Citat:
Ursprungligen postat av
Quishlish
Ursäkta men jag måste ha missat något här. Är det bestämt att alla inlägg förutom de som hävdar att det är den Litauiske storebrodern som är skyldig borde hänvisas till den alternativa tråden?
Ska alla ni fina deckar-pretton börjar gnälla på varandra ist då eller hur ska ni överleva?
Absolut inte! Var skulle jag ha påstått det???
Men vet du vad omvänd bevisbörda är? Det är exakt det som de som hävdar att pappan är skyldig (eller åtminstone anser att det finns god anledning att misstänka honom) håller på med i den här tråden. De har inget konkret över huvud taget att komma med för att styrka sina teorier, utan kräver istället att vi andra ska motbevisa dem. Att till exempel bara rada upp tidpunkter för olika händelser och sedan blint påstå att pappan skulle ha kunnat göra all världens möjliga saker under den tiden (utan att se till omständigheterna) är ren och skär idioti.
Polisen riktar inga misstankar över huvud taget mot pappan, så om man är av annan åsikt än dem så bör man ha väldigt starka motiv till att motsätta sig dem i just detta. Att inte hålla med åklagare om att rätt MGM sitter är en sak. Att hävda att polis helt och hållet skulle misslyckats med att hitta bevis mot pappan, eller identifiera misstänksamma omständigheter gällande honom, (och andra anhöriga för den delen) som tyder på att någon av dem möjligtvis skulle vara GM, är något helt annat.
Några sådana bevis eller extremt tydliga indikationer har inte presenterats i tråden ännu över huvud taget. Kom med
konkret information som gör att det finns anledning att ifrågasätta pappan så lovar jag att jag ska lyssna på det med öppet sinne.
Tills det att ni/de gjort detta så är den andra tråden mycket riktigt mer passande.
De som har olika teorier vem GM kan vara ska självklart diskutera det här, så länge de har lite verklighetsförankring. Något som pappa-spåret för tillfället saknar helt och hållet.