2015-07-17, 10:31
Medlem
madchances avatar
Det är tydligt att han har knarkat för mycket, massa ehm, öööh...

En sak att man är nervös i direktsändning, men han har ju vana att stå på scen.
Citera
2015-07-17, 10:39
Medlem
anonymnoss avatar
Stackars Tensta slåss mot väderkvarnar... Hela den här så kallade "antirasismen" slår ju krokben på sig själv om och om igen.. Konstant är det deras egen hets på raser och vad folk säger och inte säger som är det verkliga problemet. Men de missar poängen med vad de själva hela tiden vill och fortsätter hälla bensin på brasan, som de älskar att se brinna..
Citera
2015-07-17, 10:39
Medlem
hashflashs avatar
It's Adam Tensta, posing like one of those niggas?
A white ass bitch gets him up, all triggered.

Hashflash is like, hold up Adam, hold up nigga' please,
you're crying racist, looking like a taliban sleeze.

Fact is that Adam's just a publicity hoe,
without any bitch and outta all of that doe.

http://s15.postimg.org/82s50mmu3/adam.png
Senast redigerad av hashflash 2015-07-17 kl. 11:01.
Citera
2015-07-17, 10:40
Medlem
Germangestalts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gullinkambe
Nej, det är inte samma sak, mörkhyad kan syfta på t.ex indier, aboriginer eller diverse andra naturfolk. Afrikan är lämpligt att använda istället för neger.
En "afrikan" kan vara en nordafrikan vilket är en mer arabisk variant av människa. Negroid eller neger är mer lämpliga beteckningar för den subsahariska varianten.

Det är lite intressant att de flesta länder utom PK-skitnödiga Sverige har en sida för "negroid" på Wikipedia:

"Negroid (also known as Congoid)[1] is a term that is used by forensic and physical anthropologists to refer to individuals and populations that share certain morphological and skeletal traits that are frequent among most populations in Sub-Saharan Africa."
https://en.wikipedia.org/wiki/Negroid
Citera
2015-07-17, 10:41
Medlem
JnDs avatar
Så en svart "blatte" lämnar en studio för att han tycker den vita svensken bestämmer för mycket... Var har man hört detta för, hmm...
Citera
2015-07-17, 10:42
Medlem
Redors avatar
Spelar ingen roll vad det grundade sig i. Men man beter sig inte som Adam gjorde i direktsänd Tv.
Är man ditbjuden som gäst så uppför man sig och man lyssnar och följer programledarnas frågor, åsikter och uppmaningar. Det enda pinsamma, var han själv. Vem f*n tror han att han är egentligen.

Man kan inte köra på rasistkortet varenda gång bara för att få göra som man vill och för att det då på något sätt skulle vara försvarbart och okej.

Oförskämt, omoget och korkat beteende.
Senast redigerad av Redor 2015-07-17 kl. 10:54.
Citera
2015-07-17, 10:45
Avstängd
Lite Lyrics, killen är rasfixerad..

"My niggah, are you jokin with me, you behind that wall too
You try to say that you ain't notice how they look at you
You try to say that I ain't competent for this job
Since to pay him over me, swedish name, blue eyes
You probably right my niggah, they leavin' us plenty jobs
Flippin' burgers, plus man you niggahs supersize
This what they leavin us, we building it from there
We got immigrants, single parents, drug dealers here, yeah

Here's a Tensta thing, yo hold ya head upon my niggah
Black, white, yellow, red, call it color blind my niggah
We all up in the same bump gotta get to the stump
So we can land on that beach everybody dreamin of
For me this money pilin', nothing where my soul at
I got it right here, you know I'd give it all back
It's on my word, it's on my balls, it's on my life my niggah
I keep it close to home so you know what it's like my niggah
Invested in the kids, niggah got some nieces growing
Plus I got my dudes, they all keep that reefer smoking
I pull the curtains back, a everyday type of thing
So light your blunts or whatever cause that's all right with me
This is who we are, not how we're supposed to be
Hey nothing changin' that ever, it's a Tensta thing
This is who we are, not how we're supposed to be
Hey nothing changin' that, you fuckers, it's a Tensta thing"
Senast redigerad av Kulturmarxist 2015-07-17 kl. 10:47.
Citera
2015-07-17, 10:48
Medlem
Redors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashshit
Stammandet på den manlig programledarfjanten är ju bara för dråpligt!

vi... e då inte TV4.. vi ee då... inte ... eh.. ehh... inte......inte....

Jag vet inte vad som är mest patetiskt?
Negern som tycker att han själv skall få titulera folk niggers and hoes, men blir upprörd när någon annan säger neger.

Eller de patetiskt dåliga programledarna som får hjärnorna drabbade av "PK-Syntax Error"...

De "patetiska" programledarna som du refererar till är förmodligen inte vana vid att deras gäster beter sig som Adam i direktsänd tv. De är vana vid att deras ditbjudna gäster kan bete sig på ett moget sätt och visar respekt för en direktsändning.
Citera
2015-07-17, 10:49
Medlem
Valsus avatar
Alltså han är ju oförskämd.

Kan säga att det är samma sak med alla "butthurted" afrikaner.. går inte diskutera med dessa
de ska alltid ha sista ordet, ingen kompromiss alls.

Hände samma sak med mig en utekväll för c:a 1 månad sen, insåg att jag gjort fel i att dömt en svart kille(även fast han är en skitstövel) då han egentligen inte gjort något skit mot mig specifikt.
Gick liksom inte prata med han eller be om ursäkt.. typisk " My way or the highway" attityd.

Säger bara att ni kan vara stolta och "butthurted" men var det i era egna länder det är liksom vi som står för kostnaderna.
Citera
2015-07-17, 10:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Finisterre
Vad menar du, en del uttalanden?

Jag vet inte mycket, men jag har för mig att han, Addam, har gjort uttalanden där han vänder sig till de massivt arbetslösa i förorterna, uttalanden som, "försök vända de som ni upplevt i förorterna till er fördel" och då menat i syfte att lyckas på ett lagligt sätt i livet.

Ingen lätt uppgift precis .Och jag tror han insinuerade på sig själv vid tillfället för uttalandet.

Jag har också för mig att han vänt sig till blatteskolor och försökt prata på detta sätt i syfte att få blattarna att bli mera laglydiga. Jag tror en del blattar uppfattar detta som hus- negeraktigt, men.. vad vet jag

Personligen. Kunde inte bry mig mindre om vad en lakritstomte gör, tycker, är, vill, säger ..osv
Senast redigerad av Tors-hammare 2015-07-17 kl. 10:59.
Citera
2015-07-17, 10:54
Medlem
Finisterres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redor
Spelar ingen roll vad det grundade sig i. Men man beter sig inte som Adam gjorde i direktsänd Tv.
Är man ditbjuden som gäst så uppför man sig och man lyssnar och följer programledarnas frågor, åsikter och uppmaningar. Det enda pinsamma, var han själv. Vem f*n tror han att han är egentligen.

Man kan inte köra på rasistkortet varenda gång bara för att få göra som man vill och för att det då på något sätt skulle vara försvarbart och okej.
Vadå "man måste följa programledarnas uppmaningar"? Hur fick du för dig att det var en lag för s.k. bra TV?

Man kan visst köra sitt rasistkort varenda gång, så länge som den inhemska befolkningen fogar sig. Det lönar sig! Kanske inte för relationerna mellan grupper på lång sikt, men säkert för den enskilde som vill ha uppmärksamhet här och nu. Det är bra för TV4 och bra för Adam Skabbförort.

Adam Tenstas incitament är i alla fall givet. Debattartikeln och protesten i tv sammanfaller tidsmässigt med lanseringen av nya albumet ”The Empty”. En påstådd svensk rasism passar väl in i den populärkulturella mall som hiphopen direktöversatt från ett USA som har helt andra problem.
http://www.svd.se/lat-adam-tensta-ga
Citera
2015-07-17, 11:00
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Märklig historia. Tjejen är ju uppenbarligen populär, för sin breda värmländska och ser lite WT-snygg ut på ett sätt. Ingen stjärna, men en skön vanlig människa.

Hon har väl en åsikt som folk har mest: Att det uppenbarligen finns raser även inom arten människa (varför skulle det INTE göra det) och att man måste ha en benämning på de som huvudsakligen kommer från Afrika. Neger är väl det mest etablerade uttrycket. Att det ska vara så fasansfullt att säga visar ju bara vilket världsrekord i lättkränkthet denna grupp innehar.

Det står på Wikipedia:
Dessa folkgrupper har även kallats för svart eller "negroid ras", men detta har fallit ur bruk hos betydande delar av vetenskapen som i allt väsentligt redan på 1960-talet frångått teorierna om människoraser.

Alltså, vilket annat högstående däggdjur har INTE raser? Hästar, Kor, Katter, Hundar, Apor mm har mig veterligen alla olika raser, med olika egenskaper. Det är ju rätt sjukt ovetenskapligt att hävda att just människan inte skulle ha det (en art som dessutom är så spridd över klotet).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in