversion mot adam tensta eftersom han är färgad. det är så jäkla uppenbart. ni wajnade väl inte på när jimmie lämnade storkyrkan? det var ju för helvete en diss mot knugen.
Det är bara PR. Han gör det för pengarna. Han är nästan lika pinsam som de som tycker att han gjorde något stort.
Dock kanske han tror att rasismen är lika utbredd i övriga Sverige, som i hans hembygd i norra Stockholm. Hans morsa (svenska eller finska?) tordes inte bo kvar i Tensta, eftersom hon trakasserades.
Citera
2015-07-17, 09:51
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av priz
Du har ju helt tappat begreppet.

En man som har HELA medieetablissemanget bakom sig använder sig av grov härskarteknik mot en tjej från en landsbygdshåla. Det är DET som hänt. Tensta får fan i mig t om skriva en debattartikel i Aftonbladet om det, vart är tjejens ord i Aftonbladet?

Vår aversion är att en medieälskling behandlas med silkesvantar pga att han är neger/rappare. Hade det varit en sverigedemokrat som gjort detta hade han hängts, etablissemanget hade skrikit om manlig härskarteknik samt även om rasism om det varit mot en färgad tjej.

Hade säkert blivit något twitterupprop också.
Aftonbladet pratade med henne, eller om det var nyheter24. Så du har fel.
Hon erkänner att hon gjort bort sig, bra så. Skiter i en för mig okänd youtuber.
Om du kan lyfta blicken (svårt) så är den mot TV4 och inte henne. Läs hans debattartikel så klarnar det.
Citera
2015-07-17, 09:53
Medlem
boba fetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clappen
mörkhyad?

Grejen är ju att neger säger exakt vad det handlar om, nämligen sub sahara-afrikaner och de som härstammar från dessa. Mörkhyad kan betyda vad som helst, det finns mörkhyade indier, nordafrikaner, mexikaner, etc.
Citera
2015-07-17, 09:53
Medlem
I sången Dopeboy sjunger Adam Tensta med andemeningen (som jag tolkar det) att det är de vitas fel att svarta ofta säljer droger. - "Do I look like a dopeboy" - Adam sjunger NIGGAS exakt 0,36 in i videon viket även illustreras tydligt.

https://www.youtube.com/watch?v=jx7J_6AetIo
(kan nån göra en print Screen och lägga ut, min dator är paj)

Jag konstaterar även att Adam i TV4 skaffat ett stiligt islamistskägg. (Ett sånt där glest skägg araber har, möjligen pga testosteronbrist, - det är ju inte ett hipsterskägg precis)

http://www.friatider.se/adam-tensta-sa-nigger-2007
Senast redigerad av Kulturmarxist 2015-07-17 kl. 10:03.
Citera
2015-07-17, 09:59
Medlem
Varför ge den där youtubefjanten PR? Jag hade aldrig hört talas om personen innan
Citera
2015-07-17, 10:07
Medlem
Adam Tensta jagar rasister hej vilt, både inbillade och verkliga i bästa Expo-stil för att sätta de vita på plats. Kulturmarxisterna på södermalm böjer sig genast ödmjukt inför hans härskarteknik mot den okända vita kvinnan. Sannolikt mest pga av hans hudfärg - Inte debatt, bara härska.

Det är inte rasism att säga neger - Alexander Bard
https://www.youtube.com/watch?v=rL_s3XKIu5s
Senast redigerad av Kulturmarxist 2015-07-17 kl. 10:16.
Citera
2015-07-17, 10:09
Medlem
Är Adam Tensta terrorist? Varför bär han en islamist-klänning? Dyrkar han ISIS?

Så många frågor, så få svar.
Citera
2015-07-17, 10:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RonnyKålman
tar du till det där urvattnade kortet?

så om någon sa på tv att din mamma tyckte om negerkuk, bara för att de ansåg att de hade rätt till det, hade du tyckt det var yttrandefrihet då?

dumma jävla åsna asså....

Det är ju snarare en förolämpning och ren barnslighet än en politisk åsikt. Yttrandefrihet handlar om att delvis få yttra vilka politiska åsikter man har oavsett vilka de är utan att behöva bli påhoppad på pga de åsikter.

Personligen hade jag inte tagit åt mig om någon sa så då det klart och tydligt säger vilken nivå den personen är på.
Citera
2015-07-17, 10:21
Medlem
Gullinkambes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clappen
mörkhyad?

Nej, det är inte samma sak, mörkhyad kan syfta på t.ex indier, aboriginer eller diverse andra naturfolk. Afrikan är lämpligt att använda istället för neger.
Citera
2015-07-17, 10:27
Medlem
BaalZeBubs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gullinkambe
Nej, det är inte samma sak, mörkhyad kan syfta på t.ex indier, aboriginer eller diverse andra naturfolk. Afrikan är lämpligt att använda istället för neger.

Afrikan blir ju problematiskt, då det omfattar nordafrikaner som alltså är kaukaser/vita. Liksom många folk som inte är 'negerfolk': boer, bushmen, pygméer/negritos av olika slag.

Det vore bättre att säga Bantu, även om det ibland blir lite väl snävt.
Citera
2015-07-17, 10:29
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av St-Sixtus
Det är fan inte fel att kalla en neger för en neger.
Vad ska man annars kalla en neger för?
Vikingarna använde ju benämningen Blåman
Citera
2015-07-17, 10:30
Medlem
stpungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
det är så jävla kul när avskyn mot folk som är motvalls och i detta fall: färgad man.

ni avskyr å ena sidan aftonbladet, tv4 och annan etablerad media. så vad fan gör en protest mot tv4 er något? proportionerna är skrattretande. det bottnar i er aversion mot adam tensta eftersom han är färgad. det är så jäkla uppenbart. ni wajnade väl inte på när jimmie lämnade storkyrkan? det var ju för helvete en diss mot knugen.

Dom negrer som jag känner vill absolut inte bli kallade färgade, de tycker att det låter som dom blivit målade....Adam tensta är nog för 99,7% av befolkningen totalt okänd, det är nog bara knarkare i Stockholms mörka förorter som möjligen vet vem han är/var...en dålig och omusikalisk föredetting som försöker skaffa sig uppmärksamhet genom en korkad kupp mot en poppulär kvinna på uppgång i karriären, billigt och osmakligt, precis vad man kan förvänta sig av den billiga existens som en misslyckad rappare kan utgöra....humor saknas dessutom av den gode Adam, men till det fodras ju en viss intelligens, så det var väl kört redan från början.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in