Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-07-17, 10:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MAJSY
[QUOTE
Då hade väl pappan redan åkt? Eller var han hemma då?

QUOTE]

Pappan körde tydligen 20.00 enligt den här sammanfattningen i trådstarten

När var han framme vid cafeet? Var det 4 mil att köra? Vad kan det ta? Ca 30 minuter?

Då var han i sådana fall framme vid cafeet ca 20.30
2015-07-17, 10:30
Awaiting Email Confirmation
Citat:
Ursprungligen postat av Ka7700
I denna intervju framkommer det att ägaren till cafeet ALLTID ringer klockan 18.00 till cafeet vilket hon även gjorde denna söndag,
Hon berättar att kollegorna var klara och skulle gå/stänga/åka hem då

Då vet vi att kollegorna och Lisa går 18.00 eller strax därefter
Det ger GM ett större utrymme tidsmässigt jämfört med att det skulle stängt senare
Vet inte riktigt vad jag vill ha sagt med det men men....
Ägaren säger också att de ser Lisa gå runt KNUTEN,

Jag anser att det nu bör vara klarlagt att kollegorna och Lisa stängde och låste på den norra entrén alltså den vid gaveln!

I artikeln får man även veta att det är Lisas mamma som ringer till ägaren och frågar NÄR Lisa åkt från cafeet
Detta gör hon 20:15

Då hade väl pappan redan åkt? Eller var han hemma då?

http://www.dn.se/nyheter/sverige/lisa-ar-en-valdigt-glad-och-trevlig-flicka/

Här står det pappa åkte klockan 21.00 http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20957250.ab . Och i vissa tidn7ngar str det ca klockan 20. Så varför är ni så säkra på exakt på sekunden 20.00 . Inte helt jävla omöjligt 19.53 20.01 20.10 20.22 eller 20.29 eller 20.47. Det handlar jävla ordet CIRKA om det är så viktigt att veta för dej.
Senast redigerad av Ralfj 2015-07-17 kl. 10:45.
2015-07-17, 10:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Le Grand Maître
Som sagt - denna tråden fylls av äkta galningar:
"Någon som hon artigt ville förklara för att de precis hade stängt. Någon som blev förbannad eller kåt därefter"

Vad ÄR det för fel på människor egentligen?
Dels den lilla "artiga" Lisa som är sååå välartad och väluppfostrad och som tror alla om så så gott etcc etc.
Och dels någon som börjar stormtrupps-våldta så fort de fått syn på henne, alternativt blev så dunderförbannad för typ inget att de började slå ihjäl henne.

Vad är det för fel på folk i denna tråden egentligen?

Får jag fråga om du känner familjen för du verkar uppriktigt arg på pappan och din beskrivning av Lisa här ovan ger också en känsla av att det finns något infekterat i luften. Du frågade vem som ger sig ut för att leta efter sin 17 åring när hon är sen en halvtimme, det gör jag, speciellt om jag ringer några gånger och ingen svarar
2015-07-17, 10:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Lisa ett helgon och pappan en actionhjälte?!
Snarare NORMAL tonåring och NORMALA föräldrar..

Vad som sen finns inom denna familj vet ingen, ej heller Lisas leverne för övrigt mer det som arbetskollegor och vänner beskrivit.
Varför ska detta behöva ältas överhuvudtaget? Vad leder det till?
Sträng far? Hårt hållen? Noggrann med tider? Skötsam? "Spårat ur"? Vild tonåring?
Kan inte släppa taget om dottern?
Oavsett anledning så har föräldrarna reagerat, pappan har de facto åkt direkt och tragedin är ett faktum.

LH var inget litet barn. Och när det gäller vilket vuxet BO som helst är det hennes person, hennes familj och umgängeskrets som man ska utreda till en början. GM brukar finnas inom den kretsen, om inte inom de närmaste då åtminstone i periferin. Det är vad ältandet tjänar till. Här hittade dock polisen helt plötsligt en litauisk GM-familj utan några som helst sociala kopplingar till BO och skapade en berättelse hur det hela skulle gått till. Jag har ingen aning om varför då allting hålls hemligt, och jag kan därför inte heller veta hur mycket tid polisen spenderade för att utreda BOs familj och umgängeskrets. Men särskilt länge kan det inte ha varit med tanke på hur snabbt litauerna greps.
2015-07-17, 10:39
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Det vore tjänstefel och inte leta efter fingeravtryck/DNA m.m.
Självklart så har dom gjort detta.
Men vid inledningsskedet så räknande man kanske inte situationen som ett brott och då kan det kladdas en hel del på mopeden....t.ex. för att se om den fungerar?

Ett bra exempel: vid inledningsskedet så letade man efter Lisa och man sökte i ladan mitt emot fiket. Då sökte man mer generellt och utan någon specifik brottsmisstanke.'

Efter att man hittat kroppen så spärrade man av ladan och nu så gjordes en annan typ av undersökning.

Jag kan tänka mig att den här mopeden kan ha "pillats på" av kreti och pleti innan man insåg allvaret bakom försvinnandet?
2015-07-17, 10:43
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
LH var inget litet barn. Och när det gäller vilket vuxet BO som helst är det hennes person, hennes familj och umgängeskrets som man ska utreda till en början. GM brukar finnas inom den kretsen, om inte inom de närmaste då åtminstone i periferin. Det är vad ältandet tjänar till. Här hittade dock polisen helt plötsligt en litauisk GM-familj utan några som helst sociala kopplingar till BO och skapade en berättelse hur det hela skulle gått till. Jag har ingen aning om varför då allting hålls hemligt, och jag kan därför inte heller veta hur mycket tid polisen spenderade för att utreda BOs familj och umgängeskrets. Men särskilt länge kan det inte ha varit med tanke på hur snabbt litauerna greps.

Barn? Tonåring skrev jag.
I en polisutredning granskas inblandade. Mobiltrafik kontrolleras. Uppgifter/påstående dubbelkontrolleras. Alibi. Det behöver vi nog inte ens fundera över. Det är liksom via gärningsmannaprofiler det ringas in. Statistiken du uppger kan du vara säker på att de har koll på. Har du missat vilken grupp som sattes in tidigt?
2015-07-17, 10:46
Medlem
[quote=Ka7700|54039410]
Citat:
Ursprungligen postat av MAJSY

När var han framme vid cafeet? Var det 4 mil att köra? Vad kan det ta? Ca 30 minuter?

Då var han i sådana fall framme vid cafeet ca 20.30

Det framgår i sammanfattningen att han var vid caféet 21.00. 20.30 låter nog mer rimligt om det är 4 mil.
2015-07-17, 10:48
Awaiting Email Confirmation
[quote=MAJSY|54039552]
Citat:

Det framgår i sammanfattningen att han var vid caféet 21.00. 20.30 låter nog mer rimligt om det är 4 mil.
http://www.synonymer.se/mobil/?query=cirka
2015-07-17, 10:49
Medlem
develis avatar
[quote=MAJSY|54039552]
Citat:

Tiderna är nog ungefärligt angivna.
Det framkommer under samtalet att han åkt. Mamman ringer till L " kvart över åtta ungefär".
Känns mer rimligt att han drar iväg och mamman tar luren i ungefär samma veva för att skaffa mer info från caféägaren.
2015-07-17, 10:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av powerwalk
Enda alternativet som jag ser det om överfallet har skett vid mopeden är att GM har använt kniv eller annat vapen och håll det mot BO.... då uppstår väl inte spår från tumult dftersom man förmodligen inte skulle våga försvara sig utan göra som man blir tillsagd..... GM har på så vis fått hdnbe att följa med till ex ladan eller sin bil eller liknande. .....

Sen att han har haft turen och slå till i rätt ögonblick också. 18:23 skickar Lisa sitt SMS och gissningsvis tar det inte mer än 2-3 minuter för henne att ge sig iväg efter det.
2015-07-17, 10:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ralfj
Här står det pappa åkte klockan 21.00 http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20957250.ab . Och i vissa tidn7ngar str det ca klockan 20. Så varför är ni så säkra på exakt på sekunden 20.00 . Inte helt jävla omöjligt 19.53 20.01 20.10 20.22 eller 20.29 eller 20.47. Det handlar jävla ordet CIRKA om det är så viktigt att veta för dej.

Det har varit diskussioner om huruvida pappan hann ringa sina kollegor och per tidsmässigt hur de hade möjlighet att leta innan polis kontaktades därav min fråga om när han åkte.

Och du, det är en väldigt skillnad på 20.00 och 21.00 om du inte förstod det. Så att använda ordet cirka gör man inte om det är 1 timmes skillnad möjligtvis 10 minuter
2015-07-17, 10:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zezo
Sen att han har haft turen och slå till i rätt ögonblick också. 18:23 skickar Lisa sitt SMS och gissningsvis tar det inte mer än 2-3 minuter för henne att ge sig iväg efter det.

Jag tror att han observerade henne under tiden hon skrev och skickade sitt sms för att sedan snabbt slå till, det talar för att han var vid baksidan redan
Stod gömd

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in