2015-07-17, 00:43
Medlem
DenLilleTjockes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Le Grand Maître
Du citerar ju själv när jag skriver att det är "högst osannolikt" att den häktade gjort så som det föreslagits.
Högst osannolikt betyder inte omöjligt - oavsett hur du än tolkar det.

OffT iofs, men viktigt för att tråden ska kunna hålla någon slags nivå.

Visa mig var jag har citerat dig när du använder uttrycket "högst osannolikt" btw.
Annars är det ytterligare en lögn av dig. Visserligen bara en droppe i havet jämfört med alla dina andra lögner men ändå ett bra exempel på hur du även i det lilla vrider på sanningen för att kunna få fram en poäng.
Tar upp detta (som av många skulle kunna uppfattas som en "petitess"), helt enkelt eftersom att du inte bryr dig om om det du skriver saknar verklighetsförankring. Som sagt bara en droppe i havet sett till alla dina andra falska påståenden och lögner.

EDIT Även om jag skulle ha citerat dig när du skriver "högst osannolikt", så har du ändå uttryckt dig på ett sätt som utesluter att MGM är mördaren. Men citera mig då.
2015-07-17, 00:46
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Snälla NÅN ... Sluta nån gång upp med det idiotiska pladdret och att lilla Lisa "körde moped för första gången."

Lisa körde för fan moped hela tiden. Hon hade dessutom kört moped TILL jobbet den morgonen.
Hon hade börjat på sommarjobbet den veckan, och hade - för att kunna hitta de 4 mil till jobbet - åkt med sin pappa de första dagarna så att hon skulle kunna hitta. I flera dagar hade hon åkt så hon kunde vägen bra.

Sluta yla om att hon minsann åkte moped första gången - för hon var en Van mopedförare. Hon använde sin moped varje dag och åkte runt överallt hon ville med den där hon bodde, ensam och med vänner.

Och NEJ - man blir Inte Galen av oro om ens 17-åring kommer 30 Minuter för sent och inte svaarar i telefonen.
Ingen - ingen - förälder till en 17-åring springer till sin bil och ger sig ut för att leta efter en 17-åring som är 30 minuter sen.
Ingen!!!!!

Men denna SA att han gjorde det.
Efter det var han den Förste att komma fram till caféet.
HAN var den som sa att hennes nyckel och en påse var orörd kvar.
Han sa det. Endast Han.
Det är bara hans ORD.

Han Ljög dessutom när han sa att han hade letat tillsammans med sina kollegor före han ringde till oplisen.
Men han kom fram ca senast 2100. Då hade han Endast 1 timme på sig att dels förstå att dottern var försvunnen (dvs försvunnen på riktigt och inte bara hade valt att gå till en kompis) och dels ringa till Flera kollegor. Kollegor som dessutom ska köra sina bilar ända till caféet. Det borde ta ca 1 timme det med.
Dvs så kollegorna kunde inte ha kunnat komma fram förrän 2200.
Och då sa pappan att han hade letat tillsammans med sina kollegor.

Men HUR???
HUR hade han och hans kollegor kunnat få tid till att leta efter Lisa?
Och leta var? Enligt kartan finns där inte så många hus. Balternas hus var flera km bort.

Du ser att pappan Ljög här alltså - att hans historia (hans ALIBI) inte håller.

Ser du det?

Var snäll och visa för mig hur hans alibi är vattentätt.

Kan du inte inse att det du håller på och snackar om är bara trams Du har ju i princip alla emot dig och ändå fortsätter du hävda dina teorier som går hand i hand med Rödluvan och vargen som du själv nämnde . För övrigt tror jag mer på den sagan än på dina påståenden och teorier . Jag undrar om Jonas Wahlström saknar någon av sina papegojor på Skansen-Akvariet tro ?? Det låter som om du vore en papegoja som bara kan rabbla samma ramsa hela tiden . Finns det då ingen som kan slänga över en filt över buren så att det blir tyst nån gång. Finns det ingen i din närhet som skulle kunna hjälpa oss med detta . Han borde ju i så fall få hedersmedalj av kungen allra minst
2015-07-17, 00:49
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Snälla NÅN ... Sluta nån gång upp med det idiotiska pladdret och att lilla Lisa "körde moped för första gången."

Lisa körde för fan moped hela tiden. Hon hade dessutom kört moped TILL jobbet den morgonen.
Hon hade börjat på sommarjobbet den veckan, och hade - för att kunna hitta de 4 mil till jobbet - åkt med sin pappa de första dagarna så att hon skulle kunna hitta. I flera dagar hade hon åkt så hon kunde vägen bra.

Sluta yla om att hon minsann åkte moped första gången - för hon var en Van mopedförare. Hon använde sin moped varje dag och åkte runt överallt hon ville med den där hon bodde, ensam och med vänner.

Och NEJ - man blir Inte Galen av oro om ens 17-åring kommer 30 Minuter för sent och inte svaarar i telefonen.
Ingen - ingen - förälder till en 17-åring springer till sin bil och ger sig ut för att leta efter en 17-åring som är 30 minuter sen.
Ingen!!!!!

Han sa det. Endast Han.
Det är bara hans ORD.

Han Ljög dessutom när han sa att han hade letat tillsammans med sina kollegor före han ringde till oplisen.
Men han kom fram ca senast 2100. Då hade han Endast 1 timme på sig att dels förstå att dottern var försvunnen (dvs försvunnen på riktigt och inte bara hade valt att gå till en kompis) och dels ringa till Flera kollegor. Kollegor som dessutom ska köra sina bilar ända till caféet. Det borde ta ca 1 timme det med.

Men HUR???
Och leta var? Enligt kartan finns där inte så många hus. Balternas hus var flera km bort.

Ser du det?

Mitt fetande.

Källa på att pappan sagt att han letat efter Lisa tillsammans med sina kollegor INNAN han ringde polisen ?
2015-07-17, 00:49
Medlem
Le Grand Maîtres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av locknloll
Egentligen vet vi inte varför han for.
Det kan mycket väl vara så att Lisa var på väg att missa ngt som hon ALDRIG brukar missa.
Det kan också vara så att Lisa var mycket noga med att ringa när hon åkte någonstans överhuvudtaget. Men eftersom hon inte dök upp så tänkte fadern att han åker iväg ifall hon fått problem med moppen.
Och naturligtvis är det bättre att föräldrar bryr sej om sina barn än att dom släpper dom vind för våg, vilket det finns allt för många exempel på. Säkerligen var Lisa väluppfostrad och där familjen visade respekt för varandra samt att man höll tider.

Men visst kan det vara intressant att röra om i grytan i en tråd där många tycker lika.
I det här fallet tar du till fadern för att röra om i grytan.
Jag däremot tycker att hans handlande visar på ett mycket bra föräldraskap.
Och tack vare detta så kommer söken igång fort. vilket naturligtvis är bra.

Av vilken anledning tror du att två av litauerna släppts men inte den tredje ?
Varför tror du att den enda balten blev kvar?
Du tror int att det bara beror på att han var den som gick iväg för att köpa pizza?
Och att polisen då alltså På Riktigt tror att det innebär att han hade tid att mörda, föra bort och våldta Lisa?
Tror du att det är Det Enda de "har på" den häktade?
Frun och lillebrorn var tillsammans under storebrors handling, så de ger varandra alibi.
Det betyder enligt enfaldiga poliser att den häktade storebrodern hade tid över att överfalla, röva bor, våldta och mörda en Lisa som Precis hade blivit ensam utanför caféet Just dessa få men värdefulla minuter.

Samtidigt glömmer polisen bort att han inte var på brottsplatsen. Pappan var däremot först på brottsplatsen. Pappan jagade efter en i övrigt fullt frisk och normalbegåvad 17-årig vuxen kvinna, självständig och helt normal. Bara efter 30 minuters frånvaro.
Dvs han "oroade sig inte bara" - utan han Jagade faktiskt efter henne.
Nej, det Är faktiskt inte normalt beteende.
Inte ens om ens 17-åring annars alltid brukar "vara i tid" börjar mn jaga efter en 17-åring efter bara 30 minuters frånvaro.

Du säger att det var ett föredömligt beteende.
Du kontrar det med att "lämna barnen vind för våg."
Men dels var Lisa inget Barn (on var 17 år) och dels har ingen pratat om att överge någon.
Att jaga aktivt efter en 17-åring efter Bara 30 minuters frånvaro - det är Inte på något sätt ett normalt beteende.
Inte heller är det ett föredömligt beteende.
Hur hade DU reagerat som 17-åring om du tex hade haft din pappa jagandes efter dig Varje gång du struntat höra av dig i 30 minuter? Tex när du pratar med dina kompisar? När du träffat en tjej på vägen hem från skolan?

Hur hade DU reagerat om din pappa skulle komma där med sin bil och Spionera på dig? Jaga efter dig?

När du var 17 år?

Nej, pappans beteende, hans alibi, det är helt uppåt väggarna. Det stämmer dels inte, och dels är det helt uppåt väggarna. Det stämmer inte. Det är logiskt omöjligt. Tiderna passar inte ihop. För att pappans kollegor ska ha kunnat börja leta i 1 - 2 timmar så måste de ha börjat redan kl 2000 - och kl 2000, då reste ju pappan från sitt eget hus. Då var Lisa 30 minuter för sen.
Hade han alltså ringt till sina kollegor Redan När Han Reste?
Dvs han larmade alltså sina kollegor efter att den 17-åriga dottern bara varit frånvarande i 30 minuter. Innan han alltså ens hunnit fram till caféet.
2015-07-17, 00:50
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Poppsan
Alla ungdomar har varandras kodlås eftersom dom lånar mobiler av varandra hela tiden och att skicka ett ett sms där det står "åker från jobbet nu" är inget uppseendeväckande och jag kan säga att jag hade gjort precis som pappan, gett mig av direkt om inte min dotter hade svarat när jag vet att hon slutar vid 18 och inte är hemma 19,30 när jag vet att det tar en timme och köra

Jag tycker självklart att pappan reagerar helt normalt som åker.

Jag kommenterade det att du skrev att hon kunde vara död långt innan 18.30 och aldrig gått till mopeden. I så fall måste arbetskamraterna dödat henne. Men det stämmer ju varken med det vi vet tidsmässigt och det där med kodlåset.

1) Caféet stänger kl 18 vanligtvis. De brukar vara färdiga 18.30. Inte denna kväll. De är klara tidigt.
2) En av kollegorna drar innan kl 18. Polisen kan kolla mot master att hon åker från området och har i nuläget också stämt av om hennes alibi håller.
3) De två övriga kollegorna åker runt 18.05-18.10. En ska med en buss som går 18.20 och hon får skjuts dit. Återigen kan polisen stämma av detta att de åker med hjälp av master. Polisen har med all säkerhet kollat om deras alibi stämmer.
4) Hon har bara jobbat med kollegorna 6 ggr och det är svårt att se hur de 3 tillsammans hatar henne så mycket att de dödar henne samt hinner slänga ut saker och dra till gården där hon hittades och ändå hinna sluta 18.10.
5) Ingen var dem var vän med LH sedan tidigare, så de kunde ju inte hennes kodlås.

Slutsats: Hon dödades inte innan arbetskamraterna åkte.

Kollegorna såg henne gå runt hörnet mot mopeden. Där återfanns också hennes kasse. Så hon dödades antingen i samband med att de åkte eller efter. Om nån skrivit smset och det inte är LH så måste det vara nån som känner henne väl, vet att det måste skickas ett sms, vet att smset ska gå till pappan (inte mamman) och som tagit sig till caféet utan att synas och parkerat bilen nån annanstans samt vetat var man kan gömma en kropp i området. Därför är det logiska att tro att det är Lisa som skrivit smset för att hitta nån där allt det där stämmer in på känns svårt.
2015-07-17, 00:53
Medlem
Le Grand Maîtres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BokmakareF
Om nu LH gör som många gör d.v.s. Står bredvid moppen, sätter nyckeln i låset, tar på sig hjälmen med handskarna liggandes på moppen osv... Borde hon alltså ha avbrutits efter det att Hon tagit på sig hjälmen men innan det att hon hunnit sätta sig på moppen. Kan hon ha hört något ovanligt ljud eller ett skrik och sen gått tillbaka för att se vad det kunde vara? Eller kanske såg något tappat som låg på marken som hon tog med och gick och hängde upp på en stolpe eller liknande? Något som i vart fall gjorde henne mer synlig från vägen? Ja det är ju ingen som kan svara på det, men det finns ju uppenbarligen många idéer om varför hon lämnade moppen självmant. Inga idéer konstigare än de andra, egentligen. Kan hon ha hört någon knacka på cafedörren kanske? Alltså någon som tillhörde den silverfärgade bilen. Någon som hon artigt ville förklara för att de precis hade stängt. Någon som blev förbannad eller kåt därefter...
Som sagt - denna tråden fylls av äkta galningar:
"Någon som hon artigt ville förklara för att de precis hade stängt. Någon som blev förbannad eller kåt därefter"

Vad ÄR det för fel på människor egentligen?
Dels den lilla "artiga" Lisa som är sååå välartad och väluppfostrad och som tror alla om så så gott etcc etc.
Och dels någon som börjar stormtrupps-våldta så fort de fått syn på henne, alternativt blev så dunderförbannad för typ inget att de började slå ihjäl henne.

Vad är det för fel på folk i denna tråden egentligen?
2015-07-17, 00:54
Medlem
ATLAS64s avatar
Citat:

Ingen!!!!!

Han sa det. Endast Han.
Det är bara hans ORD.

Men HUR???

Ser du det?

ja jag tycker också det vat märkligt att pappan gav sig iväg så snabbt efter att LH hade sms:at och att hon var på väg hem ! sen att telefonen la av strax efter ,,,som om att pappan kände till något hot emot henne ev ! men man tycker att han borde sagt till polisen i ev förhör ! och vem kan intyga var pappan befann sig under den tid då LH sms: till pappan och tills han befann sig på cafets område,, och fann att LH var spårlöst borta !
2015-07-17, 00:57
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Varför tror du att den enda balten blev kvar?
Du tror int att det bara beror på att han var den som gick iväg för att köpa pizza?
Och att polisen då alltså På Riktigt tror att det innebär att han hade tid att mörda, föra bort och våldta Lisa?
Tror du att det är Det Enda de "har på" den häktade?
Frun och lillebrorn var tillsammans under storebrors handling, så de ger varandra alibi.
Det betyder enligt enfaldiga poliser att den häktade storebrodern hade tid över att överfalla, röva bor, våldta och mörda en Lisa som Precis hade blivit ensam utanför caféet Just dessa få men värdefulla minuter.

Samtidigt glömmer polisen bort att han inte var på brottsplatsen. Pappan var däremot först på brottsplatsen. Pappan jagade efter en i övrigt fullt frisk och normalbegåvad 17-årig vuxen kvinna, självständig och helt normal. Bara efter 30 minuters frånvaro.
Dvs han "oroade sig inte bara" - utan han Jagade faktiskt efter henne.
Nej, det Är faktiskt inte normalt beteende.
Inte ens om ens 17-åring annars alltid brukar "vara i tid" börjar mn jaga efter en 17-åring efter bara 30 minuters frånvaro.

Du säger att det var ett föredömligt beteende.
Du kontrar det med att "lämna barnen vind för våg."
Men dels var Lisa inget Barn (on var 17 år) och dels har ingen pratat om att överge någon.
Att jaga aktivt efter en 17-åring efter Bara 30 minuters frånvaro - det är Inte på något sätt ett normalt beteende.
Hur hade DU reagerat som 17-åring om du tex hade haft din pappa jagandes efter dig Varje gång du struntat höra av dig i 30 minuter? Tex när du pratar med dina kompisar? När du träffat en tjej på vägen hem från skolan?

Hur hade DU reagerat om din pappa skulle komma där med sin bil och Spionera på dig? Jaga efter dig?

När du var 17 år?

Nej, pappans beteende, hans alibi, det är helt uppåt väggarna. Det stämmer dels inte, och dels är det helt uppåt väggarna. Det stämmer inte. Det är logiskt omöjligt. Tiderna passar inte ihop. För att pappans kollegor ska ha kunnat börja leta i 1 - 2 timmar så måste de ha börjat redan kl 2000 - och kl 2000, då reste ju pappan från sitt eget hus. Då var Lisa 30 minuter för sen.
Hade han alltså ringt till sina kollegor Redan När Han Reste?
Dvs han larmade alltså sina kollegor efter att den 17-åriga dottern bara varit frånvarande i 30 minuter. Innan han alltså ens hunnit fram till caféet.

Nu ska jag säga nåt som är fakta, men eftersom du är ointresserad av sånt så struntar du säkert i det jag skriver. Men här kommer det:

- Polisen kan se varifrån pappan ringt. För han har ju ringt.
- De kan se var han ringt ifrån kl 20 och 21. Och alla samtal däremellan.
- De kan se var han var när han fick smset från LH.
- I motsats till Lisa var hans telefon inte avstängd. Därför spårbar.
- Föräkdrar, pojkvänner och ex tillhör de som alltid är mest intressanta att undersöka för polisen. Likaså arbetskamrater.

Men var varmt välkommen att strunta i dessa fakta.
2015-07-17, 00:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
MGM skulle dessutom hämta pizza i Källby så det fanns helt enkelt inte tid att göra sig av med kroppen på ett säkert ställe. Och sen var det för sent. Han försökte dra misstankarna ifrån Martorp genom att plantera handsken men som tur var verkar den bluffen genomskådats rätt så omgående.
Det där tycker jag låter som en vettig teori! Hur får du in de andra spåren/fynden som är funna (vid grusvägen osv)?
2015-07-17, 00:59
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ATLAS64
ja jag tycker också det vat märkligt att pappan gav sig iväg så snabbt efter att LH hade sms:at och att hon var på väg hem ! sen att telefonen la av strax efter ,,,som om att pappan kände till något hot emot henne ev ! men man tycker att han borde sagt till polisen i ev förhör ! och vem kan intyga var pappan befann sig under den tid då LH sms: till pappan och tills han befann sig på cafets område,, och fann att LH var spårlöst borta !

De kollar var han var mot mobilmaster. Polisen begärde ut sån info under första veckan. Där kan de se hur smset gick mellan Lisa och pappan och även när pappan kom till området.
2015-07-17, 00:59
Medlem
rubin22s avatar
Citat:

Ingen!!!!!

Han sa det. Endast Han.
Det är bara hans ORD.

Men HUR???

Ser du det?

Yla vad då, är du inte läskunnig? Jag har inte skrivit någonstans att hon var en ovan mopedförare, så knip igen och sluta hitta på...
Och jo jag tror många har blivit orolig då inte ens dotter kommit hem, åtminstone hade man först ringt och kollat upp vad som hänt, eller hur? Men han fick inte svar! ( Jag har själv en dotter på 17 år så jag vet! )

Det andra vet jag inte ett skit om så sluta dra in mig i det!
Men hur kan du veta att han inte är kollad utan och innan och att han ljög? Sitter du inne med den totala sanningen, som inte ens kan läsa rätt här? Hur kommer det sig att han hittade just den ladan i så fall , som han sedan kunde låsa upp och även låsa in henne där? Hade han ett hänglås med sig? Bröt han sig in eller hade han nycklar?
2015-07-17, 01:01
Medlem
Pre 1914s avatar
Citat:

När du var 17 år?

Håller med om att det verkar knepigt av honom. Som 17 åring åkte man ju själv kors och tvärs med lätt mc utan att föräldrarna i förväg hade en susning om vart och när.
Nu hade de kanske gamla rutiner kvar sedan hon var yngre och att han kände på sig att denna kalla kväll efter en lång jobbdag inte var tillfället där hon plötsligt skulle växa upp och visa "olydig" självständighet.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in